For sgu og h..... da også.....find mig en å
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
For sgu og h..... da også.....find mig en å
Håber overskriften giver lidt opmærksomhed - der var ikke plads til teksten "hvor hulen finder jeg en å hvor man ikke skal kæmpe med mandshøje siv og græs konstant" Smile

Problem:
Jeg er godt og grundig træt at at fiske i åer hvor græsset er næsten lige så højt som mig selv og hvor alting bliver filtret ind i flueliner og græs.

Løsning: det er så her I kommer ind Wink
Findes der ikke en å inden for 50 km fra Aalborg hvor græsset måske kun er knæhøjt (karse) som også har en rimelig bestand at havbasser og bækørreder ?

Jeg fisker lidt I Lerkenfeld og en del mere i Ryå og der er da også partier hvor det er ok at færdes, men det kunne være bedre/nemmere.

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
(Denne besked var sidst ændret: 11-07-2012 af 20:01 PeterMulbjerg.)
11-07-2012 20:01
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: For sgu og h..... da også.....find mig en å
Uha i har det hårdt i Jylland med alle de siv.
her er hvad vi kæmper med på djævle øen...
[Billede: AR-701189627.jpg&MaxW=630&am...1101180839]

Hader Bønder...

/Allan

http://www.customflies.dk
11-07-2012 20:28
Slettet bruger

Fraværende
Besked: #3
(11-07-2012 20:01)PeterMulbjerg Skrev:  Håber overskriften giver lidt opmærksomhed - der var ikke plads til teksten "hvor hulen finder jeg en å hvor man ikke skal kæmpe med mandshøje siv og græs konstant" Smile

Problem:
Jeg er godt og grundig træt at at fiske i åer hvor græsset er næsten lige så højt som mig selv og hvor alting bliver filtret ind i flueliner og græs.

Løsning: det er så her I kommer ind Wink
Findes der ikke en å inden for 50 km fra Aalborg hvor græsset måske kun er knæhøjt (karse) som også har en rimelig bestand at havbasser og bækørreder ?

Jeg fisker lidt I Lerkenfeld og en del mere i Ryå og der er da også partier hvor det er ok at færdes, men det kunne være bedre/nemmere.

vh
Peter

Hej Peter,

Da jeg boede i Aalborg i min opvækst bandede jeg ligeså meget som dig.
Faktisk kørte jeg nordjylland tyndt i mange år uden at finde andet end SIV og højt GRÆS + diverse pigtråds hegn der rev både bukser og fiskenet i stykker.

Senere i livet kom jeg til det midt og sydjyske og hvilken PARADIS!.. Man kunne fiske i sandaler! Ja, i hvert fald ikke hvad vi var vant til i Nordjylland.

Jeg kom senere til Sjælland da jeg mødt min kone og vi boede omkring Sorø. Det eneste som mindede om noget vi kalder en å var Suså!. Resten er som Allan viser på billedet. Pisser du i kanalen, bliver der oversvømmelse og venter du til juni med at fiske er åen (rettere bæk størrelse) overgroet.

Nu er vi så endt i Randers ved Gudenåen (Skøøøøøøøøøøønt). Det er som Siv grænsen er heromkring det midt jyske. Nord herfor er der siv af H til, syd herfor og vest herfor begynder græs og hede og sommersandaler.

Det må være de forskellige landskabs typer der gør det tror jeg.
(Denne besked var sidst ændret: 11-07-2012 af 20:40 Slettet bruger.)
11-07-2012 20:38
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Skals og Simested å er ikke meget anderledes mht. høje siv. Jeg opgav en tur ved Skals å forleden da jeg pludseligt stod i to meter høj bevoksning Undecided

Karup å er noget bedre.
11-07-2012 20:48
martin_b

Sønderjylland
Besked: #5
Jamen for f*nden da... vær du glad for at der er siv! Det er da et tegn på godt miljø! Og det kan udnyttes til din fordel: skjul, så fiskene ikke ser dig! Alternativt kunne du hoppe ned i åen og lige så forsigtigt fiske den opstrøms. Det gør jeg ofte, specielt på visse stræk af Gudenåen på denne årstid, hvor det er meget besværligt at fiske fra kanten. Eller du kunne fiske med spinnestang.
Eller lav en aftale med lodsejeren og kommunen om at du kommer forbi med en buskrydder og laver en sti kun til dig Tongue
Det sidste har jeg faktisk gjort her på stykket af åen der grænser op til min have. Så kan jeg gå derned og nappe et par småørreder i badesandaler.
11-07-2012 21:28
yojonas

Vanløse, København
Besked: #6
(11-07-2012 20:28)A.O. Skrev:  Uha i har det hårdt i Jylland med alle de siv.
her er hvad vi kæmper med på djævle øen...
[Billede: AR-701189627.jpg&MaxW=630&am...1101180839]

Hader Bønder...

/Allan

Ja, der er sne ved åerne hele året rundt her på øen Big Grin
11-07-2012 21:45
Frank

Odder
Besked: #7
(11-07-2012 21:45)yojonas Skrev:  Ja, der er sne ved åerne hele året rundt her på øen Big Grin

Man kan da også godt gå og fiske i bade sandalerBig Grin
Og masser af plads til bagkastet .
I har det bare godtWink
11-07-2012 22:14
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
Binderup Wink Tog 5 havørreder her til aften og have nær fået 6, det jeg mistede en som huggede i første kast, da jeg lige skulle prøve klaus's slt Wink

Venligst Nikolai

11-07-2012 23:40
Daniel Heinrichsen

Besked: #9
(11-07-2012 23:40)Nikolai R. Skrev:  Binderup Wink Tog 5 havørreder her til aften og have nær fået 6, det jeg mistede en som huggede i første kast, da jeg lige skulle prøve klaus's slt Wink

Wow! Tillykke Smile
Noget med noget størrelse?

Har lige deponeret Jonathan ude ved den lokale kyst - så kan han fange skrubber mens jeg sover AngelAngelAngel
11-07-2012 23:50
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
(11-07-2012 23:50)Daniel Heinrichsen Skrev:  Wow! Tillykke Smile
Noget med noget størrelse?

Har lige deponeret Jonathan ude ved den lokale kyst - så kan han fange skrubber mens jeg sover AngelAngelAngel

De er ret små for tiden. Den største lige over 50 - men de er der Wink

Venligst Nikolai

12-07-2012 00:01
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #11
Jordbro å er til at komme til med fluen og der er kommet godt med fisk op allerede!

Mvh Stefan Skovbo
12-07-2012 00:32
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
Tak for svarene Smile Det tyder på at jeg skal på sightseeing her i sommeren og finde noget mageligt fiskevand Tongue Ellers må jeg køre ned på heden og fiske igen. Jeg har fisket en del i de vestjyske åer - gummistøvler er jo nok :-)

Nikolai -hvilken forening har fiskeret der hvor I fisker i Binderup ?

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
(Denne besked var sidst ændret: 12-07-2012 af 08:00 PeterMulbjerg.)
12-07-2012 07:56