Hal / indendørs træningsmulighed søges
Haupt

Besked: #1
Hal / indendørs træningsmulighed søges
Hej alle fluefiskere.
Søger på denne måde efter et sted hvor vores kasteklub kan træne indendørs til vinter.
Det kan være en ledig idrætshal, en tom lagerhal, en ridehal eller noget lignende.
Helst i hovedstadsområdet, og helst gratis eller til meget billige penge.
Håber at I vil holde øjne og ører åbne, og at der lige pludselig dukker noget op.
Mvh.
Henrik Haupt
Formand for cfcc ( http://www.cfcc.dk )
henrik.haupt@cfcc.dk
10-09-2012 19:40
Adversering
Jens Franck

København Ø.
Besked: #2
RE: Hal / indendørs træningsmulighed søges
Hej Haupt,

da jeg er "gen-nybegynder" og har købt et par hjul eller 3 som jeg ikke er helt fortroligt med har jeg haft i tankerne at, finde en mere erfaren lystfisker, der kunne sætte mig lidt ind i betjening af hjul og så også lidt kasteteknik. Jeg skal iøvrigt også prøve kystfluefiskeriet.

Jeg bor på Østerbro, tæt på fælledparken, jeg har faktisk overvejet (jeg sætter kun kroge på mine blink når jeg skal fiske) så her kunne man jo sagtens øve sig i vinter ½-året, her bliver der ikke spillet så meget fodbold.

Kunne dette være en mulighed??????
Mvh
Jens Franck

Med venlig hilsen
Jens Franck
10-09-2012 20:10
Haupt

Besked: #3
(10-09-2012 20:10)Jens Franck Skrev:  Hej Haupt,

da jeg er "gen-nybegynder" og har købt et par hjul eller 3 som jeg ikke er helt fortroligt med har jeg haft i tankerne at, finde en mere erfaren lystfisker, der kunne sætte mig lidt ind i betjening af hjul og så også lidt kasteteknik. Jeg skal iøvrigt også prøve kystfluefiskeriet.

Jeg bor på Østerbro, tæt på fælledparken, jeg har faktisk overvejet (jeg sætter kun kroge på mine blink når jeg skal fiske) så her kunne man jo sagtens øve sig i vinter ½-året, her bliver der ikke spillet så meget fodbold.

Kunne dette være en mulighed??????
Mvh
Jens Franck

Hej Jens og tak for dit svar
Det er dog ikke udendørs træningsmulighed jeg søger, der vi i dækket fint ind i klubben:
http://cfcc.dk/index.php/foreningen/akti...aciliteter
Damhusengen ved normal træning, og Amager Strandpark når træningen er målrettet 2-hånds træning.
Det er indendørs træningsmulighed vi mangler (DGI-byen er blevet for dyr for vores lille klub). Erfaringen viser nemlig, at der kommer mange flere til træning i vintermånederne når vi holder det indendørs.
Mvh.
Henrik Haupt
Formand CFCC
11-09-2012 10:20
Jens Franck

København Ø.
Besked: #4
Hej igen Henrik,

ja det må du sgu´ undskylde, jeg rendte lige med en ½-vind, fik ikke lige læst overskriften ordentligt Blush

Men du skal have tak for inspirationen, jeg tror jeg vil søge "kastevenner" til Fælledparken i et andet forum. Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
(Denne besked var sidst ændret: 11-09-2012 af 15:26 Jens Franck.)
11-09-2012 15:15
Haupt

Besked: #5
Hej Jens
Ingen problemer, men hvorfor ikke overveje at melde dig ind i CFCC?
Så får du både "kastevenner" og en mulighed for at få hjælp af certificerede instruktører.
Mvh.
Henrik Haupt
Formand CFCC
11-09-2012 16:03
Jens Franck

København Ø.
Besked: #6
Hehe Henrik,

der kom du mig lige i forkøbet Big Grin - har været inde og lurer på CFCC´s hjemmeside.

Melder mig ind 01.10.12 Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
11-09-2012 19:24
Haupt

Besked: #7
Alle tiders Jens

Kan se at du har læst reglerne ordentligt, for når man melder sig ind efter 1. oktober, så får man hele næste års kontingent med for de 275krSmile

Vi ses

Mvh.
Henrik Haupt
Formand CFCC
11-09-2012 21:52
Adversering
LCB

Besked: #8
Der må da være et hav af skoler i Københavns-området med idrætshaller? Dem kan vi i Århus få lov at leje og byde ind på, på lige fod med alle andre, almindelige, offentlige foreninger til en meget billig penge.

Lars
12-09-2012 07:40
Haupt

Besked: #9
(12-09-2012 07:40)LCB Skrev:  Der må da være et hav af skoler i Københavns-området med idrætshaller? Dem kan vi i Århus få lov at leje og byde ind på, på lige fod med alle andre, almindelige, offentlige foreninger til en meget billig penge.

Lars

Hej Lars
Du har helt ret, der er et hav af haller. Problemet er, at vi er blevet kategoriseret som hobby forening og ikke folkeoplysende forening som fx fodbold eller spejder.
Det betyder, at vi skal betale 2181 kr for at leje en hal i en time, hvilket jo slet ikke kan lade sig gøre for vores lille forening med et forholdsvis lille kontingent.
Mvh.
Henrik Haupt
12-09-2012 11:25
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #10
(12-09-2012 11:25)Haupt Skrev:  Hej Lars
Du har helt ret, der er et hav af haller. Problemet er, at vi er blevet kategoriseret som hobby forening og ikke folkeoplysende forening som fx fodbold eller spejder.
Det betyder, at vi skal betale 2181 kr for at leje en hal i en time, hvilket jo slet ikke kan lade sig gøre for vores lille forening med et forholdsvis lille kontingent.
Mvh.
Henrik Haupt

Har I juniorer og unge mennesker som medlemmer af klubben?

I burde måske også arrangere en "praktisk" kastetur/fisketur et par gange om året.

De ting plejer at hjælpe i retning af folkeoplysende forening.
12-09-2012 11:58
Haupt

Besked: #11
Hej Arnt og tak for input

Vi har endnu ingen juniorer, selvom vi faktisk i år har indført et junior kontingent på 150kr. Vi har også i klubben aftalt, at hvis der skulle komme juniorer til, så vil vi lave målrettet træning for dem hvis de ønsker det.

Omkring kategoriseringen hos kommunen, der tror jeg at jeg vil vælge at anse min tid som værende for kostbar, til at begynde at "bokse" med kommunen.

Mvh.
Henrik Haupt
12-09-2012 14:28
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #12
(12-09-2012 14:28)Haupt Skrev:  Hej Arnt og tak for input

Vi har endnu ingen juniorer, selvom vi faktisk i år har indført et junior kontingent på 150kr. Vi har også i klubben aftalt, at hvis der skulle komme juniorer til, så vil vi lave målrettet træning for dem hvis de ønsker det.

Omkring kategoriseringen hos kommunen, der tror jeg at jeg vil vælge at anse min tid som værende for kostbar, til at begynde at "bokse" med kommunen.

Mvh.
Henrik Haupt

Mit indtryk af sagsbehandlingen i bl.a. Odense Kommune tyder på at det springende punkt er juniorer/ungdomsafdeling i foreningerne der rykker grænser rent kategorimæssigt.

Når i får tiltrukket nogle unge mennesker, så prøv at ansøg igen Smile
12-09-2012 14:58