wf-skydehoved ???
DanNielsen

Østjylland
Besked: #1
wf-skydehoved ???
Hej!
Nu har jeg her i weekenden tænkt på om at grunden til mine kast med fluestang er så elendige kan skyldes at min wf-line og stangklasse ikke passer sammen... nu komme det store spørgsmål så.... kan jeg købe et skydehoved hvor klasserne passer sammen og så sætte det i forlængelse af min wf-line? eller SKAL jeg have en runningline? jeg syntes alt det der med skydehoveder er noget så indviklet...

Dan

- Fy for satan det er ikke saft´vand det her!!
- Hva´erdet så?
- Det er urin fra en kat.....
05-08-2012 21:42
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: wf-skydehoved ???
(05-08-2012 21:42)DanNielsen Skrev:  Hej!
Nu har jeg her i weekenden tænkt på om at grunden til mine kast med fluestang er så elendige kan skyldes at min wf-line og stangklasse ikke passer sammen... nu komme det store spørgsmål så.... kan jeg købe et skydehoved hvor klasserne passer sammen og så sætte det i forlængelse af min wf-line? eller SKAL jeg have en runningline? jeg syntes alt det der med skydehoveder er noget så indviklet...

Dan

Det kommer ikke til at fungere, så får du et stk meget overbelastet stang i hvert fald Smile hehe. Du er nød til at investere i et skydehovede og en skydeline, eller en WF line der passer til stangen! Tag stangen med til forhandleren, og få ham til at finde et setup der passer med stangen! Så er du helt sikkert godt på vej Smile !
Det duer i hvert fald ikke at man forsøger at læge fluekast, med et setup der ikke passer sammen i vægt og klasse Smile

Mvh Stefan Skovbo
05-08-2012 22:00
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #3
RE: wf-skydehoved ???
Hej Dan

Din stang er bedøvende ligeglad med hvad klasse din line er Smile Og jeg er helt sikker på at sålænge de to ting ikke er helt ude i skoven fra hinanden så er fejlkilden til dårlige kast den der holder om korken!

Og nej, man kan ikke bare købe et skydehoved og sætte for enden af sin WF line, I så fald forlænger man jo bare den line man skal holde i luften betragteligt, og gør det i hvert fald ikke nemmere at lave pæne kast.

Start med at beskrive hvad for noget grej du har, altså din line og dens klasse og din stang og hvad den er anbefalet til. Dernæst prøv at beskrive hvorfor du synes dine kast er elendige. Der er en del dygtige instruktøre her på fiskevand og en del ret så garvede fluefiskere så jo mere info du kan give jo bedre hjælp kan du få.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
05-08-2012 22:07