Så går turen sydpå
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #1
Så går turen sydpå
Nu har man pakket hele dagen
- stoppet så meget som muligt i kufferten, udover flueboksen der skal udvides hele aftenen.

Skal til syditalien i 16 dage og bo 2-300 meter fra vandet - og regner med at gå ned mindst 7 morgener og 7 aftener på ferien.

Jeg lover at melde tilbage hvordan det var at fiske der nede med flue og med spin
(dog nok mest med flue - hvis det er til)

Har før i spanien fanget små tun og guld markelller fra stranden og moler på spin. Men i år får den et forsøg med fluen. Jeg ved der også er mange multer i området - og skal ud og snorkle området af og se hvad der gemmer sig der ude.. De har mange forskellige typer bars og makrel - så mon ikke man kan få et par stykker i morgen/aften timerne (:

Jeg håber forsat på en 2-3 kg tun eller makrel, men hvis det skulle vise sig at være en multe så
klager man jo heller ikke Wink

Forsat god sommer folkens !

// Jonathan

ha' en go' dag !
16-07-2012 20:10
Adversering
Claus M.

Østjylland
Besked: #2
RE: Så går turen sydpå
Prøv at se om du ikke kan fange en Berlusconi, den er svær at få i nettet og glat som ål Wink

Go tur.
(Denne besked var sidst ændret: 16-07-2012 af 22:24 Claus M..)
16-07-2012 22:22
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #3
(16-07-2012 22:22)Claus M. Skrev:  Prøv at se om du ikke kan fange en Berlusconi, den er svær at få i nettet og glat som ål Wink

Go tur.

Hahah Big Grin
Tror ikke der er stor chance for at få sådan en fætter på krogen ;D
- manden er jo så slick han er svær bare at kroge !

MEN ! Mange tak (:

// Jonathan

ha' en go' dag !
17-07-2012 00:40
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #4
(16-07-2012 22:22)Claus M. Skrev:  Prøv at se om du ikke kan fange en Berlusconi, den er svær at få i nettet og glat som ål Wink

Go tur.

Berlosconier færdes ikke i syditalien. Denne art er mest til rige områder (nordpå), men den kan i ferietider/weekender findes omkring sardinien.

Med en mere seriøs note, så husk baitfish fluer i massevis. Har selv taget div. arter med fluekæppen for nogle år siden på Korsika, og var der ét mønster/variant som bare tog kegler var det baseret på surf candy eller lign.
17-07-2012 10:16
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #5
(17-07-2012 10:16)Arnt Christensen Skrev:  Berlosconier færdes ikke i syditalien. Denne art er mest til rige områder (nordpå), men den kan i ferietider/weekender findes omkring sardinien.

Med en mere seriøs note, så husk baitfish fluer i massevis. Har selv taget div. arter med fluekæppen for nogle år siden på Korsika, og var der ét mønster/variant som bare tog kegler var det baseret på surf candy eller lign.

Haha ;D

Yea, jeg har fisket en del med børster på bunden, som endnu ikke har givet noget andet end et seriøst hug. Men nu skal jeg ned og prøve i nat/morgen timerne lige ved et udløb i vandskiftet, så mon ikke der gemmer sig noget der nede?

Må dog indrømme at spinfiskeriet har haft mest indflydelse da jeg ikke kan nå ned til dem med flydelinen.
Tager den dog med ned til udløbet i morgen og ser om jeg ikke kan ramme en eller anden rovfisk. Der er også kun 3 m dybt et godt stykke ud Smile

// Jonathan

ha' en go' dag !
29-07-2012 16:51