Lidt hjælp - Hun vil med
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #1
Lidt hjælp - Hun vil med
Hey guys

Jeg har være så heldig at finde en sød pige som meget gerne vil med ud og prøve det her fluefiskeri - inden jeg starter vil jeg gerne lige påpeje at hun er min kæreste, så ingen kamp om hende ;D

Men - hun skal jo have sig et par waders, og havde tænkt på nogle neopren waders, i den billige ende til at hun kunne finde ud af om det var noget for hende - nogle der har set nogle gode tilbud eller lign. ??

og så tænkte jeg på at låne hende min loop adventure i klasse 5 med en 5'er eller let 6'er line - skal lige finde ud af hvilken en der er bedst, men med en forholdsvis kort klump og så simpelthen bare få hende med ud så hun kan se hvor dejlig en sport det er (:

og hvis hun så bliver bare en smule forelsket i det - så skal det jo nok gå helt galt, hvad angår grej :b

Men, hvad siger i til denne plan ?? - btw er det i fjorden vi skal ud og ved at en 5-6'er kan klarer det fint på en normal dag i fjorden - blot til at få følelsen af fluekastet og sådan (:

Noget jeg bør overveje ?? selvfølgelig får hun lov at prøver min 7'er loomis, med skydehovedet, men ja regner bare med en lidt "lettere" WF'er er en god begynder ting (:

Mvh Jonathan
(Denne besked var sidst ændret: 14-09-2012 af 17:41 J.P.G..)
14-09-2012 17:40
Adversering
ultragris

Besked: #2
RE: Lidt hjælp - Hun vil med
Evt. lidt kaste træning på græs først!!!

det er så træls at stå der ude og det hele kludre for hende? Wink

Men jeg har et par Kinetic Devil Fish waders http://www.webshop.predatorsportfishing....-186p.html

som ikke koster en formue.
Syntes det er fine nok, men selfølgelig er det ikke verdens bedste komfort med sådanne støvler. Kan evt anbefales at tage et par lange tykke sokker på, for de kan ved mig, godt nage lidt nede omkring samlingen mellem støvle og waders.
Men jeg har ikke oplevet nogle utætheder, dog er de blevet skiftet ud med åndbare nu Smile
14-09-2012 18:11
Frank

Odder
Besked: #3
Lidt træning inden (GRÆS)
tag dog en eller to ture til p&t inden i bruger en formue på grej og deslige.
Min kone ville også med(i starten) har så nu et par åndbare waders-støvler- 1hånds fluestang-2hånds flue stang- liner flere desentiteter til begge stænger- hjul til de 2 stænger-fluevest-vade jakke. Der hænger og venter på hun vil med igen.
Angry
14-09-2012 18:59
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #4
(14-09-2012 18:11)ultragris Skrev:  Evt. lidt kaste træning på græs først!!!

det er så træls at stå der ude og det hele kludre for hende? Wink

Men jeg har et par Kinetic Devil Fish waders http://www.webshop.predatorsportfishing....-186p.html

som ikke koster en formue.
Syntes det er fine nok, men selfølgelig er det ikke verdens bedste komfort med sådanne støvler. Kan evt anbefales at tage et par lange tykke sokker på, for de kan ved mig, godt nage lidt nede omkring samlingen mellem støvle og waders.
Men jeg har ikke oplevet nogle utætheder, dog er de blevet skiftet ud med åndbare nu Smile

Yea, tror også vi øver lidt på græsset inden (:
- og finder ud af hvad hun skal bruge af stang og sådan (:
selvom hun dog har prøvet det en gang før i montana,,

Cool , går selv med noget lignende og ja sokker helt sikkert, dem kan man jo takke mormor for Wink

Mvh Jonathan
14-09-2012 19:01
ultragris

Besked: #5
Tænker mere på sokkerne som en form for beskyttelse så de ikke nager sådan. Jeg klippede et par tykke uldsokker i stykker og kørte dem op over anklen.

har selfølgelig også sokker på Big Grin men de var bare ikke lige så lange Wink

men syntes det er et par OK begynder waders til billige penge
14-09-2012 19:07
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #6
(14-09-2012 19:07)ultragris Skrev:  Tænker mere på sokkerne som en form for beskyttelse så de ikke nager sådan. Jeg klippede et par tykke uldsokker i stykker og kørte dem op over anklen.

har selfølgelig også sokker på Big Grin men de var bare ikke lige så lange Wink

men syntes det er et par OK begynder waders til billige penge

Super tak ! :b

fandt også nogle rapala til 449,- som så okay ud (:
14-09-2012 20:59
Slettet bruger

Fraværende
Besked: #7
(14-09-2012 17:40)J.P.G. Skrev:  Hey guys

Jeg har være så heldig at finde en sød pige som meget gerne vil med ud og prøve det her fluefiskeri - inden jeg starter vil jeg gerne lige påpeje at hun er min kæreste, så ingen kamp om hende ;D

Men - hun skal jo have sig et par waders, og havde tænkt på nogle neopren waders, i den billige ende til at hun kunne finde ud af om det var noget for hende - nogle der har set nogle gode tilbud eller lign. ??

og så tænkte jeg på at låne hende min loop adventure i klasse 5 med en 5'er eller let 6'er line - skal lige finde ud af hvilken en der er bedst, men med en forholdsvis kort klump og så simpelthen bare få hende med ud så hun kan se hvor dejlig en sport det er (:

og hvis hun så bliver bare en smule forelsket i det - så skal det jo nok gå helt galt, hvad angår grej :b

Men, hvad siger i til denne plan ?? - btw er det i fjorden vi skal ud og ved at en 5-6'er kan klarer det fint på en normal dag i fjorden - blot til at få følelsen af fluekastet og sådan (:

Noget jeg bør overveje ?? selvfølgelig får hun lov at prøver min 7'er loomis, med skydehovedet, men ja regner bare med en lidt "lettere" WF'er er en god begynder ting (:

Mvh Jonathan

Hej Jonathan,

Jeg havde et ligende "problem" da vores datter fandt ud af hun ville med ud af fiske.
Jeg løste problemet ved at finde noget grej som passede hende (den gang var hun 14 år) men samtidig noget grej jeg selv ville bruge, og kunne bruge, hvis hun mistede interessen.

Det viste sig heldigvis at interessen holdt, så i dag har hun godt grej. Godt nok fik jeg ikke grejet selv, men jeg vandt alligevel da jeg slap for at skulle ud og købe nyt og bedre grej Cool.
14-09-2012 21:18
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #8
(14-09-2012 21:18)Finn Jensen Skrev:  Hej Jonathan,

Jeg havde et ligende "problem" da vores datter fandt ud af hun ville med ud af fiske.
Jeg løste problemet ved at finde noget grej som passede hende (den gang var hun 14 år) men samtidig noget grej jeg selv ville bruge, og kunne bruge, hvis hun mistede interessen.

Det viste sig heldigvis at interessen holdt, så i dag har hun godt grej. Godt nok fik jeg ikke grejet selv, men jeg vandt alligevel da jeg slap for at skulle ud og købe nyt og bedre grej Cool.

Og dermed kan han retfærdiggøre købet af en spritny 5'er...! Jeg glæder mig til at prøve den Wink Smart måde at komme af med sin FTAS Big Grin
(Denne besked var sidst ændret: 14-09-2012 af 21:28 Daniel Heinrichsen.)
14-09-2012 21:27
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #9
(14-09-2012 21:27)Daniel Heinrichsen Skrev:  Og dermed kan han retfærdiggøre købet af en spritny 5'er...! Jeg glæder mig til at prøve den Wink Smart måde at komme af med sin FTAS Big Grin

Hahahah xD

Tak allesammen, kalder det nu ikke et "problem" mere en ting at se frem til altså at dele det med andre end fx dig Daniel - når nu vi har studier og sådan..

Men ja.. lader til jeg skal ud og finde mig en 5'er til fjorden... ØV ØV TongueBig Grin

// Jonathan
14-09-2012 23:30