Spørgsmål til grej nørderne :)
Jakob Rasmussen

Viborg
Besked: #1
Spørgsmål til grej nørderne :)
Tænkte jeg lige ville høre grej nørdernes vurdering Smile

Jeg ligger inde med en Scierra flylite #5 - 4 delt, med et par år på bagen ( ny pris 2.699, dengang )

Den er i super stand, med de almindelig brugstegn, og ellers skyllet hver gang efter kontakt med saltvand.

Hvad vil være et realist bud at sælge sådan en kæp for?

mvh
Jakob
30-09-2012 09:30
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: Spørgsmål til grej nørderne :)
Det letteste er jo at sætte den på auktion, så opnår du den pris du kan opnå!

Men jeg vil umiddelbart gætte på at du får 7-800 kroner for den.

Lars
(Denne besked var sidst ændret: 30-09-2012 af 10:01 LCB.)
30-09-2012 10:01
Jakob Rasmussen

Viborg
Besked: #3
(30-09-2012 10:01)LCB Skrev:  Det letteste er jo at sætte den på auktion, så opnår du den pris du kan opnå!

Men jeg vil umiddelbart gætte på at du får 7-800 kroner for den.

Lars

Tak for svaret - I første omgang er jeg bare lige interesseret om den overhovedet er værd at sælge, eller om dens affektionsværdi er højere - Det er trods alt min første rigtige fluestang, og den har jeg haft rigtig meget glæde af Smile
30-09-2012 10:06
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(30-09-2012 10:06)Jakob Rasmussen Skrev:  Tak for svaret - I første omgang er jeg bare lige interesseret om den overhovedet er værd at sælge, eller om dens affektionsværdi er højere - Det er trods alt min første rigtige fluestang, og den har jeg haft rigtig meget glæde af Smile

Hvis den har affektionsværdi, så behold den! Scierra er et af de mærker, der ofte bliver solgt ud til meget lave priser, når de lancérer nye modeller. Derfor er brugtpriserne ofte urimeligt lave. Min første fluestang har efterhånden hængt på væggen i snart 35 år! Hver gang jeg ser på den, kommer jeg bl.a. en rødplettet bækørred i hu, som blev fanget mens skolekameraterne havde tysk Blush - ja, hvis jeg sidder lidt foran stangen på væggen, så vælter det frem med historier fra guldgruben af gamle erindringer.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-09-2012 10:28
Jakob Rasmussen

Viborg
Besked: #5
(30-09-2012 10:28)Brandt Skrev:  Hvis den har affektionsværdi, så behold den! Scierra er et af de mærker, der ofte bliver solgt ud til meget lave priser, når de lancérer nye modeller. Derfor er brugtpriserne ofte urimeligt lave. Min første fluestang har efterhånden hængt på væggen i snart 35 år! Hver gang jeg ser på den, kommer jeg bl.a. en rødplettet bækørred i hu, som blev fanget mens skolekameraterne havde tysk Blush - ja, hvis jeg sidder lidt foran stangen på væggen, så vælter det frem med historier fra guldgruben af gamle erindringer.

Det var egentlig også lidt det jeg tænkte - Ville bare lige ha det bekræftet Smile
Takker og bukker for svaret, Den ryger til udstilling i fiskekammeret Smile
30-09-2012 10:34
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
(30-09-2012 10:34)Jakob Rasmussen Skrev:  Takker og bukker for svaret, Den ryger til udstilling i fiskekammeret Smile

Hej Jakob

Hvorfor fisker du ikke bare med den?

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
30-09-2012 11:11
Jakob Rasmussen

Viborg
Besked: #7
(30-09-2012 11:11)Martin Brøndum Skrev:  Hej Jakob

Hvorfor fisker du ikke bare med den?

Det er et godt spørgsmål - Men sætningen "Du må aldrig gå ned på udstyr" ligger så dybt i mig... og nu er jeg blevet drillet tilpas længe med jeg har gået rundt med en Scierra stang, så er ved at anskaffe mig en Sage Smile

Fjollet - men i ved jo hvordan det er Smile
30-09-2012 11:39
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
(30-09-2012 11:39)Jakob Rasmussen Skrev:  Det er et godt spørgsmål - Men sætningen "Du må aldrig gå ned på udstyr" ligger så dybt i mig... og nu er jeg blevet drillet tilpas længe med jeg har gået rundt med en Scierra stang, så er ved at anskaffe mig en Sage Smile

Fjollet - men i ved jo hvordan det er Smile

Cool med en Sage Smile
- men hvorfor ikke i en anden klasse end din Flylite .. og så bruge dem begge 2?
Hvis jeg havde en 5'er som jeg var glad for - og foretrak fjord & kyst .. så ville jeg købe min nye stang i #7, og så bruge den under mere blæsende forhold og til store fluer.
Drillerierne ville jeg tilbagevise ved at fange en stor fisk på Flylite'en .. dit profilbillede er da allerede et skridt på vejen Smile
Alternativt ville jeg nuppe et kastekursus og så udkaste Sage vennerne med Scierra pinden .. det kunne godt lyde som om, at dine venner er blandt dem, der tror at en Sage kaster længere end en Scierra Angel

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
30-09-2012 12:21
Rasmus Rosenberg

Besked: #9
(30-09-2012 12:21)Martin Brøndum Skrev:  Alternativt ville jeg nuppe et kastekursus og så udkaste Sage vennerne med Scierra pinden .. det kunne godt lyde som om, at dine venner er blandt dem, der tror at en Sage kaster længere end en Scierra Angel

Så skal man øve sig meget, for hvis kammeraterene, komme op og kaster lige så langt eller længere, komme hånen, ikke kun dobbelt men 5 dobbelt tilbage.... Wink
30-09-2012 13:11
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #10
(30-09-2012 12:21)Martin Brøndum Skrev:  Cool med en Sage Smile
- men hvorfor ikke i en anden klasse end din Flylite .. og så bruge dem begge 2?
Hvis jeg havde en 5'er som jeg var glad for - og foretrak fjord & kyst .. så ville jeg købe min nye stang i #7, og så bruge den under mere blæsende forhold og til store fluer.
Drillerierne ville jeg tilbagevise ved at fange en stor fisk på Flylite'en .. dit profilbillede er da allerede et skridt på vejen Smile
Alternativt ville jeg nuppe et kastekursus og så udkaste Sage vennerne med Scierra pinden .. det kunne godt lyde som om, at dine venner er blandt dem, der tror at en Sage kaster længere end en Scierra Angel

Martin, jeg tror ikke, jeg VED de kaster længereTongue
Og nu er jeg endelig ved at få ham over fra "the Dark side", nu skal du ikke spolere det Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
30-09-2012 15:16
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #11
(30-09-2012 15:16)Stefan Skovbo Skrev:  Martin, jeg tror ikke, jeg VED de kaster længereTongue

Nu er det jo heldigvis sådan, at enhver er salig i sin tro ... og jeg har da efterhånden lagt mærke til, at du er stærk i troen AngelTongue

Venligst Martin

Malala Yousufzais
30-09-2012 15:35
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(30-09-2012 15:16)Stefan Skovbo Skrev:  Og nu er jeg endelig ved at få ham over fra "the Dark side", nu skal du ikke spolere det Big Grin

Så hjælp ham lige med at finde pindene til de rigtige priser.
Min samling af Sage stænger består for tiden af en TXL #3, en SLT #4, en XP #5, en TCR #6 og en Xi2 #8 - de har tilsammen kostet en smule mere end en fabriksny TCX Angel

Venligst Martin

Malala Yousufzais
30-09-2012 15:38