Tanglopper.
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #1
Tanglopper.
Jeg er ved at fylde op i flue beholdningen og lige nu er det tanglopper der skal bindes. Til mit fiskeri i fjorden bliver jeg 2 lopper, 1 lille tangloppe med oliven cdc og hareduppiing og kobberbasse. Begge fluer er bundet på en krog med op af bøjet øje, hvilket jeg har hørt skulle være toppen..

Jeg mangler lidt indput til fluer, nogle ideer.

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
23-10-2012 19:54
Adversering
123

Besked: #2
RE: Tanglopper.
(23-10-2012 19:54)Henrik Thomsen Skrev:  Jeg er ved at fylde op i flue beholdningen og lige nu er det tanglopper der skal bindes. Til mit fiskeri i fjorden bliver jeg 2 lopper, 1 lille tangloppe med oliven cdc og hareduppiing og kobberbasse. Begge fluer er bundet på en krog med op af bøjet øje, hvilket jeg har hørt skulle være toppen..

Opossom dubbing i en dubbingløkke eller dubbet direkte på tråden, alt efter temperement, revet godt ud. KISS :-) Krogen kunne være en CS54 eller lign., men alt hvad der kan holde skæret i saltvand er fint.
(Denne besked var sidst ændret: 23-10-2012 af 21:26 123.)
23-10-2012 21:25
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
(23-10-2012 19:54)Henrik Thomsen Skrev:  Jeg er ved at fylde op i flue beholdningen og lige nu er det tanglopper der skal bindes. Til mit fiskeri i fjorden bliver jeg 2 lopper, 1 lille tangloppe med oliven cdc og hareduppiing og kobberbasse. Begge fluer er bundet på en krog med op af bøjet øje, hvilket jeg har hørt skulle være toppen..

Hej Henrik

Jeg har gode erfaringer med denne tunede kobberbasse. Du kan selv gætte hvilken lokalitet, der har stået fadder for navnet.

http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=3513

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
23-10-2012 21:30
Claus M.

Østjylland
Besked: #4
Som Thomas nævner - enkelt og nemt.

Alternativt i stedet for opossum kan bruges sæluld, har har go held med lidt groft sæluld dubbet i lykke med en anelse litebrite eller lignenden blandet i.

Har varieret i str fra 6 -10 (kraftig bassbug krog) i farverne tan, grå og brun, med og uden kuglehoved i messing eller blybelastet, alle bundet med rygskjold af latex eller udklippet blad af holografisk / pearl materiale (ark) samme materiale som "tinsel" (kan ikke huske navnet)

Claus,
23-10-2012 22:00