Over there
123

Besked: #1
Over there
Der er også fisk i USA :-)

Bluefish
[attachment=3042]

Striped Bass (33"/13lbs)
[attachment=3043]
23-10-2012 21:18
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Over there
Cool Det ser fa'me sjovt ud, det der!!!

Hvad med shopping-siden - skete der noget dér!!!Rolleyes

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
23-10-2012 21:28
Leif Chr.

Besked: #3
Hej Thomas

Tillykke med fiskene Smile

Fik du tømt den Orvis butik WinkBig Grin

Mvh Leif
23-10-2012 22:11
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #4
Det ser godt ud. Vil du fortælle lidt mere om fiskeriet Smile

Venligst Nikolai

23-10-2012 22:28
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
(23-10-2012 21:18)Thomas Schreiber Skrev:  Der er også fisk i USA :-)

Bluefish

Striped Bass (33"/13lbs)

Flotte fisk....

Den Striped bass må have været noget at en oplevelse Cool

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
23-10-2012 22:29
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
Fine fisk

.. glæder mig til at høre om fighten af den stribede Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
23-10-2012 23:44
123

Besked: #7
Jeg fik faktisk ikke købt noget fiskegrej i USA udover et par t-shirts. Grej er ikke specielt billigt i USA. Mange glemmer at man i de fleste stater skal lægge skat oveni prisen. Fx 8,875% i NY. Jeg var i Urban Angler, Orvis og Bearsden. Urban Angler er en lidt fancy butik på 3. sal midt i NY, med lige så fancy priser. De har en del stænger og liner og hjul og ok med beklædning. Dog ikke noget vi ikke har i DK til samme priser - stort set. Orvis er Orvis. Fiskeri er kun en beskeden del af deres sortiment, men de havde alle stænger stående og hjul og liner der passer på det meste. Priserne er som hos GoFi, men flot butik. Bearsden er en farlig butik at gå ind i. De har ALT hvad du kan komme i tanke om + lidt mere. Super fed fyr der har biksen (Scott) og tydeligvis en der også selv fisker. De havde nok 50 hvis ikke 100 fluehjul liggende og sikkert lige så mange stænger stående. Virkelig fed butik, hvor du kan få opfyldt alle dine vådeste drømme grejmæssigt. Desværre var det eneste han ikke havde på lager i nævneværdig grad stangbygning, så derfor blev det ikke til det helt store. Jeg må nok indse at jeg er nået til et punkt i livet, hvor jeg har rigelig grej og impulskøbene med årene er tæt på forsvundet Dodgy Blush
24-10-2012 20:53
Adversering
123

Besked: #8
Fiskeriet er ret syret. Bluefish fanger man ved at løbe rundt på stranden efter dem. De trækker rundt efter stimer af fødefisk. Det hele er visuelt, og fiskene går på alt hvad der larmer i overfladen. Fedt med poppers og lign. Der skal noget wire forfang på, ellers klipper de forfanget som ingenting. De Bluefish jeg fangede er kun babyer ift. hvad de kan blive. Og de smager i øvrigt fantastisk.

Striped bass er meget bestemt af tidevandet. Man fisker typisk på faldende vand umiddelbart efter højvande. Min blev dog taget på stigende vand efter mørkets frembrud. Tidevandet er noget anderledes end DK. Der er meget gang i strømmen, og mest af alt minder det om at stå midt i en jysk å, så meget pres er der på. Faktisk skaber man strømskæl og hvivler hvor man står fordi strømmen er så kraftig. Selvom fisken er stor, i min optik, tog det ikke lang tid at få den ind. Måske 5 min. De går dybt og borer, lidt som torsk, men ingen hop eller spring. Et par tunge udløb tog den dog, men med bremsen godt spændt gav den hurtig op. Spændende fiskeri, men grejet er noget kraftigere end vi kender det i DK. En #10 og line der synker med det samme og nogle store Clousers/Epoxy tobis eller lign. gør sig godt på de steder hvor strømmen er stærk, hvis fiskene er aktive i overfladen som de typisk er om dagen. Hvis du ikke kommer ned på bunden om natten kan du glemme det. Vi fiskede i en sejlrende, så der blev fisket med sorte jigs der kravlede over bunden. Den strøm der var den aften vi fiskede, gjorde det umuligt at få noget ned der ikke var lavet af bly Dodgy Fisken havde i øvrigt ædt er ret stor praying mantis shrimp, så bundføde var helt klart på menuen den aften.
24-10-2012 21:09
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #9
Det lyder spændende, men også som meget anderledes fiskeri. Vi er nok meget godt vant i lille Dk Angel

Venligst Nikolai

24-10-2012 21:40