Vingebrændere
123

Besked: #1
Vingebrændere
Er der nogen der forsøgt sig med at lave deres egne bindebrændere? TMC laver nogen der umiddelbart ser finde ud, men de gaber og er ujævne, så dem har jeg droppet. De eneste jeg har kunnet finde som ser fornuftige ud er dem fra Renzetti, men en plovmand for en enkelt vindebrænder... jeg ved ikke lige hvad de selv tror Wink Hvis de ikke kan købes for rimelige penge, må man jo bare selv lave dem. Kan I anbefale noget specielt plade til at lave dem af? Har i noget erfaring med dem?

De skal bruges på CDC og syntetiske vinge materialer, så altså ikke til fjer.
27-02-2010 17:42
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: Vingebrændere
Hej Thomas!

Man kan godt lave dem selv af tynd kobberplade, en god skabelon og en dekupørsav, men du ender hurtigt med en udgift der ikke står mål med besparelsen.

Jeg har - og bruger - TMC vingebrændere, og de fungerer perfekt! Og så har de faktisk de bedste form/skabeloner af de vingebrændere jeg har haft i hænderne. Desuden er de de eneste på markedet, såvidt jeg ved, der er velegnede til at lave sammenhængende vinger. Forsøger man det i fx Renzettis smelter man vingerne sammen.

Lars
27-02-2010 20:07
123

Besked: #3
(27-02-2010 20:07)LCB Skrev:  Hej Thomas!

Man kan godt lave dem selv af tynd kobberplade, en god skabelon og en dekupørsav, men du ender hurtigt med en udgift der ikke står mål med besparelsen.

Jeg har - og bruger - TMC vingebrændere, og de fungerer perfekt! Og så har de faktisk de bedste form/skabeloner af de vingebrændere jeg har haft i hænderne. Desuden er de de eneste på markedet, såvidt jeg ved, der er velegnede til at lave sammenhængende vinger. Forsøger man det i fx Renzettis smelter man vingerne sammen.

Lars

Hej Lars,

Jeg har haft et mindre arsenal af TMC vingebrændere på prøve, men de røg alle retur. De gabte alle sammen - uden undtagelse. Det er ikke godt nok, og slet ikke til den pris. Jeg skal overvejende bruge vingebrænderne til CDC fjer, så varmen skal kun være på i et split sekund, hvilket jeg umiddelbart ikke vurderer har nogen negativ indflydelse på hvorvidt vingerne smelter sammen. Hvad bruger du af materiale som kan smelte sammen i øvrigt? Jeg bruge selv Thin Wing til de større spinners og CDC til duns.
27-02-2010 20:16
LCB

Besked: #4
Hej Thomas!

Var det et problem af de gabte? Mine gaber også lidt, men det har aldrig haft negativ indflydelse på resultatet. Jeg bruger mange forskellige materialer i mine vingebrændere - CDC, VAG Wing, WonderWing, et Tiemco Through Wing etc. De syntetiske produkter smelter sammen, hvis du lægger dem dobbelt i en almindelig vingebrænder - det sker ikke i Teimcos, da vingerne er "foldet ud", så at sige.

Jeg skal ikke kunne sige om kvaliteten på produktet er dalet, men mine fungerer upåklageligt.

Lars
28-02-2010 13:07
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #5
Hej Thomas.

Faldt lige over nogle billige vingebrændrer http://www.profisk.dk/group.asp?group=297 måske det kan bruges ?
01-03-2010 22:15
123

Besked: #6
(01-03-2010 22:15)EsbenL Skrev:  Hej Thomas.

Faldt lige over nogle billige vingebrændrer http://www.profisk.dk/group.asp?group=297 måske det kan bruges ?

Hej Esben,

Tak for linket. Grunden til at jeg ikke har købt de vingebrændere du henviser til er, at de ikke ligner som helst der sidder på de insekter der bor derude hvor jeg fisker Wink
12-03-2010 21:19
LCB

Besked: #7
Hej Thomas!

Prøvede du også de vingebrændere fra TMC? Altså at sætte fut til noget materiale i dem? Som sagt så gaber mine også, men det har overhovedet ingen indflydelse på resultatet!

Lars
13-03-2010 10:10
Adversering
123

Besked: #8
Lars,

Ja det prøvede jeg, og det virkede nogenlunde efter hensigten, men jeg synes at det var alt for dyrt for noget der gabte så meget. Jeg prøver dem fra Renzetti da de ligner noget der kunne have siddet på en døgnflue. Hvis det fejler laver jeg dem selv i stedet Wink
14-03-2010 14:59
LCB

Besked: #9
Renzettis er rigtigt fede - god facon og gode størrelser. Fås de egentlig her i DK?

L
14-03-2010 18:44
123

Besked: #10
(14-03-2010 18:44)LCB Skrev:  Renzettis er rigtigt fede - god facon og gode størrelser. Fås de egentlig her i DK?

L

Jeg tvivler på de fås i DK Sad
14-03-2010 21:00
john2000

Hundested
Besked: #11
Hej Thommas
Jeg har også købt TMC vingebrændere,og de sluttede heller ikke tæt.Men i stedet for at sende dem retur,brugte jeg et par minutter på at rette dem op samt give dem en omgang med en fladfil. Nu slutter de helt tæt. Den løsning er lettere end at save dem ud selv.
Mvh John
19-03-2010 12:23