Costa del mar
JTHL

Aalborg
Besked: #1
Costa del mar
Kigger efter nye briller, da mine nuværende ikke passer mit hoved perfekt.

Har læst en del godt om Costa del mar, men er de virkelig de ekstra penge værd, i forhold til Optic Smith, Wiley X, Oakley osv?

Specielt deres 580 i glas bliver rost til skyerne...

Med venlig hilsen
Jan
20-07-2012 09:23
Adversering
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #2
RE: Costa del mar
Jeg har lige købt et par lækre Maui Jim Island Time (i hvid, det er det sildene vil have) og jeg er stadig meget imponeret over kvaliteten og deres polaroid.

http://www.mauijim.com/shop/mens/shopby/...shing.html - der er lidt at vælge imellem.

Kiggede lige på Costa del Mars shop, de er da ikke så slemt dyre.
(Denne besked var sidst ændret: 20-07-2012 af 10:17 Arnt Christensen.)
20-07-2012 10:15
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
(20-07-2012 09:23)JTHL Skrev:  Kigger efter nye briller, da mine nuværende ikke passer mit hoved perfekt.

Har læst en del godt om Costa del mar, men er de virkelig de ekstra penge værd, i forhold til Optic Smith, Wiley X, Oakley osv?

Specielt deres 580 i glas bliver rost til skyerne...

Uhhhh. ... Det ender mange meninger om. Min holdning er at medmindre der detalje om sightfishing i å eller hvor det måtte være, så tjener brillerne et vigtigere formål end at se gennem vandet. Nemlig at beskytte øjnene mod vildfarne fluer.

Dyrker du meget sightfishing?

Venligst

Jan, som gerne køber et par gamle Orvis Wayfarer med brun glas, hvis du har sådan et par liggende.

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
20-07-2012 10:59
JTHL

Aalborg
Besked: #4
(20-07-2012 10:15)Arnt Christensen Skrev:  Jeg har lige købt et par lækre Maui Jim Island Time (i hvid, det er det sildene vil have) og jeg er stadig meget imponeret over kvaliteten og deres polaroid.

http://www.mauijim.com/shop/mens/shopby/...shing.html - der er lidt at vælge imellem.

Kiggede lige på Costa del Mars shop, de er da ikke så slemt dyre.

Nej, hvis du sammenligner dem med Maui Jim, så er det ikke så galtBig Grin

Med venlig hilsen
Jan
20-07-2012 15:29
JTHL

Aalborg
Besked: #5
(20-07-2012 10:59)Jan Fensten Skrev:  Uhhhh. ... Det ender mange meninger om. Min holdning er at medmindre der detalje om sightfishing i å eller hvor det måtte være, så tjener brillerne et vigtigere formål end at se gennem vandet. Nemlig at beskytte øjnene mod vildfarne fluer.

Dyrker du meget sightfishing?

Venligst

Jan, som gerne køber et par gamle Orvis Wayfarer med brun glas, hvis du har sådan et par liggende.

Jeg fisker da af og til i putten, hvor brillerne er et must. Men mit spørgsmål er bare hvad er det de Costa del mar kan, som gør at der er så mange som roser dem.

Er det mon glasset, som er rigtig glas, der gør at de er mere klare i det?

Med venlig hilsen
Jan
20-07-2012 15:34
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #6
(20-07-2012 15:34)JTHL Skrev:  Jeg fisker da af og til i putten, hvor brillerne er et must. Men mit spørgsmål er bare hvad er det de Costa del mar kan, som gør at der er så mange som roser dem.

Er det mon glasset, som er rigtig glas, der gør at de er mere klare i det?

Rigtigt glas er klart at foretrække, det giver bare et klarere udsyn! Om det hjælper på poleffekten, skal jeg lade være usagt..
Grunden til at mange vælger den dyrere brille, kontra et par Rappala til en hundredmand, er vel af samme årsag som man vælger et forcehjul til 4000 kroner, kontra et Loop CLW til en brøkdel af prisen. Det er fedt design..
Desuden er pasformen på de dyre briller også bedre, da stellet er i ordentligt materiale. Smile

Mvh Stefan Skovbo
20-07-2012 15:44
Allan Wermuth

Odense
Besked: #7
Noget af det vigtigste med et par briller er, at de passer i størrelsen og at stængerne bliver tilpasset/justeret, så brillen sidder perfekt. Ved køb af almindelige briller med styrke foretager optikeren normalt disse justeringer.

Derfor kan det nogen gange undrer mig, at folk køber meget dyre polariserede briller i en sports-, lystfisker- eller anden outdoorbutik ...... , jeg vil opfordre folk til henvende sig hos en optiker, der kan vejlede og give den fornødne service.

mvh
Allan
20-07-2012 15:54
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #8
Jeg tror en af grundene til at man fravælger optikeren er, at de ikke har interesse for fiskeriet og dermed ikke har sat sig ind i de polariserende briller, de fleste ved ikke meget mere end at de er polariserende og tager genspejlingen i vandet.

Også er det bare hips om haps, hvilke nogle som passer til ens hoved.

Jeg vil hellere ind i en grejbutik, hvor sælgeren har lidt viden omkring de få briller de har på hylden. såsom valg af lise farve, hvad er godt til hvad og fordele og ulemper eks. de forskelige mærker, evt. erfaringer fra sælgerens side.

Men hvis jeg skal ha styrke i brillerne, vil jeg selvfølgelig helt klart vælge optikerenCool

Med venlig hilsen
Jan
20-07-2012 22:16