Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aigle parcours stream
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #1
Aigle parcours stream
I foråret 2011 var jeg i Skjern å og prøve laksene.. Ingen held, og 3 dage i et par billige skridtstøvler og 8-10 km vandring om dagen gav massive vabler og meget ømme føder Blush

Jeg er desværre af en statur der gør at jeg ikke kan finde nogle billige waistwaders med fast støvle, som passer mine små fødder, store lår og ølmaven Big Grin og at købe et par dyre waders for at fiske ved åen, forcere pigtrådshegn og andet er jeg for nærig til.. men sommetider er gummistøvler jo altså bare lige 10 cm for korte.

Derfor gik jeg i foråret 2012 på jagt efter et par gode skridtstøvler.. Budgettet var samme som et par waistwaders og nok også mere til faktisk..

Valget faldt på aigle parcours stream, aigle laver flere modeller men topmodellen var ikke væsentligt dyrere end de billigere når porto osv kom med i ligningen.. Og ingen i lille DK kunne levere dem, med mindre jeg ville vente 3 mdr.. Har dog siden set at brasholt i Hjørring har fået dem hjem Big Grin

I forhold til mine billigere støvler er selve gummistøvlen mere fast, der er mere hold på fødderne og man fornemmer hvor man træder.. Sålen er ganske fin og står godt fast, og på parcours modellen er der indbygget stål som skulle sikre godt greb også når de bliver slidt.. mine er brugt igennem 8 mdr uden det mindste tegn på slid..

At selve støvlen og forlængelsen er lavet i ordentlig gummi mærkes tydeligt, selv efter 8 mdr uden at være skyllet eller vasket, bærer de ikke tegn på det hårde brug ud over de pt er meget beskidte.. Og generelt plejer en tur igennem vådt højt græs og gøre dem rene igen..

Indvendigt i støvlerne foret med polyamid, og det virker ganske godt.. 1 uge før sommerens tur til Mandal fik jeg tjekket at de også kunne holde vandet ude da jeg gik i en afvindingskanal som var ca 1,3 meter dyb.. De var tørre og fine da vi tog af sted..

Der er mulighed for at pille spænderne til at hæfte med bukser, bælte eller andet af.. og jeg har valgt at pille mine af da de sidder rimelig tæt på mine forholdsvis store lår, og på ingen måde falder ned under fiskeri, vandring op og ned af åen eller andet..

Indvendigt er der også mulighed for at hæfte støvlerne fast med bukserne.. men denne funktion har jeg valgt ikke og bruge.. da jeg altid har en form for sokker på som jeg bare har ud over mine bukser..

alt i alt får de mine varmeste anbefalinger.. de er dyre, men 4 dage i mandal klarede de til UG, og her viste de virkelig sin store komfort også efter nogle lange dage ved elven.. Og i år var jeg en af dem som ikke var fuldstændig ødelagt i fødderne efter elfiskeriet.. så jeg er ikke i tvivl om jeg igen en anden gang vil vælge aigle skridtstøvler når de engang er slidt op Cool

jeg har valgte ikke lige og tage fotos af mine egne men her er lidt links
http://www.aigleboots.co.uk/acatalog/Aig...Wader.html

som sædvanligt svarer jeg gerne på spørgsmål..

Mvh René Carlsen
18-02-2013 20:05
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #2
RE: Aigle parcours stream
Jeg kan tilslutte mig René's lovprisninger af omtalte skridtstøvler, jeg bruger mine i forbindelse med å-fiskeri i Danmark.

Dog kan de være noget varme om sommeren, da de er lavet i naturgummi og derfor ikke er åndbare. Normalt har jeg dem rullet halvt ned til lige under knæet, hvorfra jeg hurtigt kan trække dem op, når der er behov for det.

Jeg købte mine for ca. 2-3 år siden efter en hård dag ved en midtjysk å iført et par gamle Helly Hansen skridstøvler, som havde givet mig vabler efter en gåtur på mellem 8 og 10 km.

mvh
Allan
18-02-2013 20:23
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #3
Ja det var faktisk i sin tid dig der vist anbefalede mig dem Smile

Har man en gang prøvet og gå 10 km i de billige, og herefter 10 km i disse ved man hvorfor de koster det de gør Heart

Men ja de kan være rimelig varme om sommeren, men jeg plejer og bruge et par tynde Wolf camper bukser under.. Så går det som regel..

Mvh René Carlsen
18-02-2013 20:29
Allan Wermuth

Odense
Besked: #4
(18-02-2013 20:29)Renefrh Skrev:  Ja det var faktisk i sin tid dig der vist anbefalede mig dem Smile

Har man en gang prøvet og gå 10 km i de billige, og herefter 10 km i disse ved man hvorfor de koster det de gør Heart

Men ja de kan være rimelig varme om sommeren, men jeg plejer og bruge et par tynde Wolf camper bukser under.. Så går det som regel..

Ok, så må vi have en anmeldelse af de tynde Wolf camper bukser Big Grin

Mvh
Allan
18-02-2013 21:19
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #5
(18-02-2013 21:19)Allan Wermuth Skrev:  Ok, så må vi have en anmeldelse af de tynde Wolf camper bukser Big Grin

Mvh
Allan

ja det kan da være det kommer en gang..

Og af simms vertical vesten Heart

Mvh René Carlsen
18-02-2013 21:47