Guideline RTG Coastal skydehoveder
OBH

Fraværende
Besked: #1
Guideline RTG Coastal skydehoveder
xx

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

(Denne besked var sidst ændret: 01-09-2017 af 00:57 OBH.)
19-10-2012 23:06
Adversering
Jens

Besked: #2
RE: Guideline RTG Coastal skydehoveder
Har den i 18g. Løkkerne har den fulde lines tykkelse så der er bid. I stangringene. Hver gang. Desuden er taperingen der hvor linen er smeltet sammen på sig selv alt for stejl så coatingen knækker i overgangen efter en eller to ture. Men kernen er flettet og det er nemt at lave nye løkker med lidt bindetråd og knot sense. Så holder den fint. Om egenskaberne: jeg synes RTG er rigelig blød - men nogle vil helst ha dem sådan; selv ved langsom indtagning ligger hovedet kun lige under overfladen - kunne godt ønske mig at den gik en lille smule dybere - og hvis der er en smule salt på linen fra sidste tur, så flyder den.

Venlig hilsen Jens
19-10-2012 23:52
Jens

Besked: #3
Nu jeg er i gang, kan jeg tilføje et spørgsmål? Er der nogen der ved om Lawson Neutral er lidt mindre blød og en smule hurtigere synkende end RTG?

På forhånd tak, Jens
20-10-2012 00:08
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #4
(19-10-2012 23:52)Jens Skrev:  Har den i 18g. Løkkerne har den fulde lines tykkelse så der er bid. I stangringene. Hver gang. Desuden er taperingen der hvor linen er smeltet sammen på sig selv alt for stejl så coatingen knækker i overgangen efter en eller to ture. Men kernen er flettet og det er nemt at lave nye løkker med lidt bindetråd og knot sense. Så holder den fint. Om egenskaberne: jeg synes RTG er rigelig blød - men nogle vil helst ha dem sådan; selv ved langsom indtagning ligger hovedet kun lige under overfladen - kunne godt ønske mig at den gik en lille smule dybere - og hvis der er en smule salt på linen fra sidste tur, så flyder den.

Venlig hilsen Jens

+1

Har helt sammen oplevelse..

ang. Jens' spørgsmål om Lawson neutral, det synker hurtigere en Guideline's. Det er hverken int eller neutral, det er synk1/2 stykker. Hehe! Det er et fint hoved, men personligt synes jeg at det synker for hurtigt. Men det er perfekt, hvis man kan nå ud over kanten.Angel

Synes ikke kasteegenskaberne/taperingerne er helt i top. Jeg synes spidsen er lidt svær at vende og tror det er fordi hoved er meget blødt. Sammenlignet med flydende og andre int liner, er neutral hoved meget tyndt og densiteten meget høj og en del anderledes at kaste med. Som nævnt minder det lidt om et synkehoved.

Overstående er min opfattelse af hoved og er ikke line ekspertBlush. Jeg fiskede med et lånt et hele dagen i går og det kan sagtens fange fisk. Tongue

MVH. Emil La Beet

HAUNTEDBYTHEFLY.COM
20-10-2012 08:22
René Thomsen

Viborg
Besked: #5
Hej ole.

Vi kan finde en dag i fjorden, så kan du prøve en. Har til klasse 6 og 8.
Jeg syntes selv de er gode.

\\ Renè

Det er med at leve livet mens det er der.
20-10-2012 10:32
OBH

Fraværende
Besked: #6
xx
(Denne besked var sidst ændret: 01-09-2017 af 00:58 OBH.)
20-10-2012 17:00
Frank

Odder
Besked: #7
(20-10-2012 17:00)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej

@alle: Tak for input. Jeg vover pelsen og køber mig et RTG 16 gram hover til min #7'er...så må det komme an på en prøve Cool
Jeg har for så vidt været (er) tilfreds med mine gamle Lawson-hoveder. Problemet er, at vil man købe et nyt, er det en lottokupon: De angivne længder/vægte er helt ude i hampen; man kan ganske enkelt ikke stole på varedeklarationen - især ikke efter, at linen er re-designet (ny producent?) med en anden coating og en prisstigning på 40%. Derfor ser jeg mig om efter et alternativ... Angel

@Jens: Lawson Neutral er en line med en ret blød coating. Den synker ikke mere end RTG-hover'en tilsyneladende gør. Hvis du vil have et godt, prisbilligt let-synkende skydehoved til kysten med nogenlunde samme egenskaber som Lawson, vil jeg anbefale Rio SalmonFly Neutral. Det er reelt en synke 1-2 (4,25 cm/sek) Det er kun SalmonFly, der fører dem. Smile

http://webshop.salmonfly.dk/index.php/cPath/23_75

@Emil: Er du nu sikker på, at du ikke forveksler Lawson Neutral med et andet hoved, når du mener det synker som en synke 1-2?! Alle mine Lawson Neutral (1.generation - jeg har 8-10 stykker til at ligge..) hænger nøjagtigt lige under overfladen - selv ved laaaangsom indtagning. Cool

@Rene: Mange tak for buddet; men jeg kan ikke vente til vi evt finder tid til at mødes ved fjorden. Jeg har penge, der brænder i lommen - de skal fyres af nu...! Tongue

Venligst,

Ole
Ole
Det er rigtig nok med at de ikke er ens mere.
Prisen er dog kun 249 ved lionfish for lawson neutral. har selv et par stykker af generation 1
er vældig glad og tilfreds med dem .regner med at løbe risikoen og købe et nyt . Så må man se om det er helt galt
Eller er rio (sage) skyde hovedet rigtig godt Salmon fly er nok billigst med det
20-10-2012 19:25
Adversering
René Thomsen

Viborg
Besked: #8
Oki Smile men jeg syntes som sagt det er en lækker line, og i slow svæver den lige inger overfladen.

\\ Renè

Det er med at leve livet mens det er der.
20-10-2012 19:29
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #9
Hey ole..

Som min bror er inde på, er der ikke meget negativt at sige om det hovede. Det svæver som det lover og skyder virkelig godt..

Perfekt til fjorden.

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
21-10-2012 18:16
Jørgen Sarup

Fredericia
Besked: #10
Hej Ole

Fik du købt skydehovedet? Jeg er lidt nysgerrig efter at høre din erfaring med det. Havde jeg ikke læst svaret fra Jens og Emil, - så havde jeg købt det.

Der er ikke noget så irriterende som når de færdige løkker er for tykke og hænger fat i slangeøjerne, - og jeg vil ikke til at skulle lave nye løkker på en ny line, med mindre at den simpelthen er helt fantastisk.

Jeg syntes at det er ærgeligt at producenten ikke har fanget dette under test, og ændret det inden at de satte linen i produktion. Jeg købte i sin tid et Sierra Scandinavian skydehoved, som også havde samme problem, men kort tid efter blev det rettet, og kunne fåes med nogle super fine løkker.

Du må også gerne lige nævne hvad du syntes om skydehovedes kaste mæssige egenskaber, - her er der også delte meninger.

Med venlig hilsen

Jørgen
23-10-2012 19:03
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
(19-10-2012 23:06)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej

Er der nogen, der har erfaringer - gode som dårlige - med Guidelines Ready To Go Coastal-skydehoveder?

Jeg har primært fokus på fabriksloop'enes kvalitet/størrelse og om de angivne længder/vægte er i overenstemmelse med de faktiske længder/vægte?

Naturligvis interesserer kasteegenskaber/turnover og synkehastigheden på slow int-hovederne mig også. Kom glad, byd ind! Smile

Venligst,

Ole

Hej Ole

Forslag, køb Airflo's sixt sense wf line, klip klumpen af og klip dit eget skydehoved ud af det, synkehastighederne passer fint, taperingen er meget lig ovenstående (som jo også er lavet af Airflo Wink) og så kan du lave dine hoveder længere. Skal du have noget som er rigtig fedt til kysten og større fluer, så vender du det bare om Cool

Løkkerne må du så selv lave Angel

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
23-10-2012 22:07
OBH

Fraværende
Besked: #12
xx
(Denne besked var sidst ændret: 01-09-2017 af 00:58 OBH.)
24-10-2012 17:31