Så er sønnen med på vognen...
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #1
Så er sønnen med på vognen...
Sønnen har længe talt om, at han godt kunne tænke sig og fluefiske...

For noget tid siden fik han sin første fluestang og kort tid efter fik han lektion hos Klaus J, så foreløbig er græshopper og andet på plænen jaget vildt ..
Selvom han kun er 5år, så var vi alle overrasket over ham og hans linebuer.

Vi fandt ud af sammen med Klaus J, at et hjælpehåndtag ville være en hjælp i starten..

Kort tid efter vi var kommet hjem, gik han i gang med og lavet et selv..
Så her er så det nye skud på stammen, samt hans eget hjemmelavede hjælpehåndtag..

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

22-08-2012 11:41
Adversering
ZZZ

Fraværende
Besked: #2
RE: Så er sønnen med på vognen...
(22-08-2012 11:41)Uwe Skrev:  Sønnen har længe talt om, at han godt kunne tænke sig og fluefiske...

For noget tid siden fik han sin første fluestang og kort tid efter fik han lektion hos Klaus J, så foreløbig er græshopper og andet på plænen jaget vildt ..
Selvom han kun er 5år, så var vi alle overrasket over ham og hans linebuer.

Vi fandt ud af sammen med Klaus J, at et hjælpehåndtag ville være en hjælp i starten..

Kort tid efter vi var kommet hjem, gik han i gang med og lavet et selv..
Så her er så det nye skud på stammen, samt hans eget hjemmelavede hjælpehåndtag..

Det tegner lovende, tillykke med din nye fiskemakker! Smile
22-08-2012 13:16
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Det var virkelig dejligt at se sådan glæde for det i en så ung drengs øjne. Han var nærmest elektrisk for at komme igang og prøve.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
22-08-2012 14:09
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
Fed beretning Smile

.. det er også min erfaring, at en let 2-hånds er det nemmeste for de små ..

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
22-08-2012 22:21
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #5
så skal han bare ud og fange nogle fisk så slår det helt klick ! Tongue

Men fedt !

ha' en go' dag !
23-08-2012 14:44
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #6
Som den stolte far der er dårlig til billeder, vil jeg lige vise sønnens nye bedrift i flueverden..

Jeg sad i går ved fluestikken og bandt lidt til Seatrout Open, da sønnen spurgte om han også måtte prøve og binde en flue..

Her er så hans første flue som han næsten selv har bundet, for jeg måtte lige hjælpe ham med start og afslutningen..

K&B.
Uwe

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

23-09-2012 22:17
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #7
Skriv lige, når han fanger en fisk på den - for det er da toppen af poppen Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
24-09-2012 00:21
Adversering
Zaka

Odense
Fraværende
Besked: #8
Tillykke med det. Håber han forsætter stilen. Glæder mig
til min dreng går den samme vej!

PS. Håber han vinder Seatrout Open, så smiler jeg en ekstra gang Smile

Tolerere ikke garn/net i fjorden
24-09-2012 19:22
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #9
Han kommer ik til og vinde Seatrout i år eller de nærmeste år, da han som i starten er oplyst hans alder som er 5år...

Sønnen og jeg har dog lavet den aftale, at vi starter i noget putvand og når han har godt styr på det hedder det også kysten..

Mht. de fluer som han laver til mig til Seatrout, så har vi aftalt at jeg bruger 2 fluer på forfanget og den ene SKAL være hans..

Hvis det viser sig og det håber jeg på at jeg tager en på hans flue, så vi jeg forære ham et nyt fluehjul ( #5-6 ) som passer til hans fluestang.

Han har siden jeg var så heldig og få et Sierra Orbit af fruen, gerne ville have sådan et også selvom vi har sidder over computeren og kigget på andre..

Hvis jeg skulle være så heldig/dygtig og kommer med i præmieringen, så kan det være at den også tilfalder ham ( kommer dog lidt anpå hvad det er )..

Det med hjulet har jeg ik sagt noget om til ham ej heller mht. evt. præmie, for så siger det WUPTII og jeg har 10.000 flue og ingen bindematerialer mere Big GrinBig GrinBig Grin...

Men ja jeg håber på og få mange timer sammen med ham, både på kysten - putten og ved fluestikken..

K&B.
Uwe
25-09-2012 14:25