Echo MPR
Olsen

København
Besked: #1
Echo MPR
Hej

Jeg forsøger stadig at få fluekastet til at fungere nok til at syntes, at jeg reelt fisker når jeg har den med på kysten. Øvelse gør mester siger nogen, men da jeg bor i en lejlighed i københavn, er det ikke bare sådan lige at smutte ud i haven. Jeg overvejer derfor at købe i en Echo MPR for at kunne træne hjemme. Men... et par spørgsmål trænger sig på:

1 - vil en nybegynder som mig overhovedet få noget ud af at træne med såden en lille øve stick?

2- Hvor meget plads kræver den for at kunne træne overhåndskast (hvor meget "garn" skal man have ude for at få følingen)?

Mvh.
Martin
25-02-2010 22:49
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Echo MPR
(25-02-2010 22:49)Olsen Skrev:  Hej

Jeg forsøger stadig at få fluekastet til at fungere nok til at syntes, at jeg reelt fisker når jeg har den med på kysten. Øvelse gør mester siger nogen, men da jeg bor i en lejlighed i københavn, er det ikke bare sådan lige at smutte ud i haven. Jeg overvejer derfor at købe i en Echo MPR for at kunne træne hjemme. Men... et par spørgsmål trænger sig på:

1 - vil en nybegynder som mig overhovedet få noget ud af at træne med såden en lille øve stick?

2- Hvor meget plads kræver den for at kunne træne overhåndskast (hvor meget "garn" skal man have ude for at få følingen)?

Mvh.
Martin

Jeg ville nok ikke købe sådan én - har i øvrigt aldrig før set noget lignende! Du kan prøve linket her - de er efter sigende flinke folk - og nogen af dem kan også kaste ganske forsvarligt med en fluestang - har jeg hørt. Big Grin
http://www.cfcc.dk/forside.asp

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
25-02-2010 23:09
Olsen

København
Besked: #3
Hej Brandt

Er faktisk medlem af cfcc og har da også planer om at skulle begynde at komme til træningerne. Det ville dog være rigtig fedt også at kunne træne herhjemme, så det lidt hurtigere kunne blive sjovt når der skal fiskes...
26-02-2010 00:13
Lars Thomsen

Besked: #4
Tag topdelen af din fluestang og bind et stykke garn i, så får du en fin fornemmelse af lineføringen ud fra dine bevægelser. Billigt og simpelt, alt imens man kan sidde i lænestolen og nyde en fiskefilm ;-) Fra mit synspunkt er det andet spild af penge.

Mvh Thomsen
26-02-2010 09:27
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #5
(25-02-2010 22:49)Olsen Skrev:  Hej

Mvh.
Martin

Hej Martin.

Jae det er vel bare om at komme afsted ned til de andre gutter i CFCC :-) når det er sagt så bor jeg selv i lejlighed men det hindre mig ikke i at gå ned foran hvor der er græs og kastetræne, skal dog siges at snen har de sidste 2mdr. været så dyb at dette ikke har kunne lade sig gøre desværre, så jeg går selv og tripper for at der snart skal ske noget, havde jeg boet tæt på en CFCC forening havde jeg forlængst været afsted til noget træning med de forhold de har i pågælende link Big Grin

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
26-02-2010 09:42
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
Hej Olsen

Nu er jeg godt nok ekstremt inhabil i dette spørgsmål, men mit svar er JA, alle kan få noget ud af sådan en øvepind, og du behøver ikke mere end det røde forfang for at få fornemmelsen, og du kan ende med at bære hele linen. Eneste minus er at man ike kan træne dobbeltræk med linen, den er for tyk, og du risikere at knække stangen hvis du prøver. Det kan man heldigvis komme udenom ved at lave linen om til et skydehoved, og montere en monofil eller coated skydeline.

En topdel til en stang fungere ligeså fint, jeg har også haft lavet hjemme fabrikeret line i chenille, og flettet uldgarn og så videre, men jeg gider ikke mere efter jeg har fået en MPR foræret Blush

Jeg er gift med den danske importør af Echo og den Europæiske importør er min svigerfar, så er detligesom på bordet Angel

Åh ja, bor i lejlighed på Amager, nærmeste græs er 10-15 minutters kørsel væk, og så er det nemmere lige at åbne døren til entreen og døren ud til den franske altan og lave lidt tracking øvelelser ;-)

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
(Denne besked var sidst ændret: 26-02-2010 af 17:41 L.K..)
26-02-2010 17:39
Olsen

København
Besked: #7
Hej alle

Tak for svarene! Det ender nok med at jeg bliver nødt til at prøve den af Wink
26-02-2010 20:38
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #8
hvor kan sådan en "pind" købes?

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
26-02-2010 21:51
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Hej Kenneth

Enten Balticflyfisher.com eller kontakt den danske sælger gennem Balticflyfisher.dk eller prøv at høre tackelshop.dk

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
26-02-2010 23:31