Den gamle kan endnu.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
Den gamle kan endnu.
Det er ikke mig der er den gamle.Big Grin

Det er min gamle Zaxis som var lagt på køl, da jeg har købt en One. Men forleden fandt jeg ud af at mit topøje på 1eren var krakelret i emaljen, så morgenturen idag blev med den gamle zaxe.

Jeg må indrømme at for mig er kasteoplevelsen med Zaxis vs. One begge i #7 meget tæt på at være den samme.

Sjovt at mange normalt rakker ned på zaxis som en elendig pind men priser den nye One til skyerne ?

Der er måske en smule mere saft i One, lidt hurtighed og lidt mindre counterflex, men ellers er de sku tæt på hinanden, eller sådan opfatter min hjerne det.

Anyway, røg ud i morges kl 5 på en endog MEGET kendt plads på sjællands østkyst, det var dog en positiv overraskelse at fra kl. 0530 til kl 0915 var jeg den eneste på pladsen.

Perfekte forhold og en dejlig morgen uden regn.

Snyderingen blev søsat og Snydefluen var bundet på forfanget.

Efter en times resultatløst fiskeri, head and tailede en fisk og brød den blanke overflade.

10 hurtige finnetag og og jeg var inden for kasteafstand. fluen blev lagt midt i de døende dønninger fra fisken og den tog resolut fluen, ganske alene og kun mågerne som tilskuere kunne jeg lande en farvet ørred på 55cm.
Efter maveinholdet at dømme var det ikke en fisk der skulle op i år. selvom den havde fået farve. Rognsækkene var næsten ikke eksisterende.

Undskyld for det elendig billede, men det var hvad 3gs kunne præstere.

/Allan

[Billede: foto1nb.jpg]

http://www.customflies.dk
06-10-2012 11:21
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: Den gamle kan endnu.
Håber at kunne gøre dig kunsten efter i morgen. Regner også med at snyde alt hvad jeg kan komme i tanke om Big Grin

Venligst Nikolai

06-10-2012 11:32
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
RE: Den gamle kan endnu.
(06-10-2012 11:21)A.O. Skrev:  Det er ikke mig der er den gamle.Big Grin

Det er min gamle Zaxis som var lagt på køl, da jeg har købt en One. Men forleden fandt jeg ud af at mit topøje på 1eren var krakelret i emaljen, så morgenturen idag blev med den gamle zaxe.

Jeg må indrømme at for mig er kasteoplevelsen med Zaxis vs. One begge i #7 meget tæt på at være den samme.

Sjovt at mange normalt rakker ned på zaxis som en elendig pind men priser den nye One til skyerne ?

Der er måske en smule mere saft i One, lidt hurtighed og lidt mindre counterflex, men ellers er de sku tæt på hinanden, eller sådan opfatter min hjerne det.

Anyway, røg ud i morges kl 5 på en endog MEGET kendt plads på sjællands østkyst, det var dog en positiv overraskelse at fra kl. 0530 til kl 0915 var jeg den eneste på pladsen.

Perfekte forhold og en dejlig morgen uden regn.

Snyderingen blev søsat og Snydefluen var bundet på forfanget.

Efter en times resultatløst fiskeri, head and tailede en fisk og brød den blanke overflade.

10 hurtige finnetag og og jeg var inden for kasteafstand. fluen blev lagt midt i de døende dønninger fra fisken og den tog resolut fluen, ganske alene og kun mågerne som tilskuere kunne jeg lande en farvet ørred på 55cm.
Efter maveinholdet at dømme var det ikke en fisk der skulle op i år. selvom den havde fået farve. Rognsækkene var næsten ikke eksisterende.

Undskyld for det elendig billede, men det var hvad 3gs kunne præstere.

/Allan

[Billede: foto1nb.jpg]

Hej Allan

One er fin, bestemt. Jeg har rost One 9´#5, 9´#6 og 10´ #8. Måske er ONE ekstra interessant i de længere klasser, grundet den lavere MOI. Men der er også perler i Z-axis serien. Eksempelvis kunne jeg ALDRIG finde på at skifte Z-axis 486 ud med en ditto One.

Tillykke med den fine fusk.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
06-10-2012 15:21