MHX flueklinger
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #1
MHX flueklinger
Jeg vil lige høre om der er nogen herinde der har nogen gode erfaringer med de amerikanske MHX flueklinger ??

Hvordan oplever i dem i aktion og kan de eventuelt sammenlignes med af andre ?

Har nemlig kigget en del på dem, som værende mit næste projekt der skal bygges. Mangler noget nyt til kysten og til Gedde fiskeri.
De er opgivet til FAST action men kunne være fedt med lidt personlige erfaringer af disse.

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
07-08-2012 10:37
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #2
RE: MHX flueklinger
Jan Fensten har bygget en syver på en MHX klinge. Tillader mig lige at linke til den tråd.
http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=3296

Finn Jensen fra Randers bygger også på disse klinger.
http://finnjensen.sharepoint.com/Pages/default.aspx

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
07-08-2012 12:27
Slettet bruger

Fraværende
Besked: #3
Tak for linket Thorsen Smile

Og til dig Klaus (og andre).
Første gang jeg stod med en MHX stang i hånden var jeg solgt på stedet. I dag bygger jeg kun på MHX klinger og deres program er enormt lige fra isfiske klinger over to-hånds klinger til hav klinger.
Klingerne er lette med en enorm styrke. Klingerne har livsvarig garanti på fabrikationsfejl. En garanti der følger klingen/stangen og ikke kun den første ejer.

Mht. til kasteegenskaberne, så skriver alle producenter at netop deres stænger kaster langt.
Det gør de sikkert også... MHX kaster blot endnu længere Wink

Jeg kan lige tilføje at jeg i dag fik nogle klinger hjem og vægten på F967-4 (9´6" #7 4-delt) er 58 gram og på F906-4 (9´0" #6 4-delt) er vægten 49 gram.
(Denne besked var sidst ændret: 07-08-2012 af 14:43 Slettet bruger.)
07-08-2012 14:37
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
(07-08-2012 10:37)Klaus J Skrev:  Jeg vil lige høre om der er nogen herinde der har nogen gode erfaringer med de amerikanske MHX flueklinger ??

Hvordan oplever i dem i aktion og kan de eventuelt sammenlignes med af andre ?

Har nemlig kigget en del på dem, som værende mit næste projekt der skal bygges. Mangler noget nyt til kysten og til Gedde fiskeri.
De er opgivet til FAST action men kunne være fedt med lidt personlige erfaringer af disse.

Hej Klaus

Det er sørme altid lidt svært med objektiviteten når man har gået og brudt hovedet med ønsker og krav til en fluestang. Jeg bruger min MHX 709-4 til kystfiskeri, kastetræning med #5 line. MHX har skrevet 7 på siden af klingen. Jeg synes at #5-7 er indenfor stangens arbejdsområde. Til kystfiskeri bruges den oftest med et 10.5 meter 14 grams hovede. Andre synes sikkert noget andet.

Stangen er en smule mindre blød i toppen end de typiske X serier og stadig med masser af kræfter i bunden. Umiddelbart efter DM i fluesvirp kastede Magnus Hedman +40 meter med den flere gange. Det er desværre en oplevelse jeg har tilgode.

Hvis jeg skulle bruge en stang til geddefiskeri ell. kraftigt kystflue ville jeg kigge i retning af 909-4

mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 07-08-2012 af 20:52 Jan Fensten.)
07-08-2012 15:25
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #5
(07-08-2012 14:37)Finn Jensen Skrev:  Mht. til kasteegenskaberne, så skriver alle producenter at netop deres stænger kaster langt.
Det gør de sikkert også... MHX kaster blot endnu længere Wink

Glæder mig til næste års DM i fluesvirp med nye jydske deltagere Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
07-08-2012 19:48
Slettet bruger

Fraværende
Besked: #6
(07-08-2012 19:48)karlsson Skrev:  Glæder mig til næste års DM i fluesvirp med nye jydske deltagere Wink

Mvh
Lasse

Jeg overvejer seriøst at sponsere en MHX stang til en af deltagerene. Naturligvis i god tid inden.
Hvis der findes en stang med klasse potientale i sådanne konkurrencer, er det bestemt MHX.
07-08-2012 20:01
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #7
(07-08-2012 20:01)Finn Jensen Skrev:  Jeg overvejer seriøst at sponsere en MHX stang til en af deltagerene. Naturligvis i god tid inden.
Hvis der findes en stang med klasse potientale i sådanne konkurrencer, er det bestemt MHX.

Lyder godt Finn.. Jamen jeg skal da gerne stille op med sådan pind fra dig.. Wink

Er fedt med den store respons omkring de klinger, for de er også relativ billige, så nu skal de have chancen og se hvad det er for noget. Smile
Skal nok lige poste når jeg går igang med bygget

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
07-08-2012 20:22
Adversering
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #8
Var det den du talte om jeg skulle prøve, da vi snakkede om en hurtigere pind til mig??.. Såååårrrrr du husker lige og gemme kviteringerne, i så fald vi også skal bygge en sammen til mig som vi har talt om før Wink..

Uwe
07-08-2012 21:14
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
(07-08-2012 20:01)Finn Jensen Skrev:  Jeg overvejer seriøst at sponsere en MHX stang til en af deltagerene. Naturligvis i god tid inden.

Hej Finn

Sørg for at finde en med potentiale til at kaste langt Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
07-08-2012 21:26
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #10
(07-08-2012 21:14)Uwe Skrev:  Var det den du talte om jeg skulle prøve, da vi snakkede om en hurtigere pind til mig??.. Såååårrrrr du husker lige og gemme kviteringerne, i så fald vi også skal bygge en sammen til mig som vi har talt om før Wink..

Uwe

Det er ikke dem, men den har stort potientale for det uden tvivl

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
07-08-2012 22:17
Slettet bruger

Fraværende
Besked: #11
(07-08-2012 21:26)karlsson Skrev:  Hej Finn

Sørg for at finde en med potentiale til at kaste langt Wink

Mvh
Lasse

Naturligvis Smile.. Og en som kan (og kan lide) en MHX.
07-08-2012 22:58
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #12
Jeg er meget spændt på klingerne, for har besluttet for nu skal der købes en 790-4 hjem af de MHX så må vi se hvad det er for noget. Og måske en igen senere til noget Gedde senere på seassonen.. Wink

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
08-08-2012 08:53