Galvan Fly Reels
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Galvan Fly Reels
Hej er er nogen af jer der har erfaring med ovennævnte hjul? Overvejer den model der hedder: Rush #8wt, til min 6`er kyst-stang.

Venligst Stefan
24-02-2010 23:33
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #2
RE: Galvan Fly Reels
Hej Stefan.

Hvilken model tænker du på?
Hvorfor et 8wt hjul til en #6 stang?

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
25-02-2010 17:02
Stefan

Aalborg
Besked: #3
(25-02-2010 17:02)Kenneth H Skrev:  Hej Stefan.

Hvilken model tænker du på?
Hvorfor et 8wt hjul til en #6 stang?

Hej hej det er fordi jeg godt kan lide et lidt tungere hjul så stangen ikke bliver toptung (fisker også med en 9,6fods stang og den bliver nemlig toptung hvis ikke hjulet passer) hvis jeg kan bruge hjulet til begge stænger ville det være dejligt.

Jeg tænker på den model der hedder: Galvan Rush i klasse 8.

Venligst Stefan
25-02-2010 19:00
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #4
Hej Stefan.

Du kan sagtens bruge hjulet til både #6 & #8 intet problem der, personligt ville jeg nok vælge Galvan Torque # 8 WT, har ikke praktisk erfaring med det, men har haft det i hånden flere gange og det er s.. lækkert, udover det har jeg kun læst gode reviews om Galvan Torque serien og den nye spoke serie, du kan finde alle tre (Rush, Spoke og Torque) her:
http://tackleshop.dk/shop/galvan-fly-reels-98c1.html
hvis du ikke allerede har set dem der eller andet sted på nettet Smile

Personligt hænger jeg mig nu heller ikke så meget i vægten, har altid rendt rundt med 190g+ fluehjul, det er vel lidt en smags sag og hvad man kan holde til i længen ;-)

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
25-02-2010 21:45
Stefan

Aalborg
Besked: #5
Ja det var netop inde på tackleshop jeg så dem. Sådan lige foreløbig foretrækker jeg den model der hedder Rush, kan også bedst lide sorte hjul. Ved heller ikke om man får så meget mere for pengene når man køber de dyrere modeller, udover farven. Vægten på dem er ikke oplyst inde på tackleshops hjemmeside, er det noget du ved noget om?

Venligst Stefan
25-02-2010 23:12
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #6
Altså mig bekendt er Torque deres top model og dens vægt er 7.6oz som er 212.8g (7.6 x 28 = 212.8) Rush vejer 8oz = 224g, så vægtmessig er det jo ikke det der gør forskellen hvis du spør mig, forskellen er vidst bremsen og udseende og udseende er jo en smags sag :-)
jeg er sikker på at tackleshop kan bestille det ønskede hjul hjem i sort hvis det er farven det drejer sig om.
du kan læse mere om Galvan's hjul her: http://www.galvanflyreels.com/index.php/reels/

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
25-02-2010 23:45
Stefan

Aalborg
Besked: #7
Tak for svaret så ved jeg det:-) Må lige kigge hvad de vejer i klasse 6. Men det der nok bliver afgørende for mig er nok prisen, om man virkelig får så meget mere for pengene kan jeg godt tvivle på.

Venligst Stefan
25-02-2010 23:55
Adversering