WF line beregnet til at kaste langt
Kim K. Jensen

Besked: #1
WF line beregnet til at kaste langt
Hej.

Jeg leder efter en WF line der er beregnet til at kunne levere en rigtig god distance uden det store besvær. Jeg er en okay kaster. Kaster nok omkring 25meter inkcl. forfang. Mit mål er at nå op og runde de 30 meter.
Jeg anvender en Loop Multi Power 9' #6 stang.

Venlig Hilsen
Kim.
18-02-2010 01:17
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: WF line beregnet til at kaste langt
Hej Kim

Et par oplagte liner at prøve af ville være Loops Opti Stillwater samt den nye Loop Multi Long Distance. Den sidste koster vist ikke meget mere end 500,-?

mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
18-02-2010 01:40
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
Hej Kim

Du søger, alt andet lige, en lang klumpCool
Udover de glimrende liner som Nikolai nævner kunne Rio Gold - og i det lidt mere ekstreme - Guideline The Dry og SA expert distance være oplagte muligheder.

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
18-02-2010 02:00
Kim K. Jensen

Besked: #4
Den der Lopp Opti StillWater ser umiddelbart spændende ud. Ærgerligt at de ikke har opgivet vægt på hovedet. Man kan ikke altid regne med AFTM klassen. Skal helst have 15 - 16 gram hovede på min stang for at det spiller.
Lige for tiden kører jeg med en Scierra HMT #7 hvor klumpen vejer 15.5. til min #6 stang og det kører godt nok, men jeg tror jeg kan få en line der kan levere lige det ekstra jeg har brug for.

Edit:
Nå nu fik jeg svaret for langsomt. Smile

Ole:
Okay. Jamen det lyder jo fedt nok. Desværre tror jeg ikke at linen er i handlen herhjemme endnu? Det er ikke fordi jeg skal deltage i nogen konkurrence, men mere for at få nogle lange kast ude ved kysten uden at det bliver alt for svært. Skydehoveder gider jeg ikke Smile

Martin:
Desværre er der for stor foskel i vægten på Rio Gold. en #7 vejer 17gr og en #6 vejer 14gr. Så den kan jeg ikke bruge.
har kigget lidt på SA expert distance, men klumpen er 22 meter, så det ved jeg godt nok ikke om jeg kan håndtere, det er 10 meter mere end det jeg har nu.Smile

Venlig Hilsen
Kim.
(Denne besked var sidst ændret: 18-02-2010 af 02:31 Kim K. Jensen.)
18-02-2010 02:16
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
(18-02-2010 02:16)Kim K. Jensen Skrev:  Den der Lopp Opti StillWater ser umiddelbart spændende ud. Ærgerligt at de ikke har opgivet vægt på hovedet. Man kan ikke altid regne med AFTM klassen. Skal helst have 15 - 16 gram hovede på min stang for at det spiller.
Lige for tiden kører jeg med en Scierra HMT #7 hvor klumpen vejer 15.5. til min #6 stang og det kører godt nok, men jeg tror jeg kan få en line der kan levere lige det ekstra jeg har brug for.

Hej Kim

Arbejdet er gjort:

http://www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=581

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
18-02-2010 02:20
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
(18-02-2010 02:23)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Kim og Martin.

Man skal så bare huske at tabellen kun er vejledende - klumpen på min (tidligere - har solgt den...) Opti Stillwater #6 vejer præcist 14 gram.... Angel

Venligts,

Ole

Hej Ole

.. hvorved vi er fremme ved, at den eneste løsning faktisk er, at bede forhandleren veje den konkrete line inden købAngel
Det nytter hverken noget at kigge i en tabel, eller at få at vide at Oles line vejer 15,5 i #7 - for linen i æsken vejer +/- et par gram - uanset om referencen er en tabel eller en vejningAngel

Kim:
Iøvrigt mener jeg ikke, at Stillwater vil give et boost, når du i forvejen bruger en HMT, som har en klump der er et par meter længere end Loop'ensHuh
Du skal ud i noget af det jeg nævnte før:
Gold : 14 meter
The Dry: 17 meter
SA ED: 22 meter
.. for at opleve noget, der er væsensforskelligtCool

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
18-02-2010 02:32
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #7
(18-02-2010 02:36)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Så så, Hr.Brøndum... nu bliver det sgu langhåret... ! Tongue

Jeg tror, placeboeffekten er væsentlig i denne sammenhæng - hvis man tror, man fisker med en line i #7 på 15,5 gram - så er det så sikkert som amen i kirken, det der betyder noget.... 1 gram fra eller til betyder sgu ikke noget... Angel

Venligst,

Ole

Enig .. men nu var det faktisk dig, der pointerede, at din 6'er havde været et gram tungere end den i tabellenTongue

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
18-02-2010 02:40
Adversering
Kim K. Jensen

Besked: #8
Jeg redigerede i mit forrige indlæg, så jeg fik svaret jer ogsåWink

Hej Martin og Ole.

Mange tak for informationen. Som sagt er det ikke for at jeg skal til nogen konkurrence, men jeg vil meget gerne have nogle lange gode kast ude på kysten. Jeg bryder mig ikke om skydehoveder, så derfor det skal være WF.
Ja, HMT #7 linen har en klump på 12.2meter inclusiv loading zone. Jeg ved ikke om en opti stillwater vil være en nedjustering?

Venlig Hilsen
Kim.
18-02-2010 02:40
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #9
(18-02-2010 02:40)Kim K. Jensen Skrev:  Jeg redigerede i mit forrige indlæg, så jeg fik svaret jer ogsåWink

Hej Martin og Ole.

Mange tak for informationen. Som sagt er det ikke for at jeg skal til nogen konkurrence, men jeg vil meget gerne have nogle lange gode kast ude på kysten. Jeg bryder mig ikke om skydehoveder, så derfor det skal være WF.
Ja, HMT #7 linen har en klump på 12.2meter inclusiv loading zone. Jeg ved ikke om en opti stillwater vil være en nedjustering?

hej Kim

Hvis det du søger er en line, hvor du kan holde mere line i luften, og ad den vej opnå længere kast - så skal du, for at sige det kort, have en line med en længere klump end de 12,2 du allerede har på din HMTSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
18-02-2010 02:42
Kim K. Jensen

Besked: #10
(18-02-2010 02:36)Ole Bjørn Hansen Skrev:  
(18-02-2010 02:32)Martin Brøndum Skrev:  Det nytter hverken noget at kigge i en tabel, eller at få at vide at Oles line vejer 15,5 i #7 - for linen i æsken vejer +/- et par gram - uanset om referencen er en tabel eller en vejningAngel

Så så, Hr.Brøndum... nu bliver det sgu langhåret... ! Tongue

Jeg tror, placeboeffekten er væsentlig i denne sammenhæng - hvis man tror, man fisker med en line i #7 på 15,5 gram - så er det så sikkert som amen i kirken, det der betyder noget.... 1 gram fra eller til betyder sgu ikke noget, når musikken spiller... Angel

Venligst,

Ole

Jeg kan mærke forskellen, tro mig Smile måtte tilbage med #6 hmt for den føltes for let Smile

Venlig Hilsen
Kim.
18-02-2010 02:44
Kim K. Jensen

Besked: #11
(18-02-2010 02:42)Martin Brøndum Skrev:  
(18-02-2010 02:40)Kim K. Jensen Skrev:  Jeg redigerede i mit forrige indlæg, så jeg fik svaret jer ogsåWink

Hej Martin og Ole.

hej Kim

Hvis det du søger er en line, hvor du kan holde mere line i luften, og ad den vej opnå længere kast - så skal du, for at sige det kort, have en line med en længere klump end de 12,2 du allerede har på din HMTSmile

venligst
Martin

ØV!Smile
Hmmmm..... Så kan det godt være at jeg sigter for højt i forhold til hvad jeg vil få glæde af. 30meter er jo ikke nødvendigt for at fange fisk, men jeg kunne altså godt bruge noget andet end den HMT line.

Venlig Hilsen
Kim.
18-02-2010 02:48
Kim K. Jensen

Besked: #12
(18-02-2010 02:50)Ole Bjørn Hansen Skrev:  
(18-02-2010 02:44)Kim K. Jensen Skrev:  Jeg kan mærke forskellen, tro mig Smile måtte tilbage med #6 hmt for den føltes for let Smile

Hej Kim.

Placeboeffekten er vel ikke nødvendigvis udelukket i denne sammenhæng... ?! Cool

Venligst,

Ole

Det ved jeg ikke, er lidt kræsen Big Grin men derfor tror jeg såmænd på at hvis der står at den vejer 15.5gr, så vejer den det. Har jo gjort det samme ved andre liner, så det er nok ikke så anderledes i sidste ende Smile

Venlig Hilsen
Kim.
18-02-2010 02:54