Stjerner:
  • 5 stemmer - 3.4 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stinger misillet
ronni-jensen

Horsens
Besked: #1
Stinger misillet
Krog: Mustad C52S BLN Stinger st. 4

Bindetråd: Rød

Hale: Grizzly fjer

Krop: Klare plast perler i 3 og 4 mm

Øjne: 3 D 2,5 mm

Binde vejledning.

Start med at dække hele krogskaftet med et lag bindetråd, og afslut.

Kom så en 3 mm, og to 4 mm, også tre 3 mm perler på krogen.

Krogen sættes tilbage i fluestikket. Start med komme lidt sek.lim på ved krog øjet træk 3 mm perlen op til krog øjet, sådan forsætter man ind til alle perlerne er limet fast, de skal sidde tæt sammen, og man lader den tørre

Nu limes øjnene på, et på hver side af den forreste 4 mm perle, igen bruges sek.lim.

Så males ryggen grøn med en vandfast tuds, og imellem hver af perlerne males en sort streg.

Bindetråden kommes på ved krogbøj, og grizzly fjeren bindes på, tørn 5-6 omgange rundt, for hver tørn trækkes fjer fibrene bagud, og afslut bindingen.

Fluen sættes i tørre maskine, og gives epoxy med perlemors glimmer i, epoxyen skal dække fra krog øje, og ned over bagerst binding, lad den nu tørre under rotation.

Når epoxyen er tør, lægges der et lag fluebindings lak, oven på epoxyen, det gør fluen helt glat, og man undgår at epoxyen bliver mælke farvet, når den kommer i vand, lad den tørre under rotation

Fluen ER! kanon når det er rigtigt svært og få dem til at hugge tog over 100 af min ørreder sidste på den.

PS. Hvis der var en flue jeg skulle gå med så var det kun den.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Hvis snøren er i vandet, er der stadig chancer ;)
26-02-2010 11:02
Adversering
superfiskeren

Besked: #2
RE: Stinger misillet
Det er en fed flue du har sendt ind, helt magen til den jeg bandt og sendte ind til fiskefidusen. Men at fluen er knaldhamrende god kan man ikke tage fra den, en rigtig fiskedræber. Hilsen superfiskeren
22-03-2010 10:30
ronni-jensen

Horsens
Besked: #3
RE: Stinger misillet
Ja sjovt nok! det er jo nok den du har lavet

Hvis snøren er i vandet, er der stadig chancer ;)
28-03-2010 18:17