Flue gedder i nordjylland
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #1
Flue gedder i nordjylland
For at afveksle mit fiskeri lidt, kunne jeg godt tænke mig at udvide de former for fiskeri jeg dyrker lidt..

Jeg vil gerne i gang med geddefiskeriet med flue, men er lidt i tvivl om hvor dette kan bedrives når man er bosidende i Frederikshavn.

Har tidligere prøvet følgende søer, som jeg kender lidt til og har forsøgt at fiske med spin..
Boller sø ved Tårs, okay sø men den er altså ikke nem at komme til at fiske pga mange siv osv.. og om sommeren er der meget vækst i søen..
Dorf møllesø, lille sø som kun kan fiskes fra vejen ved museet.. Dette er ikke lige mig, da der jo når vejret er til det kommer mange gående forbi og pladsen er meget begrænset..
Guldager sø ved Hjørring, fin sø med en god bestand af også større gedder... Der er lavet platforme som man kan gå ud på og fiske fra.. men det kræver man kaster på langs af disse og der kan ikke fiske ret meget af søen på denne måde.. Flydering vil jeg ikke lige kaste mig ud i desværre..

Det jeg søger
-Sø eller å med plads til bagkast
-max 75 km fra Frederikshavn
-Skal kunne købes dagkort eller have et årskort der er rimelig billigt
-Skal kunne fiskes fra land

Mvh René Carlsen
(Denne besked var sidst ændret: 19-01-2013 af 15:07 Renefrh.)
19-01-2013 12:43
Adversering
Claus M.

Østjylland
Besked: #2
RE: Flue gedder i nordjylland
Hej Rene,

Ved det er længere at kører end de 75 km du skriver, men snyd ikke dig selv, hop på sporet og sus ned til Gudenå, der er kilometer vis af prime geddevand, og det bare på det frie stykke fra Randers og til laksegården ved frisenvold (Stevnstrup) der fanges alle årets fire sæsoner flotte gedder Wink

Udover det frie stykke, har du foreningsstrækkene op til Tangeværket, Langå, Randers samt Bjerringbros lystfiskerforeninger sælger alle dagkort, Langå og Bjerringbro har lukket for kort salg til hen i Marts / April - Randers sælger kort nu - af de bedste kort stræk er det Randers / Bjerrigbros stykker.

Venligst
(Denne besked var sidst ændret: 19-01-2013 af 15:38 Claus M..)
19-01-2013 15:35
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #3
Der må være nogen nordjyske eksperter her på forummet - hvad jeg ikke er - men jeg synes dog, at jeg kan huske noget om gedder og Ryå.
Claus

http://www.ussingbech.dk
19-01-2013 16:25
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #4
Gudenåen er helt sikker god for nogle store gedder, men der er godt nok et stykke og køre.. 3 timer i bil frem og tilbage er lidt mere end jeg vil køre må jeg indrømme.. Men kan da være der en gang bliver tid til sådan en tur hvis jeg bliver hooked på gedderne..

Ryå har jeg hørt lidt om, men det er ikke meget, og om det er værd at køre derud og til at fiske for siv ved jeg ikke.. Dog har jeg igennem foreningen adgang til både Brønderslev og nedre ryå strækningen.. Så måske man skal prøve det en gang, mangler bare lidt info om åen og kender ingen der fisker derude..

Andre forslag modtages også gerne Cool

Mvh René Carlsen
19-01-2013 17:00
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Der er masser af gedder, også store, i Ryå. Et godt udgangspunkt er et godt stykke opstrøms landevejsbroen ved Åbybro.

Ellers har jeg et øje på Ultvedsøerne ved Tylstrup - jeg har spurgt borgerforeningen og man må godt fiske i søerne, også med flydering/pontonbåd, bare man opfører sig ordentligt og rydder op efter sig. Jeg har ikke fisket i dem endnu men det skulle meget gerne ske når fredningen er ovre. Det er forholdvis unge søer - så vidt jeg ved blev de lavet da man byggede motorvejen, men der burde være gedder i dem.

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
19-01-2013 18:46
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #6
Tak for svaret Peter

Ved Åbybro er det ved landevejen mod Brovst du mener?? Og hvordan er det med siv osv på strækningen her Huh har kun en gang hurtigt holdt hvil på rastepladsen ved åen..

Angående søerne, er det noget som gælder for alle, eller hvordan Huh

De ser faktisk slet ikke dumme ud, og har tit kørt og kigget på dem da jeg brugte 8 timer om dagen i en kassevogn..

Mvh René Carlsen
19-01-2013 19:00
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
Hej Rene,
det er ikke så slemt med siv når du kommer længere opstrøms, men undgå dem kan man ikke helt. Det er opstrøms fra landevejen ved mejeriet - altså vejen mod Blokhus.

Der er fri adgang for alle til Ultvedsøerne.

vh
Peter

Peter

19-01-2013 19:11
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
19-01-2013 19:16
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #9
Endnu en gang tak for svarene..

er slet ikke kendt på disse kanter desværre.. Men må der laves om på i år..

Har du haft held med gedderne i Ryå ellers, og fisker du flydende eller synkende liner??

Mvh René Carlsen
(Denne besked var sidst ændret: 19-01-2013 af 19:52 Renefrh.)
19-01-2013 19:49
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #10
Jeg kom ikke rigtigt igang med Ryå gedderne - kom jo til at fiske "lidt" i Lerkenfeld Smile så en masse visdomsord mht. fluefiskeriet efter dem, kan jeg vist ikke komme med Confused

Lokaliteten kan jeg dog stå inde for og de kan formentlig også fanges på flue Wink

Peter

19-01-2013 19:57
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #11
ja man kan ikke nå det hele desværre Angel

har som sagt prøvet gedderne for et par år siden men på spin i diverse søer..

kysten er ikke lige mig, og derfor kunne lidt afveksling når der er for langt mellem ørrederne, godt bruges..

Så foråret skal nok bruges på lige og kigge efter en kraftigere enhånds til gedderne, og lidt tungere havørred fiskeri i åerne Big Grin

Hvis du er medlem i NL1917 eller B-L-F har de forresten udvekslingskort til Elling å, bangsbo å og tilløb.. Det kan godt anbefales hvis du er til de mindre åer.. Vil gerne med ud en dag hvis det er.. Og du kan nå det ud over de andre åer der skal fiskes..

Mvh René Carlsen
(Denne besked var sidst ændret: 19-01-2013 af 20:13 Renefrh.)
19-01-2013 20:10
maindal

Skagen
Besked: #12
De ser spændende ud de 2 omtalte søer . Og hvis der ikke rigtig er fisket i dem . Ja så kan der måske være rigtig godt fiskeri der. Nogen der ved om der er sat fisk ud deri og hvilke hvis der er
19-01-2013 20:55