Forår, tak!!!
LCB

Besked: #1
Forår, tak!!!
Tjek denne kedelige nyhed fra Dansk Center for Vildlaks:

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/R...083554.htm

Lars
17-02-2010 14:45
Adversering
Jacojaco

Aarhus V
Besked: #2
RE: Forår, tak!!!
Jeg har nu lidt svært ved at forstå hyleriet. Det er jo ikke første gang at Danmark har oplevet en streng vinter! Trods utrolige dårlige odds, så har laksen jo, trodsalt overlevet den barske danske natur.

Hilsen
Polle
17-02-2010 14:55
Kim K. Jensen

Besked: #3
Man kan sige at, de stærke overlever. Denne vinter har været rigtig hård. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet en sådan vinter. Jeg er temmelig ny indenfor fiske verdenen, så jeg ved ikke hvilken konsekvens det vil medfører når isen smelter. Om vi vil have mange fisk at fange eller om der går noget tid inden bestanden er god igen.
Men der kan nok ikke være tvivl om at det er de stærkeste der vil overleve og det er måske sundt nok engang i mellem.

Venlig Hilsen
Kim.
17-02-2010 15:15
Leif Chr.

Besked: #4
Måske overlever de stærkeste. Sådan går det jo ofte. Desværre for vores laks er der ikke så mange af dem og fjenderne er i klart overtal.
Er løsningen at udsætte mere yngel?? Jeg mener klart nej, måske for en kort bemærkning. Men løsningen må være vandløbsrestaurering, vandløbsrestaurering og vandløbsrestaurering, så vi med tiden får en stærk bestand af fisk der også kan klare en vinter hvor det er koldt.
Så mangler vi kun lidt hjælp fra vores politikere til at reducere fiskeri med garn, mindre gylle mm. ;-)
17-02-2010 18:14
LCB

Besked: #5
Problemet er ikke at fiskene ikke kan klare en streng vinter - det kan de sagtens. Problemet er antallet af skarv og mink, der æder fiskeyngelen, og antalsmæssigt er skarv og mink i den danske natur et stort problem, som ingen åbenbart gider tage sig alvorligt af. Skarv og mink bliver særligt problematiske når vinteren er så streng at den lukker fjorde og åben kyst - de sidste vande der lukker er strømvandene, og de overbefolkes derfor af skarv.

Lars
17-02-2010 19:08
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
Flere havørne tak!

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
17-02-2010 20:03
Jan P

Harlev J.
Besked: #7
(17-02-2010 20:03)karlsson Skrev:  Flere havørne tak!

Mvh
Lasse

Ja tak - desværre ser det ud til at bestanden af også disse prægtige fugle vil gå tilbage med bygningen af 7 kæmpe vindmøller i Thy Angry

Do you want to be happy ?

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
17-02-2010 20:38
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #8
(17-02-2010 20:38)Jan P Skrev:  
(17-02-2010 20:03)karlsson Skrev:  Flere havørne tak!

Mvh
Lasse

Ja tak - desværre ser det ud til at bestanden af også disse prægtige fugle vil gå tilbage med bygningen af 7 kæmpe vindmøller i Thy Angry

Jan.

Hvilken negativ effekt skulle det have for havørnene at sætte møller op?

Venligst

Claus.
17-02-2010 20:47
Jan P

Harlev J.
Besked: #9

Do you want to be happy ?

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
17-02-2010 20:51
Daniel Heinrichsen

Besked: #10
hvorfor ikke bare placere dem ude i vandet. Det er jo meget smartere...

Her vil man jo også skabe kunstige rev, og dermed forøge fiskebestanden ! Big Grin
17-02-2010 21:02
Sølvræven
Gæst

Besked: #11
(17-02-2010 20:51)Jan P Skrev:  Læs mere her

Hej Jan,

Njaaa tjaaaa bvaa....Confused

Uden at skulle gå ind i en debat om politiskeholdninger samt for og imod naturRolleyes

Vil jeg blot konstatere.

"Vi kan jo ikke alle leve af at sælge is til turisterneAngel"

Daniel.

At etablere et forsøgs center offshore er en god ide, men det er alt alt for dyrt at financere og vedligeholde...........

Venligst

Claus
17-02-2010 21:27
Leif Chr.

Besked: #12
(17-02-2010 19:08)LCB Skrev:  Problemet er ikke at fiskene ikke kan klare en streng vinter - det kan de sagtens. Problemet er antallet af skarv og mink, der æder fiskeyngelen, og antalsmæssigt er skarv og mink i den danske natur et stort problem, som ingen åbenbart gider tage sig alvorligt af. Skarv og mink bliver særligt problematiske når vinteren er så streng at den lukker fjorde og åben kyst - de sidste vande der lukker er strømvandene, og de overbefolkes derfor af skarv.

Lars
Ved godt at laks kan tåle mere frost end vi har nu. Men var bestanden af smolt 10 gange større end nu ville det nok ikke være så stor en trusel for bestanden at vi får lidt vinter hvert 15. år
Det må da være en fordel at skarven er samlet ved åen, så er de nemmere at finde og rammeAngel
kan de ikke reguleres som skadevoldene vildt????
17-02-2010 22:57