Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dirty dog Granger
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #1
Dirty dog Granger
Siden jeg sent i efteråret fik linser, jeg kunne bruge..

har jeg været lidt på jagt efter et par polaroid briller til mit fiskeri, mangt og meget blev kigget på og tjekket ud.. men hver gang jeg fandt nogle der var noget, var det som om at for nogle få hundrede kroner mere fik jeg lige dem som var nummeret federe Blush

Men til sidst valgte jeg at prøve at gå den anden vej rundt, finde et max som blev 500 kr.. For under 500 kr ville jeg have et par polaroidbriller jeg kunne bruge til fiskeri og til at ligge i bilen når solen skinner..

Pludselig var mange udelukket, og det var med at få set lidt youtube videoer og læse lidt om de forskellige..

Jeg har tidligere købt fra sunglassesshop.com og været godt tilfreds så det var nærliggende og kigge forbi deres hjemmeside, og se hvad de havde på lager..

Dirty dog havde faktisk mange modeller og vælge imellem, og med en pris på omkring 340 kr inkl porto var jeg jo ganske fint inden for budgettet. Så jeg valgte og købe et par dirty dog granger i hvide med grønne glas..

Dirty dog solbrillerne er designet i Australien, og der er her mere om linserne
http://www.dirtydog.com/info.asp?pageTyp...entID=5193

Første indtryk af brillerne var ganske fint, de kom i en flot kasse, masser af tags og i en fin pose.. Desværre uden pudseklud Confused

Testede dem og polariseringen på min pc, ikke optimal, specielt var der i kanterne ikke helt så god polarisering som på de virkelig gode briller.. Men prisen er bestemt ikke dårlig, og det skal også tages med i ligningen.. Men stellet virkede yderst robust, ikke noget der virkede som dårligt samlet eller lignende.. Og stellet er yderst fleksibelt, så det kan tåle at blive brugt..

Jeg har siden haft et par ture med brillerne på, senest her til morgen hvor jeg også brugte meget tid på at tjekke dem under brug.. Her virker polariseringen efter hensigten, og specielt når der kigges over lavere vand med forskellige grene, rødder og knuder af sand er de ganske fine.. Stellet lukker rigtig fint tæt og de sidder godt på mit hoved, ikke noget der klemmer eller noget, men de virker heller ikke til lige at falde af hvis man falder eller snubler..

De grønne glas er rigtig fine som allround glas, de kan bruges selv ved meget grå og overskyede dage, og de tager faktisk også en del sol når dette er aktuelt.. Men skal der fiskes i meget lys ville jeg tage en anden farve..

Generelt er jeg tilfreds med brillerne, de sidder som sagt godt og stellet virker lækkert og gennemført.. Og linserne virker efter hensigten.. Så har man et mål om et par briller til en rimelig pris, så er de bestemt et godt valg Cool

Mvh René Carlsen
17-02-2013 10:52
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #2
RE: Dirty dog Granger
Fedt review, dem kunne vi godt bruge flere af her på sitet Wink

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
17-02-2013 13:58
Leif Chr.

Besked: #3
Hej Rene

"Testede dem og polariseringen på min pc" hvordan gør du det??

Hvh Leif
17-02-2013 14:27
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #4
Tak for de pæne ord..

Vil i nærmeste fremtid skrive om mine aigle parcours stream skridtstøvler.. De er testet hårdt det sidste år Blush

for at teste polarisering kan du åbne word, Open office eller lignende.. Åben nyt dokument.. Så tager du brillerne og roterer dem foran skærmen.. Så bliver skærmen pludselig mørk, så kan du tjekke polariseringen.. Costa del mar er vist på siden her som helt sort :cool:er disse ikke helt Tongue

Edit
http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=861

Mvh René Carlsen
(Denne besked var sidst ændret: 17-02-2013 af 14:51 Renefrh.)
17-02-2013 14:49
Leif Chr.

Besked: #5
(17-02-2013 14:49)Renefrh Skrev:  Tak for de pæne ord..

Vil i nærmeste fremtid skrive om mine aigle parcours stream skridtstøvler.. De er testet hårdt det sidste år Blush

for at teste polarisering kan du åbne word, Open office eller lignende.. Åben nyt dokument.. Så tager du brillerne og roterer dem foran skærmen.. Så bliver skærmen pludselig mørk, så kan du tjekke polariseringen.. Costa del mar er vist på siden her som helt sort :cool:er disse ikke helt Tongue

Edit
http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=861

Super, så ved jeg det Smile Det skal prøves.

Mvh Leif
17-02-2013 14:54
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #6
(17-02-2013 14:54)Leif Christensen Skrev:  Super, så ved jeg det Smile Det skal prøves.

Mvh Leif

Var så lidt

som du ser i linket er der da stor forskel på billige og dyre briller.. Men der er jo også en væsentlig pris forskel.. Og selv disse har altså en rimelig effekt ved vandet.. Dyrkede jeg mere sightfishing ville jeg dog nok smide penge efter costa del mar, Smith optics eller lignende..

Mvh René Carlsen
17-02-2013 15:04
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #7
Dirty dog brillerne er nu suppleret med et par wiley x Jake i brun med copper linser..

Beslutningen om at købe et par af de lidt bedre brilller var taget, og derfor var jeg ude og prøve costa del mar og wiley x op imod hinanden..

Costa laver bestemt fede modeller, men dem jeg prøvede sad lige lovligt stramt på hovedet... Derudover var jeg ikke imponeret over kvaliteten på deres stel, de virkede ikke så robuste som wiley x og knirkede lidt i hængsler..

Så valgte som sagt wiley x jake, og i går nåede jeg lige åen.. De har bede komfort end mine dirty dog, og skum indlægget virker ret gennemtænkt.. Selve polaroid effekten er bedre end dirty dog, og der er faktisk rimelig stor forskel når det kom til at se konturer osv under vandet..

En egentlig anmeldelse kommer når de har været med på et par ture.

Mvh René Carlsen
02-05-2013 06:42
Adversering