Sage Z-axis 890-4
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Sage Z-axis 890-4
Hejsa er der nogen der har erfaringer med ovennævnte stang?

Venligst Stefan
13-01-2013 21:13
Adversering
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #2
RE: Sage Z-axis 890-4
Ejer denne selv, fantastisk kaste maskine i vind eller til tunge fluer...

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
13-01-2013 21:40
Stefan

Aalborg
Besked: #3
(13-01-2013 21:40)Henrik Thomsen Skrev:  Ejer denne selv, fantastisk kaste maskine i vind eller til tunge fluer...

Ok hvordan er den aktionsmæssigt, en hurtig raket eller? Det skal siges jeg aldrig har prøvet en Z-axis førDodgy

Venligst Stefan
13-01-2013 22:52
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Jeg har en 7100 og en 7110, så de er lidt længere. Jeg bruger dem i åen, når der er rimelig "risiko" for bamsefisk. Det er ikke "raketstænger" a la TCR/X, men mere "moderate" stænger i den hurtige ende med forholdsvis blød top. Jeg vil have mere "spark i r....", hvis det skal være en kyststang. Hvad har du tænkt dig at bruge den til?

Du kender LPXe. Lidt i den familie, men med lidt mere styrke i bunden og en lidt blødere top. Som en kuriøsitet, så var den LPXe (#8 - 10 fod) betydeligt lettere, end den Z-Axis 7100, der afløste den!! Alligevel foretrak jeg 7100'eren til mit fiskeri. Den ekstra vægt sidder i håndtaget (hjulholderen).

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
13-01-2013 23:38
René Thomsen

Viborg
Besked: #5
Er på ingen måde enlig med brandt, de lettere i serien er en anelse bløde og synes egentlig 8'eren er noget stivere...

Stangen har alle de krafter du skal bruge på kysten og i søen efter gedder.. kan se du er fra ålborg, Du skal være velkommen til at komme forbi og prøve stangen.

Det er med at leve livet mens det er der.
14-01-2013 11:33
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
(14-01-2013 11:33)René Thomsen Skrev:  Er på ingen måde enlig med brandt, de lettere i serien er en anelse bløde og synes egentlig 8'eren er noget stivere...

Stangen har alle de krafter du skal bruge på kysten og i søen efter gedder.. kan se du er fra ålborg, Du skal være velkommen til at komme forbi og prøve stangen.

Du har en bedre baggrund til at bedømme stangen - jeg har kun kastet med Z-Axic i #6 og 7 i 9½, 10 og 11 fod. Disse modeller mangler pondus til mit "kystbehov". En 9 fods 8'er kunne jeg godt se, som en super geddestang, og der er sikkert mere stivhed i den, end i de lidt længere modeller. Og så er den ikke så lidt flottere end f.eks TCX'erne.

(Denne besked var sidst ændret: 14-01-2013 af 16:24 Brandt.)
14-01-2013 16:23
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #7
Skrev fra brormands compuer!

Jeg synes ihvertfald det er en af de bedste serier Sage nogensinde har produkseret , men er ret sikker på jeg står helt alene med den opfattelse på fiskevand.dk. Når man så ser på den grønne hævner i 908 som jeg selv har haft æret af at eje for en stund, så virker z-axis mere blød. tcx'eren i den klasse er i min verden en ufølsom pind..

z-axis'en er også utrolig billig, jeg fandt selv min sprit ny til 1900 med et skydehovede...

Du kan få 1000 meninger om den samme stang, tag ned til den lokale forhandler og prøv alle de stænger du tænker på at invistere i. Ellers ender du med en fiskestang der passer til en anden behovWink Det vil være fjollet!

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
14-01-2013 17:17
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(14-01-2013 17:17)Henrik Thomsen Skrev:  Skrev fra brormands compuer!

Jeg synes ihvertfald det er en af de bedste serier Sage nogensinde har produkseret , men er ret sikker på jeg står helt alene med den opfattelse på fiskevand.dk. Når man så ser på den grønne hævner i 908 som jeg selv har haft æret af at eje for en stund, så virker z-axis mere blød. tcx'eren i den klasse er i min verden en ufølsom pind..

z-axis'en er også utrolig billig, jeg fandt selv min sprit ny til 1900 med et skydehovede...

Du kan få 1000 meninger om den samme stang, tag ned til den lokale forhandler og prøv alle de stænger du tænker på at invistere i. Ellers ender du med en fiskestang der passer til en anden behovWink Det vil være fjollet!

Big Grin Jeg kan se, at vi er enige om forskellen på stængerne - Z-Axis er blødest, dog bestemt uden at være en kogt aspagers. "Den grønne hævner" er stiv et pænt stykke op, og i en 8'er må den være voldsom, (har ikke prøvet den), og af samme grund er min grønne blæsevejrsstang kun en 7'er, det er rigeligt Wink
Jeg er stadigvæk spændt på, hvilket fiskeri trådens stang er tiltænkt.

14-01-2013 17:42
JTHL

Aalborg
Besked: #9
Såvidt jeg kender Stefan, så er han til de "stive" stænger såsom TCX, TCR osv. som han selv går med på kysten.

Om en Zaxis bliver for blød er jo en smagssag, men tror du skal spare de penge og ikke købe i blinde, før du har prøvet stangenBig Grin

Du kunne jo ikke lide min One 890, så tror ikke du bliver mere glad for en Zaxis 890Cool

Med venlig hilsen
Jan
14-01-2013 17:56
Stefan

Aalborg
Besked: #10
(13-01-2013 23:38)Brandt Skrev:  Jeg har en 7100 og en 7110, så de er lidt længere. Jeg bruger dem i åen, når der er rimelig "risiko" for bamsefisk. Det er ikke "raketstænger" a la TCR/X, men mere "moderate" stænger i den hurtige ende med forholdsvis blød top. Jeg vil have mere "spark i r....", hvis det skal være en kyststang. Hvad har du tænkt dig at bruge den til?

Du kender LPXe. Lidt i den familie, men med lidt mere styrke i bunden og en lidt blødere top. Som en kuriøsitet, så var den LPXe (#8 - 10 fod) betydeligt lettere, end den Z-Axis 7100, der afløste den!! Alligevel foretrak jeg 7100'eren til mit fiskeri. Den ekstra vægt sidder i håndtaget (hjulholderen).

Har efterhånden tænkt tanken et par år, det er såmænd bare som en møgvejrs-stang, og så har jeg en lille drøm om bonefishCool

Venligst Stefan
14-01-2013 23:50
Stefan

Aalborg
Besked: #11
(14-01-2013 11:33)René Thomsen Skrev:  Er på ingen måde enlig med brandt, de lettere i serien er en anelse bløde og synes egentlig 8'eren er noget stivere...

Jo det ville jeg da gerneSmile kommer bare lidt i tidsnød, da stangen jeg overvejer er på auktion til lørdagDodgy

Er det ikke noget med du har haft en en helios #8midflex, eller husker jeg forkertHuh har nemlig prøvet den stang, og var ret fornøjet med den. Ved ikke om man kan sammenligne de to stænger, men helios'en midflex er jo heller ikke det stiveste..

Venligst Stefan
(Denne besked var sidst ændret: 15-01-2013 af 00:10 Stefan.)
15-01-2013 00:01
Stefan

Aalborg
Besked: #12
(14-01-2013 17:56)JTHL Skrev:  Såvidt jeg kender Stefan, så er han til de "stive" stænger såsom TCX, TCR osv. som han selv går med på kysten.

Om en Zaxis bliver for blød er jo en smagssag, men tror du skal spare de penge og ikke købe i blinde, før du har prøvet stangenBig Grin

Du kunne jo ikke lide min One 890, så tror ikke du bliver mere glad for en Zaxis 890Cool

Du kender mig godt haha Smile

Du har såmænd helt ret, men lige i klasse 8 har jeg jo prøvet en helios midflex jeg godt kunne lide, dem tør jeg dog ikke at købe brugt.

Venligst Stefan
15-01-2013 00:09