Karup å - i eftermiddag og i aften
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #1
Karup å - i eftermiddag og i aften
Hey folks,

jeg skal en tur til Karup Å fra i eftermiddag og til vi ikke gider mere i aften/nat. Vi skal fiske på Flyvestationens vand. Jeg har aldrig fisket ved Karup Å før (desværre)Dodgy, så jeg har ikke lige helt føling med hvad der der skal bruges af grej(Flue og spin).

Regner dog med at jeg tager min DH 12" #7-8 med og min 9" #6 kyststang - så tænker jeg er dækket ind stangmæssigt? - men hvad med liner på det her tidspunkt af året?

En anden ting er fluer - hvilkeHuh

Sidste ting, der er en enkelt spinnefisker imellem - nogle præferencer der?

Ved godt det lige er sent nok at spørge, men det blev først helt afgjort igår meget sent! Men håber der er nogle der kan nå at give jeres bisyv med.

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
27-07-2012 08:47
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Karup å - i eftermiddag og i aften
Hej Kent

Lad mig lige starte med at sige jeg er dybt missundelig.. Big Grin

Men hvad fluer angår, vil mit personlige valg ligge på noget mindre og lette brunlige farver. (Caramel, beiss, måske endda lidt mørke brun), ellers også prøv noget tiger stribet som gul og rød/orange for lige give det lidt provikation til at trække fiskene igang..

Når du rammer aften / nat er det de mørke fluer af forskellige udskikkelser der kommer i spil.. Big Grin

- Liner
Indtil du rammer mørket vil jeg personligt vælge en af følgende kombinationer:
Intermidiate og let belaste fluer for at komme ned i hullerne

Flydende / Intermidiate og forskellige synkende forfang

Når du skal igang med de mørke aften / natfluer, så benytter jeg personligt enten Flydende eller Intermidiate og monofil forfang..

- Spin
En god meps spinner i kobber går man aldrig fejl af i Karup å, har en rigtig god kammerat der bor derovre og fanger som en gal på det. Ellers tør jeg ikke lige sige hvad der kan virke.. Wink

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
27-07-2012 08:52
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #3
(27-07-2012 08:52)Klaus J Skrev:  Hej Kent

Lad mig lige starte med at sige jeg er dybt missundelig.. Big Grin

Men hvad fluer angår, vil mit personlige valg ligge på noget mindre og lette brunlige farver. (Caramel, beiss, måske endda lidt mørke brun), ellers også prøv noget tiger stribet som gul og rød/orange for lige give det lidt provikation til at trække fiskene igang..

Når du rammer aften / nat er det de mørke fluer af forskellige udskikkelser der kommer i spil.. Big Grin

- Liner
Indtil du rammer mørket vil jeg personligt vælge en af følgende kombinationer:
Intermidiate og let belaste fluer for at komme ned i hullerne

Flydende / Intermidiate og forskellige synkende forfang

Når du skal igang med de mørke aften / natfluer, så benytter jeg personligt enten Flydende eller Intermidiate og monofil forfang..

- Spin
En god meps spinner i kobber går man aldrig fejl af i Karup å, har en rigtig god kammerat der bor derovre og fanger som en gal på det. Ellers tør jeg ikke lige sige hvad der kan virke.. Wink

Hey Klaus,

Skide godt med hurtigt svar - jeg glæder mig osse helt vildt - den her arbejdsdag føles allerede som alt for lang og lidt spildAngel

Jeg havde osse lidt på fornemmeren angående linerne - men ville lige forhøre mig. Angående fluerne må jeg lige se hvad jeg har liggende - når ikke at komme til stikket inden jeg skal afstedDodgy

Har du en størrelse på de spinnere - skal det være de store?

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
27-07-2012 09:11
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Jeg kender ikke det vand du skal fiske men på LFSO's vand foretrækker jeg lidt mere synk i de lyse timer. Jeg bruger sinktip liner omkring S4-6. I skumringen og mørket fisker jeg højt.

Mht. spin, så er der de sædvanlige ambulance woblere fra Rapala f.eks, samt spinnere. Alternativt er en rød haveflue hamrende effektiv Smile
27-07-2012 09:17
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
(27-07-2012 09:11)Kent Hansen Skrev:  Hey Klaus,

Skide godt med hurtigt svar - jeg glæder mig osse helt vildt - den her arbejdsdag føles allerede som alt for lang og lidt spildAngel

Jeg havde osse lidt på fornemmeren angående linerne - men ville lige forhøre mig. Angående fluerne må jeg lige se hvad jeg har liggende - når ikke at komme til stikket inden jeg skal afstedDodgy

Har du en størrelse på de spinnere - skal det være de store?

Cheers,

Kent

Mener det er meps 2 + 3 han går med.. Ikke voldsom store Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
27-07-2012 09:46
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #6
(27-07-2012 09:17)Jakob Hansen Skrev:  Jeg kender ikke det vand du skal fiske men på LFSO's vand foretrækker jeg lidt mere synk i de lyse timer. Jeg bruger sinktip liner omkring S4-6. I skumringen og mørket fisker jeg højt.

Mht. spin, så er der de sædvanlige ambulance woblere fra Rapala f.eks, samt spinnere. Alternativt er en rød haveflue hamrende effektiv Smile

Jeg har heller ikke lige kunne finde noget omkring deres vand - andet end at det hedder Flyvestation Karups Sportsfiskerforening (FKS), men det ser ikke lige helt ud til at de har en officiel hjemmeside. Min kammerat der arbejder på flyvestationen har desværre heller ikke lige haft den store mulighed for at opsnuse lidt omkring fiskeriet. Så håber at han har noget mere til os, når vi møder ham senere idag.

Dog hvis jeg ser på street view, på vandet ved broen lige syd for Karup, ser det ikke ud til at der er ret meget vand - så måske er S4-6 lidt voldsomt der, men tager noget med så det er muligt at bruge dem alligevel.

Cheers,

Kent

by W.C. Fields
27-07-2012 09:47
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #7
(27-07-2012 09:46)Klaus J Skrev:  Mener det er meps 2 + 3 han går med.. Ikke voldsom store Smile

Oki doki - det giver jeg lige videre til spinnefolket der skal med, takSmile

Cheers,

Kent

by W.C. Fields
27-07-2012 09:47
Adversering