Vision CDC Ultra
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Vision CDC Ultra
Hej

Jeg har netop modtaget et par Vision CDC ultra med posten i dag og studser noget over limningen af neoprensokken. I forhold til andre modeller lader det til at stoffet er trukket godt ned over sokken inden limningen, hvilket synes som en god ide. Men limningen ser ikke videre køn ud. Er der andre, som har haft dem i hænderne og kan vurdere og de skal se sådan ud. De er købt hos kjf.dk, som jeg allerede har kontaktet og sendt samme billeder. De ser ikke noget problem i limningen.

1.
[Billede: 2012-10-18%2012.55.40.jpg]

2.
[Billede: 2012-10-18%2012.55.52.jpg]

3.
[Billede: 2012-10-18%2012.56.05.jpg]

Jeg studser ligeledes over at sokken indvendigt ikke har forstærket limninger. På alle andre waders jeg har eget, har der være lagt et limet bånd over limningerne. I disse er der intet bånd. Det er ikke sikkert det betyder noget, men er det Vision som i kender dem?

[Billede: 2012-10-18%2017.03.47.jpg]

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 18-10-2012 af 17:08 Nikolai R..)
18-10-2012 17:06
Adversering
ZZZ

Fraværende
Besked: #2
RE: Vision CDC Ultra
(18-10-2012 17:06)Nikolai R. Skrev:  Hej

Jeg har netop modtaget et par Vision CDC ultra med posten i dag og studser noget over limningen af neoprensokken. I forhold til andre modeller lader det til at stoffet er trukket godt ned over sokken inden limningen, hvilket synes som en god ide. Men limningen ser ikke videre køn ud. Er der andre, som har haft dem i hænderne og kan vurdere og de skal se sådan ud. De er købt hos kjf.dk, som jeg allerede har kontaktet og sendt samme billeder. De ser ikke noget problem i limningen.

Jeg studser ligeledes over at sokken indvendigt ikke har forstærket limninger. På alle andre waders jeg har eget, har der være lagt et limet bånd over limningerne. I disse er der intet bånd. Det er ikke sikkert det betyder noget, men er det Vision som i kender dem?
(Denne besked var sidst ændret: 27-01-2016 af 14:23 ZZZ.)
18-10-2012 17:45
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
(18-10-2012 17:45)Henning Mikkelsen Skrev:  Hej Nikolai.

Jeg har ingen kendskab til Vision's waders, men på deres hjemmeside kan man læse følgende:

The first zipper model of the new ULTRA waders family. These new-era waders have been done with ultrasonic welding technology, which joins fabrics without any stich holes. This enables extremely light waders with durable non-bulky seams (although they are naturally taped inside just to make sure).

Men det er selvfølgelig ikke sikkert, det gælder neoprenen også. Undecided

Ja, jeg kom hvertfald i tvivl Smile Når jeg zoooomer ind på billedet på deres side, kan ligende folder svagt anes ved neopren sokken. Det virker lidt besynderligt. Ellers virker det som nogle fede waders og ikke mindst til prisen.

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 18-10-2012 af 17:50 Nikolai R..)
18-10-2012 17:49
Swebbe

Besked: #4
Mine gl. extreme zip har ingen tape indvendigt i neoprensokkerne, kun udenpå (de er dog stort set slidt af nu efter limen er totalt mørnet). Har lige lappet det første lille hul i limningen på hælen af højre sok (som nu er tæt igen) efter 4 års hårdt brug; dog med ekstra neoprensok udenpå for beskyttelse (det ser ud til at virke!).

Så længe de limninger ved sokkerne er HELT tætte, er der vel intet problem? Denne model, er som skrevet jo også lavet på en helt anden måde en traditionelle med svejsninger og ikke sy/limninger af samlingerne.

- Jeppe Lyngsø
22-10-2012 14:52
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #5
(22-10-2012 14:52)Swebbe Skrev:  Mine gl. extreme zip har ingen tape indvendigt i neoprensokkerne, kun udenpå (de er dog stort set slidt af nu efter limen er totalt mørnet). Har lige lappet det første lille hul i limningen på hælen af højre sok (som nu er tæt igen) efter 4 års hårdt brug; dog med ekstra neoprensok udenpå for beskyttelse (det ser ud til at virke!).

Så længe de limninger ved sokkerne er HELT tætte, er der vel intet problem? Denne model, er som skrevet jo også lavet på en helt anden måde en traditionelle med svejsninger og ikke sy/limninger af samlingerne.

Tror du har ret - de skal nok holde. Mine vision gillie som er blevet å vaders, havde tape indvendigt i sokkerne. Dem har jeg brugt 2 år på kysten og de har holdt rigtig godt. De ny var jeg afsted i første gang i går. Rigtig fine vaders, der dog virker lidt mindre i størrelsen. Rigtig fede waders og til 2k er de ikke lette at slå Smile

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 23-10-2012 af 11:44 Nikolai R..)
22-10-2012 20:24
Swebbe

Besked: #6
Nej. Eneste anke jeg har imod de nye modeller, er at mange af dem inkl. CDC Ultra'en ser meget spinkle ud i bygningen. Til flyderingsfiskeri etc. er det en fordel med noget materiale, der kan holde til noget seriøs slid over lang tid; her er jeg ikke helt sikker på at de meget lette/tynde nye waders kan være med. Skal ud og have nye snart, og lynlåsen vil jeg ikke rigtigt kunne undvære, så tror det må blive et par Ikon zip, som extreme's efterfølgere!

- Jeppe Lyngsø
23-10-2012 13:06
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
(23-10-2012 13:06)Swebbe Skrev:  Nej. Eneste anke jeg har imod de nye modeller, er at mange af dem inkl. CDC Ultra'en ser meget spinkle ud i bygningen. Til flyderingsfiskeri etc. er det en fordel med noget materiale, der kan holde til noget seriøs slid over lang tid; her er jeg ikke helt sikker på at de meget lette/tynde nye waders kan være med. Skal ud og have nye snart, og lynlåsen vil jeg ikke rigtigt kunne undvære, så tror det må blive et par Ikon zip, som extreme's efterfølgere!

De ser heller ikke tosset ud. Tror dog de nye limninger uden tråd bedre modstår slid. Vi får se Smile materialet er det samme som i vision guille, f4, som er yderst slidstærkt. Tror nu ikke materialet er lettere, men modellen virker lettere, da den er lavet i et stykke hele vejen igennem; der er ikke to lag over skinneben mv., hvilket øget åndbarheden betydeligt. Tror også det er en fin opbygning, da mine tidligere waders, uanset mærke, alle er blevet slidt særlig hårdt lige omkring de, hvor enkelt lag og dobbelt lag, eller forskellige lag tykkelser mødes. Ved ikke om andre har gjort sig ligende erfaringer?

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 23-10-2012 af 18:15 Nikolai R..)
23-10-2012 18:03
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
Så skete det - de tog vand ind Sad Kantbåndet omkring lynlåsen løsnede sig og vandet siver ind. Der ud over har jeg været rigtig glad for dem. Alle samlinger på nær dem omkring lynlåsen, er der intet at udsætte på.

Venligst Nikolai

17-04-2014 14:59
Swebbe

Besked: #9
(17-04-2014 14:59)Nikolai R. Skrev:  Så skete det - de tog vand ind Sad Kantbåndet omkring lynlåsen løsnede sig og vandet siver ind. Der ud over har jeg været rigtig glad for dem. Alle samlinger på nær dem omkring lynlåsen, er der intet at udsætte på.

Det kan Vision vel få lappet, hvis du ik selv vil i gang med lidt Liquisole?

Har for resten købt/brugt de Ikon zip siden sidst i tråden og de virker upåklageligt endnu - lynlåsen går noget stramt i forhold til de gamle Extreme, men intet problem i det. En gang lynlås - altid lynlås! Smile

- Jeppe Lyngsø
17-04-2014 23:59
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
(17-04-2014 23:59)Swebbe Skrev:  Det kan Vision vel få lappet, hvis du ik selv vil i gang med lidt Liquisole?

Har for resten købt/brugt de Ikon zip siden sidst i tråden og de virker upåklageligt endnu - lynlåsen går noget stramt i forhold til de gamle Extreme, men intet problem i det. En gang lynlås - altid lynlås! Smile

Helt enig. Jeg er faktisk så glad for dem på trods af lækken, at jeg stærkt overvejer liquid sole, frem for en reklamationssag Smile Selv om de har fået mange tæsk oghar mange timer på bagen, er de langt fra ligeså slidte, som man kunne forvente. Dernæst åndbarheden som stafig er helt i top. Det næste par skal ogdå være vision Smile

Venligst Nikolai

18-04-2014 10:37