Ny fluestang #4
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Ny fluestang #4
Inspireret af nogle skriverier om hornfisk, og en fluebindingsaften hvor jeg bandt nogle popper-fluer overvejer jeg at investere i en ca 9fods #4 fluestang. Stangen skal helst være en af de hurtige af slagsen, da jeg ikke rigtigt kan forlige mig med de lidt blødere stænger. Stangen skal også kunne bruges til å og p&t fiskeri, derfor ikke lettere end #4. Mit budget er ikke alt for stort da det nok er begrænset hvor meget stangen vil blive brugt.

Har i nogle forslag ville det være guld værd?

Venligst Stefan
03-03-2010 23:19
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Ny fluestang #4
(03-03-2010 23:19)Stefan Skrev:  Inspireret af nogle skriverier om hornfisk, og en fluebindingsaften hvor jeg bandt nogle popper-fluer overvejer jeg at investere i en ca 9fods #4 fluestang. Stangen skal helst være en af de hurtige af slagsen, da jeg ikke rigtigt kan forlige mig med de lidt blødere stænger. Stangen skal også kunne bruges til å og p&t fiskeri, derfor ikke lettere end #4. Mit budget er ikke alt for stort da det nok er begrænset hvor meget stangen vil blive brugt.

Venligst Stefan

Hej Stefan

jeg har 2 stænger på 8½ fod #4, der minder meget om hinanden En Loomis Streamdance GLX og en Guideline LPXe. Den sidste er lidt stivere i toppen og det er kun den, der er til salg. Det er ikke en blød tørfluesag men heller ikke en lynhurtig stang. Den kaster langt, og vil sagtens kunne bruges på kysten.

Du bor jo i Aalborg, så du er velkommen i Gistrup, hvis du vil prøve stængerne - også uden at købe.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
03-03-2010 23:43
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
Hej Stefan

Så vil jeg godt bakke op om Brandts LPXe .. det kunne være en yderst fornuftig stang til det du efterspørgerSmile

Jeg ved ikke med prisen - Brandt er jo både en flink fyr og nordjyde .. så det kan vist gå hvad vej det skal væreConfusedBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
03-03-2010 23:50
Stefan

Aalborg
Besked: #4
(03-03-2010 23:43)Brandt Skrev:  
(03-03-2010 23:19)Stefan Skrev:  Inspireret af nogle skriverier om hornfisk, og en fluebindingsaften hvor jeg bandt nogle popper-fluer overvejer jeg at investere i en ca 9fods #4 fluestang. Stangen skal helst være en af de hurtige af slagsen, da jeg ikke rigtigt kan forlige mig med de lidt blødere stænger. Stangen skal også kunne bruges til å og p&t fiskeri, derfor ikke lettere end #4. Mit budget er ikke alt for stort da det nok er begrænset hvor meget stangen vil blive brugt.

Venligst Stefan

Hej Stefan

jeg har 2 stænger på 8½ fod #4, der minder meget om hinanden En Loomis Streamdance GLX og en Guideline LPXe. Den sidste er lidt stivere i toppen og det er kun den, der er til salg. Det er ikke en blød tørfluesag men heller ikke en lynhurtig stang. Den kaster langt, og vil sagtens kunne bruges på kysten.

Du bor jo i Aalborg, så du er velkommen i Gistrup, hvis du vil prøve stængerne - også uden at købe.

Hej Brandt det kunne vi helt sikkert godt finde ud af. Vi må lige aftale noget når der bliver lidt bedre vejr, ved ikke om flueliner har det så godt med den efterhånden noget smattede sne og is vi er belemret med heroppe?

Venligst Stefan
03-03-2010 23:58
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(03-03-2010 23:50)Martin Brøndum Skrev:  Hej Stefan

Så vil jeg godt bakke op om Brandts LPXe .. det kunne være en yderst fornuftig stang til det du efterspørgerSmile

Jeg ved ikke med prisen - Brandt er jo både en flink fyr og nordjyde .. så det kan vist gå hvad vej det skal væreConfusedBig Grin

venligst
Martin

Nu har vi to jo aldrig handlet, hr Brøndum - for så ville du vide, at jeg er mere nordjyde end flink Wink. Jeg kom næsten til at fortryde salgstilbudet mens jeg skrev det. Jeg nænner jo ikke at dyppe Streamdancerne i salt - og havde faktiskt ikke overvejet muligheden af at nuppe et par hornere på LPXe'eren. Den var bare blevet nr. 2 og dømt til et støvet otium efter indkøbet af Loomissen. Men på den anden side - der kommer en ny Streamdance i morgen Angel så noget skal væk.

03-03-2010 23:59
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
Citér:Hej Brandt det kunne vi helt sikkert godt finde ud af. Vi må lige aftale noget når der bliver lidt bedre vejr, ved ikke om flueliner har det så godt med den efterhånden noget smattede sne og is vi er belemret med heroppe?

Venligst Stefan

Der krydsede vores svar. Jeg sender en PB om 10 min. Smile

04-03-2010 00:01
Stefan

Aalborg
Besked: #7
(03-03-2010 23:50)Martin Brøndum Skrev:  Hej Stefan

venligst
Martin

Hej Martin jeg vil tage ham på ordet og se om ikke jeg kan få prøvet stængerne.

Venligst Stefan
04-03-2010 00:01
Adversering
per larsen

Besked: #8
Hej Stefan

Læs venligst Martins anmeldelse af TFO Jim Teeny 9`#4.Jeg har den selv og er 100 % enig.Denne model er desværre udgået men de nye modeller er næppe ringere og så er priserne yderst fornuftige.

Du kan læse om dem på Salmon Fly`s hjemmeside.

mvh Per
04-03-2010 00:03
Stefan

Aalborg
Besked: #9
(04-03-2010 00:01)Brandt Skrev:  
Citér:Hej Brandt det kunne vi helt sikkert godt finde ud af. Vi må lige aftale noget når der bliver lidt bedre vejr, ved ikke om flueliner har det så godt med den efterhånden noget smattede sne og is vi er belemret med heroppe?

Venligst Stefan

Der krydsede vores svar. Jeg sender en PB om 10 min. Smile

Bare iordenSmile

Venligst Stefan
04-03-2010 00:03
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(03-03-2010 23:59)Brandt Skrev:  Nu har vi to jo aldrig handlet, hr Brøndum - for så ville du vide, at jeg er mere nordjyde end flink Wink.

Næhh .. derfor også min lidt vægelsindede tilkendegivelseCool

Citér: Jeg kom næsten til at fortryde salgstilbudet mens jeg skrev det. Jeg nænner jo ikke at dyppe Streamdancerne i salt -

Jeg forstår det godt - men jeg kan ikke selv lade være med at smutte de fine med til kysten i ny og næ .. den nye RST med ahorn og nysølv skal også have lov. Jeg gør det, at jeg smører hele hjulholderen ind i lidt linolie INDEN jeg tager dem med på kysten. Når jeg kommer hjem, så vasker jeg den i sæbevand og lader den tørre grundigt. Jeg har en meget fin hjulholder jeg har behandlet på den måde i snart 20 år .. den ser stadig aldeles ny udSmile

Citér: Men på den anden side - der kommer en ny Streamdance i morgen Angel så noget skal væk.

.. spændende - hvad er det, der finder vej?

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
04-03-2010 00:13
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
Citér:.. spændende - hvad er det, der finder vej?

9½' #6 (Den har jeg været varm på i et helt år nu Heart) og så er det også slut i laaang tid!!!! - Og jeg kan holde min løfter! Wink

04-03-2010 00:21