Multer Djursland
Per Tofting

Besked: #1
Multer Djursland
Er der nogen der ved om der er set multer på Djursland i år, syntes ikke rigtigt jeg har hørt noget. Får et par fiskedage, som skal bruges på multerne, måske krydret med lidt havørred, hvis der er gang i dem. Nogen der har set eller hørt om multer i år. Jeg har tidligere fisket dem ved sangstrup, glatved, jernhatten og esby til lushage. Andre pladser i vil ud med?
Jeg har lidt en drøm om at "flat"-fiske multerne mellem kalø og hesteskoven, nogen der har prøvet det?

Knæk og bræk derude
Per Tofting
12-07-2013 00:24
Adversering
Villadsen

Århus C
Besked: #2
RE: Multer Djursland
Jeg har fisket til dem en gang i år, fik to kontakter, men desvære ingen på land. Det er ca. En måned siden og har ikke været på Djursland siden, hørte også at de var ved Jernhatten i samme tidsrum.

Kristian Villadsen
12-07-2013 08:13
Per Tofting

Besked: #3
Tak for opløftende Info kristian.
Mvh
Per Tofting
12-07-2013 09:42
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #4
Jeg har set multer flere gange på Djursland her i sommervarmen Smile Bare klø på, de er derude!

Mvh Stefan Skovbo
12-07-2013 20:13
Per Tofting

Besked: #5
Tak Stefan. Jeg fik travet nogle km i dag, uden at finde multerne, omkring elsegårde/kobberhagen. Vil du/i ud med nærmere omkring stederne, hvor du har set dem. I behøver ikke udpege stenSmile, det vil dog også være fint. Alt hjælp kan bruges, så skal jeg nok ligge km under sålerne og evt. give tilbage meldinger til dem der ønsker dette.
De bedste hilsner, med brændende såler og røde skuldre
Per Tofting
12-07-2013 22:27
Villadsen

Århus C
Besked: #6
Jeg så dem ved Gjerrild klint, til højre under klinterne om mod skoven. De var kun 3-5 meter fra land og en del i god størrelse. Det var tidlig aften og de var der en times tid.

Kristian Villadsen
13-07-2013 00:03
Bjarke Dehli

Besked: #7
Multerne kan findes inde i hullet på lavt vand ved ruinen, ved ikke om de også er ovre på hestehaveskovens side. Det har dog været noget senere på sæsonen jeg har set dem der.

Har ledt forgæves ved fuglsø et par gange på det seneste. Ved dog de er set ved NATO molen i sidste uge men her er der oftest MANGE dykkere med harpun!

I Grenå havn er de også stadig at finde.

Tror selv jeg giver Esby et skud næste gang men er også interesseret hvis andre finder dem et andet sted og gerne på syddjurs:-)
13-07-2013 00:17
Adversering
Per Tofting

Besked: #8
Mange tak for svarene, i får en melding hvis jeg finder dem. Bjarke; spændende med kalø og har overvejet at tage familien med esby eller sangstrup, og se om min otte årige knægt ikke kan blive bidt af multefiskeriet, så han kan komme med og far kan få nogle billige point. Derfor vil jeg gerne finde multerne først, så han ikke opgiver inden vi finder dem.
Mellem elsegårde og jernhatten er der også en del harpun fiskere
Igen
Mange tak for svarene
Mvh
Per
13-07-2013 01:06
Per Tofting

Besked: #9
Det blev til esby og sydpå, men ingen multer. Der blev kigget nært og fra klinterne + vi fodrede et par pladser, men vi så intet. Kiggede et par pladser på vejen, bogens hoved og dragsmur, heller intet der, andet end et ulovligt garn fra land ved dragsmur.
Mvh.
Per
13-07-2013 17:57