Tan "spey" reje
Allan Baadsgaard P.

Besked: #1
Tan "spey" reje
Hejsa
På opfordring, her en lille reje jeg har leget med denne sommer! Har på en del ture efterhånden oplevet denne som det eneste fiskene ville reagere på!
Bindemetoden er den samme som en pattegris, dog med en forskel. Der laves 2 dubbingløkker. En til "hacklet" og en til dubbingen. Hacklet er lavet i craft fur, som jo kan fåes i mange fine farver, og det koster ikke meget.
Dubbingen jeg har anvendt er stf dub i tan farve.

Spørg ind, hvis der er andet i vil vide!

Mvh Allan

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

09-08-2012 14:50
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: Tan "spey" reje
Hej Allan

Det er en vældig fin flue. Jeg har som dig lign. erfaringer med HØ om efteråret. I sådanne tilfælde kan naturrejer være supereffektive.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
09-08-2012 14:52
Allan Baadsgaard P.

Besked: #3
Hej Jan

Ja, jeg har ofte brugt f.eks. Honey Shrimp, men ikke engang den gider fiskene. På med denne store flue, og så fuld skrald på indtagningen. Gerne på fast int. line Wink

Mvh Allan
09-08-2012 15:04
Allan Baadsgaard P.

Besked: #4
Så var de vilde med den igen Smile

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

10-08-2012 20:53
Tony

Gjøl (Åbybro)
Besked: #5
Hej Allan.
Fin flue du har bundet der, og tydeligvis effektivSmile.
Hvordan fisker du dine rejefluer?
Jeg holder personligt meget af at binde den type fluer, men er lidt usikker på hvordan de fiskes mest effektivt, og ender derfor ofte med at fiske med fluer a'la Magnus, hvor mine erfaringer siger mig at det næsten ikke kan gå for hurtigtSmile.
Håber du/andre vil dele lidt ud af dine/jeres erfaringer.
Mvh. Tony
12-08-2012 14:16
Tony

Gjøl (Åbybro)
Besked: #6
Sorry,ser nu at du skriver "fuld skrald på indtagningen", bare mig der ikke var vågenSmile
Vil det sige fuldstendigt uden pauser? Og er det sådan du altid fisker dine "rejer"?
Mvh. Tony
12-08-2012 14:25
Allan Baadsgaard P.

Besked: #7
Hej Tony

Nej, ikke fuldstændigt uden pauser. I løbet af et godt langt kast, har jeg som regel 2-3 stop, hvor fluen lige får lov til at "svæve" et sekund eller to.
Oftest fisker jeg med fast. int. skydehoved, men en sjælden gang i mellem kan jeg såmænd godt smide en reje på flydende line, og fiske uhyre langsomt og kedeligt. Der er selvfølgelig også dage hvor dette er "det eneste rigtige for mig"

I Mariager fjord har jeg f.eks. meget held med flydeline og en honey shrimp, fisket på denne måde:
Efter landingen, får fluen lov til synke i ret langt tid, gerne 6-10 sek. hvorefter jeg tager den ind i laaaange accelerende træk, med en lille synkepause i mellem hvert træk. Her er det vigtigt at have stangspidsen tæt på vandet, da fisken oftest tager fluen, mens den daler!

Knæk og bræk, når du er klar igen Smile

Mvh Allan
13-08-2012 19:22
Adversering
Tony

Gjøl (Åbybro)
Besked: #8
Hej Allan.
Mange tak for hjælpen, det var nyttigt Info som jeg klart vil gøre brug af:-).
Satser meget på at komme på toppen igen i løbet af ugen, og så skal de nye "rejer" skisme have en fair chance:-).
Mvh. Tony
13-08-2012 22:21
Swebbe

Besked: #9
Jeg kan tilslutte mig. De virkede også, da vi var af sted sidste gang for lidt tid siden:

[Billede: 2012-07-21%252016.26.07.jpg]

[Billede: 2012-07-18%252016.09.43.jpg]

- Jeppe Lyngsø
13-08-2012 23:57