Nordjyske havbars
Caspar Hansen

Besked: #1
Nordjyske havbars
Er der nogen der har været ud og kigge efter havbarsen i det nordjyske? De burde være her men har ikke selv haft kontakt med dem endnu.
17-07-2013 15:40
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #2
RE: Nordjyske havbars
Hej Caspar,
det er jo ikke lige vejr til vestkystfiskeri lige nu, men hvis varmen varer ved kommer der nok gang i dem snart.
Har du prøvet på østkysten oppe nord på ? Jeg har sjovt nok aldrig fanget dem på østkysten Huh

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

18-07-2013 16:56
ZZZ

Fraværende
Besked: #3
(18-07-2013 16:56)PeterMulbjerg Skrev:  Hej Caspar,
det er jo ikke lige vejr til vestkystfiskeri lige nu, men hvis varmen varer ved kommer der nok gang i dem snart.
Har du prøvet på østkysten oppe nord på ? Jeg har sjovt nok aldrig fanget dem på østkysten Huh

vh
Peter

Mvh
Henning
(Denne besked var sidst ændret: 27-01-2016 af 15:36 ZZZ.)
18-07-2013 18:21
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #4
Jeg har hørt om enkelte fangster omkring Frederikshavn, men ikke nok til at jeg ville satse på fiskeriet efter dem herovre..

Et bud kunne være og søge til eksempelvis Kjul strand øst for Hirtshals, eller evt fiske omkring Skagen..

Mit svar skal ses som et svar til Peters kommentar om fiskeriet på østkysten, PGA vinden som ikke er til vestkysten lige nu...

Mvh René Carlsen
(Denne besked var sidst ændret: 18-07-2013 af 19:13 Renefrh.)
18-07-2013 19:12
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Hej Rene,
Er der stille vand på Kjul Strand nu ?

Jeg tænkte faktisk på strækket fra Grenen og ned langs østsiden - har længe ville prøve deroppe, men bla bla bla.....Smile

vh
Peter

Peter

18-07-2013 21:09
Caspar Hansen

Besked: #6
Hej Peter
Nej jeg har aldrig prøvet østkysten efter andet end makrel.
Ja det blæser jo lige rigeligt til fluestangen men der har dog været lidt roligere dage og ved der er nogen der spinnefisker efter dem selv i vestlige vindretninger - dog noget svagere vind end det er lige for tiden
18-07-2013 22:53
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #7
(18-07-2013 21:09)PeterMulbjerg Skrev:  Hej Rene,
Er der stille vand på Kjul Strand nu ?

Jeg tænkte faktisk på strækket fra Grenen og ned langs østsiden - har længe ville prøve deroppe, men bla bla bla.....Smile

vh
Peter

jeg er ikke sikker på at i 20 m/sek om vandet er stille, men i en lettere vesten vind hvor blæsten står direkte ind oppe ved fyret, ja der kunne Kjul være et bud..

jeg har ikke været deroppe i et par år, men tidligere oplevede jeg ikke samme beskidte vand som tit prægede fyret ved hirtshals..

skagen ved kongevillaen er forresten et fedt sted, havde en enkelt tur derop sidste år, der kan fiskes op mod havnen ud over de bølgebrydere der er under vandet og ned mod hvide klit imellem bølgebryderne Cool

og der er temmelig dybt deroppe, selv tæt under land.. du kan ikke komme uden om dem i almindelige waders og være 1,80 i alt fald Angel

Mvh René Carlsen
19-07-2013 05:24
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
Jeg må se at komme derop til Skagen igen engang snart - måske der også er chance for en enkelt forvildet Pelamide hen under aften Wink

Mht. Kjul Strand så vil jeg prøve det næste gang der er for meget vestenvind til revet - har tit luret på stedet.

vh
Peter

Peter

19-07-2013 09:34
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #9
(19-07-2013 09:34)PeterMulbjerg Skrev:  Jeg må se at komme derop til Skagen igen engang snart - måske der også er chance for en enkelt forvildet Pelamide hen under aften Wink

Mht. Kjul Strand så vil jeg prøve det næste gang der er for meget vestenvind til revet - har tit luret på stedet.

vh
Peter

ja hvis Pelamide var en mulighed, så var jeg nok også til at drive på kysten igen..

Skagen er bestemt en fin plads, og det dybe vand tæt på land gør man ikke skal tænke så meget på at vade en masse..

Kjul kan være drilsk, det er klart fra 1 revle og ud det gode fiskeri, men at komme derud kan være svært.. til tider har det været vest for stenene, andre gange ved det første sommerhus øst for.. pas på for det badekar er virkelig dybt Dodgy

vinden vi har haft de seneste dage har jo næsten opfordret til at få luftet min efterhånden gamle paraflex drage, frem for fiskeri Rolleyes

Mvh René Carlsen
19-07-2013 18:42
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #10
Jeg er før set, iført badebukser og fiskestang, hoppende med bølgerne på vestkysten, i vand til armhulerne - så en dukkert i ny og næ afskrækker ikke Smile

vh
Peter

Peter

19-07-2013 20:33
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #11
(19-07-2013 20:33)PeterMulbjerg Skrev:  Jeg er før set, iført badebukser og fiskestang, hoppende med bølgerne på vestkysten, i vand til armhulerne - så en dukkert i ny og næ afskrækker ikke Smile

vh
Peter

det er bare noget andet og tro man skal vade ud til revlen, og så få fyldt waders med vand Angel

men som sagt kan der være dybt deroppe..

ellers kan simons rev omkring Frederikshavn også være giftigt, hvis man har mod på at vade derud.. husk at have godt med mad i rygsækken derud Big Grin

Mvh René Carlsen
19-07-2013 20:52