British Columbia on a budget.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
British Columbia on a budget.
Så er årets sommerferietur til BC slut.
Status er at vi fik en hel del Steelheads som var det primære og en enkelt sen Chinook som var kommet lidt sent til elven, den var nemlig knald blank.

Fiskeriet er en smule anderledes end skandinavisk laksefiskeri, Steelheads kan godt lide lidt langsommere flydende vand, og de tager ikke fluen i en vending, snarere lidt nippen til fluen inden de gaber helt over den.

Fightmæssigt overgår de alt jeg har fanget i å/elv.
Der er simpelthen så meget smæk på de steelheads når de er helt friske fra havet.
Fluer er typiske bunnyleeches eller squidros/intruders.
En god dag er 4 fisk og det samme antal mistede og en normal dag er 2 fisk og 2 mistet, altså en del mere action en normalt fiskeri efter atlanterhavs laks.
[Billede: 31536310151052545709281.jpg]
Fisken her er med havlus og i perfekt kondi

Min makker Jan fik turens største på ca 8kg og 86cm.
[Billede: 58216310151052694154281.jpg]
Alle fisk blev genudsat uden at blive vejet så data er målt på stang og anslået vægt.

Hvis man går med planer om at prøve steelheads så skal man klart prøve det, der er smæk for skillingen.

Vi hookede også ind i nogle store chinooks som lige var gået op, disse fisk var fuldstændig umulige at styre i den pool vi fik dem i, de spurtede mod havet og man var i backing på sekunder. Personligt havde jeg 2 af de store på, den første sprang min 0,33 i hugget og den anden rettede en Owner aki str. 1/0 ud efter at have taget 100 meter nedstrøms.

/Allan

http://www.customflies.dk
24-07-2012 22:39
Adversering
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #2
RE: British Columbia on a budget.
Hey Allan,

Fine billeder af nogle super flotte fiskSmile

Har du flere billeder du vil af med til os??

Kan du fortælle lidt omkring hvad sådan en BC-trip koster nu du skriver on a budget?
Hvad med planlægning - altså lidt omkring hvordan i har lavet jeres tur, hvor sov osv.

Det kunne jo være en oplagt tur til næste år....

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
24-07-2012 23:06
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Ser ud til at have været en super lækker tur.. Smile

Virkelig flotte fisk og billeder fra turen. Kunne dog have været lidt fedt med flere..

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
25-07-2012 08:44
Stoltze

Besked: #4
Hej Overgaard

Super flotte fisk, der burde tænde en ild i alle med hang til sølv Heart

Som de andre forventer jeg også, at du udleverer samtlige hotspots i alle de elve, du måtte have besøgt Big Grin Ej det gas, men et par stikord omkring planlægning og budget (minus ølpenge) kunne være fint. Brugte I guides?

Jeg troede egentlig, at sommertid gav mulighed for tørfluefluefiskeri, men det er ikke just de fluetyper, du beskriver?

/Stoltze

Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
- Lynge Jakobsen
25-07-2012 13:34