Cuba - guide, fluer og grej
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Cuba - guide, fluer og grej
Jeg går og drømmer lidt om en tur til Cuba og har i den forbindelse nogle spørgsmål:

1 - er det realistisk at fange noget uden guide ?

2 - hvilke fluer skal jeg ha med ? (på listen står foreløbig Normans Crab, Avalon Fly, Crazy Charlie vel også? ) også gerne lidt om størrelsen på fluerne.

3 - kan jeg nøjes med kl. 8 stænger ? (har Scott S4S 808-4, CD XLS 908-4 og en 8 fods glasfiber som også skal med)

4 - hvilke liner er nødvendige ? (Flydende Bonefish line + klar intermidiate sink tip ? )

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
(Denne besked var sidst ændret: 19-07-2012 af 12:17 PeterMulbjerg.)
19-07-2012 11:31
Adversering
JesperVangMøller

Besked: #2
RE: Cuba - guide, fluer og grej
Hej Peter,

Bed brormand om at få Patricks mail (fra bananfluerne), jeg kan ikke lige finde den nu - han har været på Cuba et par gange. Så vidt jeg husker kostede en guide ikke så blodigt meget (slet ikke i samme prisklasse som på andre bonefish-destinationer).

1 dag med guide: du får lært noget om fiskeriet og kan sikkert trække nogle let tilgængelige pladser ud af ham, som du selv kan besøge med taxa efterfølgende.

En klasse 8-stang er fin til de bones du møder dernede og så er det også lettere at tackle vinden. Tror ikke på at du får brug for andet end en flydeline (jeg ville nok vælge en klasse 7 og 8 eller en 8 og en 9´er - alt efter hvordan stangen opfører sig med en 8´er - hvis det er svære forhold og fiskene først spottes sent = npår de er tæt på dig, vil du være glad for den tungere line, da den lader stangen hurtigere og tackler vinden bedre).

Så vidt jeg husker havde Patrick haft godt fiskeri med små krabbefluer og Crazy Cs.

knæk og bræk

Jesper
19-07-2012 13:16
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
RE: Cuba - guide, fluer og grej
Hej Jesper og tak for tips'ene - jeg får trukket nogle flere oplysninger ud af "Bananerne" Smile

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
19-07-2012 13:23