CTS Affinity X eller MX rtil kysten i klasse 6?
JesperVangMøller

Besked: #1
CTS Affinity X eller MX rtil kysten i klasse 6?
Hej,

Jeg går og er lige på nippet til at sætte i gang med at få den ultimative, for mig, klasse 6 fluestang til kysten og en CTS-klinge kunne godt være det rette for mig. Naturligvis skal jeg prøve dem inden jeg beslutter mig, men kunne godt tænkre mig at høre jer, der har/bruger disse stænger, hvilke overvejelser I gjorde inden valgte faldt på det ene eller det andet.

Jeg har selv fisket med en Vision GTFour Seatrout, klasse 6, 9 fod de seneste 6 år og er egentligt såre tilfreds med den, meeeeen (for der sniger sig altid et "men" ind på et tidspunkt, ikke?): Jeg kunne godt tænke mig en anelse lettere stang, der var en lille smule hurtigere og - som en eftertanke - som var lidt pænere set med mine øjne (i sin tid valgte jeg stangen udelukkende på baggrund af hvilken en jeg bedst kunne lide at kaste med - køn er den ikke i hvert fald)

jeg er dog heller ikke til hysteriske, amerikanske taperinger med stiv bunddel og blød top.

Så, hvad har I tænkt hvis I har stået i samme valg og måske endda har prøvet begge to?

Mvh.

Jesper Møller
06-08-2012 14:17
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: CTS Affinity X eller MX rtil kysten i klasse 6?
(06-08-2012 14:17)JesperVangMøller Skrev:  jeg er dog heller ikke til hysteriske, amerikanske taperinger med stiv bunddel og blød top.

Så er det nok MX Smile
Det er en meget harmonisk klinge med rigelig rygrad til kysten. X er lige så "hysterisk" som de andre hurtige knallerter..

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
06-08-2012 14:32
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Hej Jesper,
som nævnt i en anden tråd så har jeg netop fået en kl.9 MX'er hjem og det er en - med et vist nok moderne udtryk - "mega fed" stang med en lang 8'er line.

Om det forholder sig på samme måde med kl. 6 stangen ved jeg ikke - men måske andre kan sætte det på plads.

Men ellers vil jeg tro at MX har det du søger - den er sprød, let, faktisk rigtig meget let, og meget harmonisk uden tendenser i retning af bundstive US stænger.
Jeg har tidligere haft bundstive CTS stænger med bløde spidser og de føles meget uharmoniske.

Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
(Denne besked var sidst ændret: 06-08-2012 af 15:03 PeterMulbjerg.)
06-08-2012 14:59
JesperVangMøller

Besked: #4
Hej med jer,

Tak for skudsmålene/info - jeg må nok hellere se om ikke jeg kan få prøvet begge modeller snarest...med mindre I har andre forslag til hvad jeg burde prøve jf. mine noget vage krav?

Mvh.

Jesper
06-08-2012 15:11
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
(06-08-2012 15:11)JesperVangMøller Skrev:  Hej med jer,

Tak for skudsmålene/info - jeg må nok hellere se om ikke jeg kan få prøvet begge modeller snarest...med mindre I har andre forslag til hvad jeg burde prøve jf. mine noget vage krav?

Mvh.

Jesper

UssingBech er jo i nærheden og mon ikke de har begge modeller til afprøvning :-)

Ellers kan jeg anbefale en Steffen Brothers i glasfiber - DEN er harmonisk og bestemt ikke bundstiv Tongue

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
06-08-2012 15:16
JesperVangMøller

Besked: #6
Hehehe, jo, men sådan en Steffen Brothers er vel liiige lovlig meget i den anden grøft.

Jeg må kigge på en MX evt. tage en tur forbi UssingBech en dag og prøvekaste. En smækker, hurtig klinge, der arbejder lidt længere ned i klingen end blot toppen, er det jeg leder efter. De plejer at være behagelige at kaste med og sjovere at fighte fisk på.
Og så skal den monteres så let som muligt uden alverdens pynte-tingeling - jeg tænker mere i retningen af praktisk, let arbejdsredskab end noget der skal være ekstravagant, men alle fittings skal gerne være top-notch - der er meget at overveje.

Mvh.

Jesper
07-08-2012 10:15
jensen

Kolding
Besked: #7
Kobler mig lige på din tråd da jeg også er nterreseret i en mx dog i klasse 7
hvis der er en der har en sådan i overskud

Jensen
Smile
07-08-2012 12:54
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
(07-08-2012 12:54)jensen Skrev:  Kobler mig lige på din tråd da jeg også er nterreseret i en mx dog i klasse 7
hvis der er en der har en sådan i overskud

Jensen
Smile

Sådan en har jeg haft - det er en fremragende kystpindSmile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
07-08-2012 19:55
slidte

Besked: #9
som jeg så købte :-) syntes dog helt personligt at model X er en kystpinden...!!! hvor imod mx er en glimmerende å kost...
07-08-2012 20:22
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(07-08-2012 20:22)slidte Skrev:  som jeg så købte :-) syntes dog helt personligt at model X er en kystpinden...!!! hvor imod mx er en glimmerende å kost...

Det er jo en smagssag - jeg foretrækker jo også de hurtige modeller .. men det lyder som om, at MX passer fint til det Jesper efterspørger Smile
X er, efter min opfattelse, nøjagtig lige så toppet som TCR/TCX o.lign.

Venligst Martin

Malala Yousufzais
07-08-2012 21:09
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
(07-08-2012 21:09)Martin Brøndum Skrev:  Det er jo en smagssag - jeg foretrækker jo også de hurtige modeller .. men det lyder som om, at MX passer fint til det Jesper efterspørger Smile
X er, efter min opfattelse, nøjagtig lige så toppet som TCR/TCX o.lign.

Hvilket CCS tallene jo også ganske fint indikere, samt en knap så stiv bund end de nævnte, hvilket også er min oplevelse Angel

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
07-08-2012 21:29