Garanti på Sage stænger
123

Besked: #1
Garanti på Sage stænger
Hej,

Da jeg for nogle år siden, efterhånden, købte mine første Sage stænger, fik jeg at vide, at det kun var for første ejer af stangen garantien gjaldt. Og i øvrigt hvis garantibeviset ikke var udfyldt med stempel og segl og den ikke var registrret hos tutti frutti Rudi ville Sage ikke røre den med en ildtang. Det samme fik jeg at vide med Scott, men jeg har nu aldrig registreret noget, og har altid fået lavet stængerne gratis - omend det til tider har taget både halve og hele år, men det er en anden historie. Hos en af de større Sage forhandler på fastlandet fik jeg forleden at vide, at Sage var knap så pernippen med om det var første eller femte ejer af stangen så længe der var et garantibevis (og evt. en kvitt.) på stangen. Jeg kan forstå på Hr. Karlsson at han ikke har haft nogen problemer med Sage garanti og for det meste selv har sendt stængerne direkte til Sage. Mit spørgsmål går på og om der er gund til betænkeligheder ved køb af en brugt Sage stage ift. garanti eller om det er bare er, at sende stangen direkte til Sage hvis den bliver 5-delt? Det er fint med mig hvis jeg skal sende selv og evt. betale lidt for at få kæppen på rette kurs igen, men det ville jo straks være værre hvis man fik stangen retur med en nota om at jeg hellere må købe en ny kæp i stedet. Hvad er Jeres erfaring på dette område?

På forhånd tak (forhåbentlig ny TCR 890 ejer i kommende weekend Big Grin)
25-02-2010 21:03
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Garanti på Sage stænger
Jeg har fået at vide fra min foretrukne forhandler på fastlandet, at han gerne sender mine (forhåbentlig aldrig) defekte SAGE stænger til USA uanset om jeg har garantibevis eller ej. Det koster i så fald blot et forsendelsesgebyr på 330,-.

Jeg spurgte til det da jeg var nede med min brugte Ækvator-byg-XP, som skulle have ny hjulholder og slebet håndtaget. Jeg har intet garantibevis til stangen.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
25-02-2010 21:14
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
RE: Garanti på Sage stænger
Se mit indlæg fra din tråd forleden.
25-02-2010 22:07