For lang hjulfod
Morten E.

Klarup
Besked: #1
For lang hjulfod
Hej

Jeg hoppede på Demon-bølgen og bestilte et par stykker. Heraf var en blandt andet tænkt som "supplement" til min å-stang og derfor til brug med et Guideline Igma 79 hjul.

Imidlertid er hjulfoden lige lang nok på hjulet til at det kan komme på stangenHuh Har tænkt på om man med en fil kan slibe lidt af hjulfoden, så den kommer til at passe? Det drejer sig om et par milimeter i alt.

Jeg kan ikke se, at det skulle give problemer - ud over de kosmetiske - men det kan jeg leve med, da det jo bliver under hjulholderen og dermed ikke ses.

Kan I komme på nogen ulemper ved denne løsning?

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
16-02-2010 11:45
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: For lang hjulfod
Hej Morten

Det er slet ikke noget problem!
Du skal bare huske at slibe hjulfoden lidt ned, samtidig med at du sliber den lidt kortere - ellers bliver den for tyk i enderne..
Det behøver ikke engang blive et kosmetisk problem. Når du er færdig med filen .. så tager du bare lidt sandpapir i stigende finhed, f.eks. korn 60-120-240-400 og sliber efter. Hvis det skal være rigtig fint - så fortsætter du med 600 og 1000 og hvis du så slutter med at polere med lidt wienerkalk opløst i sprit - så kan det slet ikke sesSmile
Hvis hjulfoden kan skrues af - så er den meget lettere at arbejde med, end den er, mens den sidder på hjuletAngel

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
16-02-2010 12:05
jesperb

Besked: #3
Hvad er det lige med de Demon stænger - hvorfor hyper folk helt vildt over dem for tiden?

sofafiskeri giver ikke våde strømper...
16-02-2010 12:55
Morten E.

Klarup
Besked: #4
Tak for svaret - vældig fin instruktion Shy . Jeg må lige tjekke lageret af sandpapir og evt. en tur i byggemarkedet inden jeg går i gang.

Hvad der er med de Demon-stænger er et godt spørgsmål; de er blevet meget rost siden de kom frem og har så pt. kunnet fås til under ½ pris, så er der jo svært ikke at blive fristet Tongue

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
16-02-2010 13:16