UL spinnestang til multihjul
Jens Franck

København Ø.
Besked: #1
UL spinnestang til multihjul
Er på udkik efter en pind til mit Spro Grand Arc hjul Smile

- det er planen at, jeg vil bygge en selv på et senere tidspunkt, men skal lige have noget erfaring med hjulet inden jeg kaster mig ud i dette projekt.

Er der nogen der har et forslag ? eller evt. links?

På forhånd tak Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
13-09-2012 16:15
Adversering
christian tramm

8700 Horsens
Besked: #2
RE: UL spinnestang til multihjul
hvilken kastevægt og hvilken længde skal stangen væreog er du til stive eller bløde stænger

jeg har selv bygget et par ul/letspin stænger til multihjuls fiskeri har os nogle købe stænger pt. har jeg en lille gul glass stang fra basspro til 10 $ og den nye shimano technium df cx som går op til 21g

shimano technium df cx & fenwick black nighthawk 9,6 fod op til 18g er en ret fede stæng som vil passe til dit hjul
14-09-2012 22:42
Jens Franck

København Ø.
Besked: #3
Hej Christian,

Det er en "gammel" hobby jeg har taget op, så efter en kælderbrand, består udstyret i dag af bla. 3 Ron Thomson spinnestænger 2 stk 8" 10-40gt, og 1 stk. 7" 5-20 gr. alle købt som tilbud med hjul hos hhv. Fisk og fri og fiskefeber.

Da jeg vil igang med at bygge stænger selv, bliver der ikke købt flere fabriksstænger, udover den jeg efterlyser, men.

På det sidste har jeg kun fisket med den lille 7" stang, og er blevet ret glad for det lette fiskeri, så den stang jeg leder efter må gerne være 6" - 7" 5-20 gr. så jeg kan samle lidt erfaring inden jeg bygger en selv.

Med venlig hilsen
Jens Franck
15-09-2012 10:19
christian tramm

8700 Horsens
Besked: #4
ok her er et par bud
abu vendetta
berkley lightning 7fods 5-20g købt til 200 i en butik fed stang til pengene det er en af de bløde
fenwick har hvis os lavet en på 7,6 fod til multi
tfo- g.loomis udgave fåes hos korsholm der er
brug nettet eller tag ud se stængerne

jeg har bygget mine multistænger den ene er bygget som enhånds stang i 7fod op til 15g
har os bygget en på en gamle fluestang det blev en rigtig fed stang 8fod der kaster op til 9g
15-09-2012 11:18
Jens Franck

København Ø.
Besked: #5
Hej igen Christian,

jeg takker mange gange for tips. Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
15-09-2012 12:07
Jens Franck

København Ø.
Besked: #6
Har bestilt denne lille pind i 6´:

http://www.fiskerishop.dk/fiskestaenger/...multi.html

glæder mig til prøve den Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
16-09-2012 15:26
S.Christensen

Haderslev
Besked: #7
Hej Jens,

er lidt nysgerrig for at hører hvordan stangen er at fiske med?

den er pt. på samme link som du har skrevet på tilbud til 299?
04-06-2013 14:05
Adversering
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #8
jeg har den mindste model 5,6" 5-20 gram.. den er monteret med et abu blue max multihjul og fletline..

sættet er mit første multisæt, og det kom i min besiddelse da jeg gik ind i en forretning og kiggede efter et par rapala woblere til åen, sættet var meget billigt og ja det måtte jeg så prøve Tongue

fortrød lidt købet, prøvede det på vejen hjem fra forhandleren i uggerbyå, det var faktisk rimelig nemt og dosere kræfterne med den lille stang som har en fornuftig aktion.. Men valgte og sætte til salg, og fik det faktisk solgt men fandt en skade på stangen da jeg ville sende.. så handlen blev annulleret..

siden har det været fremme et par gange, og jeg må indrømme at til prisen er det faktisk en fin stang.. den kaster fint med spinnere og woblere på en 6-10 gram og er nem at lave rimelig præcise kast med, selv som forholdsvis nybegynder.. derudover kaster den rimeligt med 15 grams woblere eller blink på kysten, men jeg har ikke sammenlignet med en lignende stang med fastspole så længden er svær at konkludere endeligt på..

jeg må indrømme jeg faktisk nu er på vej ned i skuret, og nu bliver den altså rigget til sammen med min normale UL så de begge står klar til fight.. og tror faktisk det skal være morgendags våben til åen Cool

Mvh René Carlsen
04-06-2013 18:54
Jens Franck

København Ø.
Besked: #9
Indtil videre er jeg ganske godt tilfreds, men man/jeg skal vende mig til vægten / eller fordelingen af denne, hjulet sidder jo på hovedet Tongue

Men en store fordel for mig - da jeg har en "lam" højre skulder, altså er de kraftfulde / "hidsige" kast med tungere udstyr, fremover udelukket,

her har UL-triggerstangen den fordel at, man relativt nemt kan lave nogle fornuftige "underhåndskast" dvs. horizontalt lidt over hoftehøjte.

Det samme øver jeg med min anden UL-stang med Shimano Symetre 1500 fe hjul.

Syntes alt i alt at det fungerer. Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
04-06-2013 22:47