makrel fluer
kystfisker19

Besked: #1
makrel fluer
hej alle
jeg skal finde nogle makrel fluer, til kysten. de skal bruges som ophænger fluer foran et blink.
nogle forslag.......
hilsen kystfisker19
15-07-2012 15:06
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #2
RE: makrel fluer
(15-07-2012 15:06)kystfisker19 Skrev:  hej alle
jeg skal finde nogle makrel fluer, til kysten. de skal bruges som ophænger fluer foran et blink.
nogle forslag.......
hilsen kystfisker19
Køb nogle ganske almindelige makrel forfang der er fra 4 til 7 kroge på dem. håber du får bid på alle kroge på en gang, det er fedtTongue

MVH Niels
15-07-2012 18:42
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Den her har potentiale - men alle simple flash-fluer (gerne sølv/grøn/blå) fungerer glimrende. Fluerne skal kun bestå af en vinge, - brug kraftig tråd og sekundlim som lak - bæsterne har sønderrivende skarpe tænder.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
15-07-2012 18:45
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(15-07-2012 18:42)Niels O Haugset Skrev:  Køb nogle ganske almindelige makrel forfang der er fra 4 til 7 kroge på dem. håber du får bid på alle kroge på en gang, det er fedtTongue

Det er federe med én ad gangen - og på let grej. Jeg har flere gange fjernet krogen på blinket og kun fisket med én ophænger. På en let spinnestang er det et sjovt fiskeri med rivende udløb. Med flere fisk ad gangen er fiskene sjældent enige om udløbsretningen, og hvor sjovt er det?

15-07-2012 19:06
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
(15-07-2012 19:06)Brandt Skrev:  Det er federe med én ad gangen - og på let grej. Jeg har flere gange fjernet krogen på blinket og kun fisket med én ophænger. På en let spinnestang er det et sjovt fiskeri med rivende udløb. Med flere fisk ad gangen er fiskene sjældent enige om udløbsretningen, og hvor sjovt er det?
Big Grin Ja nu er jeg jo opvokset i de store makrelers land hvor 1.5 til 2 kg er ganske normalt, vil et ultra grej være sjovt enda meget sjovt, og det gør jeg også både i Norge og her. Jeg har det bare sådan at når der er makrel skal der bare skovles ind, da det for mig er super mad. Jeg laver makrel på mange måder jeg salter dem til vinteren, og i norge tørrer jeg dem når jeg er oppe i hytten. sådan en 2kg makrel der er saltet i 2-3 måneder der bliver flækket og tørret i solen mens der er frost på fjellet, og det samme gælder salt sild, er for mig en gude spise. Min kone elsker det min søn og hund og resten af familien ligeså. Det betyder jo så at lytfiskeren først kommer frem i mig, når vinterforråds kammeret er fyldtAngel Men du har ret det er sjovt på let grejTongue

MVH Niels
15-07-2012 20:56
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
(15-07-2012 20:56)Niels O Haugset Skrev:  Big Grin Ja nu er jeg jo opvokset i de store makrelers land hvor 1.5 til 2 kg er ganske normalt, vil et ultra grej være sjovt enda meget sjovt, og det gør jeg også både i Norge og her. Jeg har det bare sådan at når der er makrel skal der bare skovles ind, da det for mig er super mad. Jeg laver makrel på mange måder jeg salter dem til vinteren, og i norge tørrer jeg dem når jeg er oppe i hytten. sådan en 2kg makrel der er saltet i 2-3 måneder der bliver flækket og tørret i solen mens der er frost på fjellet, og det samme gælder salt sild, er for mig en gude spise. Min kone elsker det min søn og hund og resten af familien ligeså. Det betyder jo så at lytfiskeren først kommer frem i mig, når vinterforråds kammeret er fyldtAngel Men du har ret det er sjovt på let grejTongue

Helt fint med mig - bare du holder dig til fiskedellerne, når der er forumtur!!Big GrinBig GrinBig Grin

16-07-2012 00:24
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #7
Stegt og marineret makrel, sildedeller det burde du bare smage. Der skal lige tilføjes at lagen skal være varm og makrellen skal i lagen direkte fra panden. Nam Tongue

MVH Niels
16-07-2012 09:27
Adversering