CCS måling af stang
123

Besked: #1
CCS måling af stang
Jeg har brug for hjælp til at måle CCS på min kystspinnestang. Stangen er todelt, og da jeg vil have en stang "magen til" i firedelt, tænker jeg, at en CCS måling, kan sende mig i nogenlunde den korrekte retning.

Er der nogen i Aarhus området der kan hjælpe mig?
26-07-2012 15:28
Adversering
123

Besked: #2
RE: CCS måling af stang
Det var ikke mange i Aarhus (midtjylland) der gør noget i CCS... Dodgy
27-07-2012 10:14
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #3
Hvorfor prøver du ikke selv? Det er ikke så svært Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
27-07-2012 10:37
123

Besked: #4
(27-07-2012 10:37)karlsson Skrev:  Hvorfor prøver du ikke selv? Det er ikke så svært Smile

Mvh
Lasse

Det vil jeg egentlig også gerne, men det er rart at kunne kigge en over skulderen som har erfaring. Det ville være lidt trælst, at lave en dum simpel fejl, og så bestille klinger hjem på baggrund af de data, hvis de reelt ikke passer.
27-07-2012 11:16
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #5
Hvis du følger anvisningerne i ccs tråden og på bill's side, så er det svært at lave så store fejl at det virkelig betyder noget.

Og så kan du jo lave nogen prøver på andre stænger og høre her om det lyder rigtigt Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
27-07-2012 11:43
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
1: Spænd stagen op i din CCS-opspændings-enhed! (Enhver fluestangsfreak har sådan én - ellers laver Jan bare en til dig!) Cool Sørg for, at stangen er helt vandret - ellers giver det væsentlige fejlmålinger - har prøvet at glemme omjustering af opspændingsenheden ved stangskift Angry - undrede mig over, at min ONE var SÅ slatten - hvorefter jeg rettede fejlen og fik pænt højere IP og 2 grader højere AA.

Billede 1:
[Billede: 232.jpg]

2: Når stangen er spændt vandret op, så skal den via vægt i topøjet nedbøjes 1/3 af sin længde målt fra stangens højde over gulvet. (slatne glasstænger, der hænger med toppen, skal naturligvis korrigeres for det nedsunkne topøje). Jeg bruger en plastpose og nogle søm som vægt, og jeg markerer 1/3-højden med malertape, som det kan ses på næste billede. Vægten af pose med indhold er IP - og IP kan i "Common Cents-tabellen" oversættes til "ERN-værdi"

Billede 2:
[Billede: 233.jpg]

3: Stangtoppens vinkel måles lettest med spaghetti-metoden. Billedet taler vist for sig selv.

Billede 3:
[Billede: 234.jpg]

Det er ikke så svært - bare husk at være lidt omhyggelig - der kan hurtigt indsnige sig upræcise måleresultater.

BUT DON'T PUSH IT!
[Billede: 299.jpg]

Cool Big Grin

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
29-07-2012 23:18