Så kom tøvejret - og stangen blev støvet af
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #1
Så kom tøvejret - og stangen blev støvet af
Er lige kommet hjem fra Lindenborg å, og nu er der atter strøm på batterierne Smile Der var godt nok meget sne, og ingen spor af lidelsesfæller nogen steder - jomfrueligt fiskevand! Åh nej, - skarverne var der.

[Billede: vinterferie2010052.jpg]
Meget sne!

[Billede: vinterferie2010055.jpg]
Ikke særligt meget lys

[Billede: vinterferie2010076.jpg]
Og så glemte jeg lige vandstæren - den fiskede også! Smile Og ja - jeg kunne godt have brugt noget mere lys og lidt mere optiskt zoom. Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 26-02-2010 af 19:19 Brandt.)
26-02-2010 19:18
Adversering
LasseC

Aalborg
Besked: #2
RE: Så kom tøvejret - og stangen blev støvet af
Skulle det til at være til at komme igennem med fluekæppen ved Fjellerup? Kunne være man skulle ud og prøve den nyindkøbte så Smile
26-02-2010 20:54
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Det tør også ekstremt meget i herning,kørte over karup å i dag og der var rigeligt med vand i åen Undecided
Nu mangler jeg bare at binde en præmiere flue til på mandag,hvor fluepinden skal luftes Big Grin
26-02-2010 21:50
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(26-02-2010 20:50)Ole Bjørn Hansen Skrev:  
(26-02-2010 19:18)Brandt Skrev:  Er lige kommet hjem fra Lindenborg å, og nu er der atter strøm på batterierne Smile Der var godt nok meget sne, og ingen spor af lidelsesfæller nogen steder - jomfrueligt fiskevand! Åh nej, - skarverne var der.

Hej Jørgen.

Dejlige billeder ! Smile Det ligner noget jeg kender... Angel Har du været ved Louisendal idag... ?! Cool

Du nævner iøvrigt ikke noget om fisk... ? Confused

Dit vandstær-billede.. er det pga heftig digital zoom eller håndholdte rystelser (eller en kombination), at det er blevet en kende uskarpt ? Hvor meget optisk zoom har du til rådighed på G 11'eren ?

Venligst,

Ole

Ps. Jeg foretager mig også et nonsens-træk imorgen formiddag... jeg har pakket kyststangen og waderne - og suser ud til Fjellerup for at sø-sætte en af mine fine nybundne Red Tags.... Cool Jeg tror faktisk, de har havørred-tække.... Big Grin

Ja, var et smut på Louisendal.

Fisk? Skarven har haft åen for sig selv (som eneste spisekammer) i et par måneder nu, så jeg var ikke optimist - mærkede heller ikke noget.

Ja - max digital zoom og rystelser Big Grin 28mm x 5 (optisk) ialt x 20 med digital zoom. Desuden var der ikke meget lys, så ISO-tallet var højt.

Jeg stod på broen og holdt kun kameraet ud over rækværket med én hånd. Her kom den drejelige LCD-skærm til sin ret. Vandstæren er jo en ret sky fugl. Inden fotograferingen sad jeg 20 min. i sneen og så på dens ivrige jagt på å-bundens insekter - alene dét var hele turen værd. Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 27-02-2010 af 04:34 Brandt.)
27-02-2010 04:32
Thorsen

Århus C
Besked: #5
Det lyder jo som et helt lille poetisk møde med den llille Vandstær. Kan godt savne dette prægtige stykke vand som Lindenborg nu er. Har ikke fisket der de sidste ti år, men jeg overvejer da et gensyn med den i forbindelse med et besøg hos de gamle i løbet af foråret.

Mvh. Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 28-02-2010 af 06:10 Thorsen.)
28-02-2010 06:08