Billig 2-håndsstang
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Billig 2-håndsstang
Jeg glæder mig jo som et lille barn til Lagan i september Smile

Kunne jeg finde noget billigt 2-håndsgrej, så kunne det være meget rart, jeg vil da helst slippe for spinnestangenAngel

Hvor billigt kan det gøres brugt?

Er det nemt at bruge skydehoved? Kort eller lang klump - til nybegynder+Lagan?

Jeg faldt over dette: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmar...d&id=34657

Mvh
Stig
06-03-2010 12:46
Adversering
Jan P

Harlev J.
Besked: #2
RE: Billig 2-håndsstang
Stig,

Jeg har en Loop yellow line til salg her på siden - hvis ikke den er solgt inden, er du velkommen til at bruge den på turen Cool

Do you want to be happy ?

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
06-03-2010 13:04
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
Jeg vil tro at den viste stang er okay. Har ikke prøvet Kinetic's fluestænger, men har brugt deres spinnestænger før i tiden. Og kan kun sige positive ting om dem. Ellers går Scierra grej jo for ingen penge i tiden. Og der får du ihvertfald meget for pengene. Nogle at de bedste 2 håndskæppe jeg har kastet med må være HMS 15 fods #10, og 11.9 fods #7/8. Begge ekstremt velkastende. Og linerne/skydehovederne dertil spiller også max! Jeg startede selv ud med en Scierra Avalanche 12.6 #8/9, og var yderst tilfreds. Det eneste jeg har at sige negativt, er korken er ik det bedste

Rasmus - som er på vej ud at fange gedder Big Grin Big Grin

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
06-03-2010 13:06
Rasmus Bech

Randers
Besked: #4
(06-03-2010 13:04)Jan P Skrev:  Stig,

Jeg har en Loop yellow line til salg her på siden - hvis ikke den er solgt inden, er du velkommen til at bruge den på turen Cool

Også en rigtig go kæp til prisen !
Yellowline er en super spø IMO

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
06-03-2010 13:08
Sølvræven
Gæst

Besked: #5
(06-03-2010 12:46)Stig Sørensen Skrev:  Jeg glæder mig jo som et lille barn til Lagan i september Smile

Kunne jeg finde noget billigt 2-håndsgrej, så kunne det være meget rart, jeg vil da helst slippe for spinnestangenAngel

Hvor billigt kan det gøres brugt?

Er det nemt at bruge skydehoved? Kort eller lang klump - til nybegynder+Lagan?

Jeg faldt over dette: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmar...d&id=34657

Mvh
Stig

Hej Stig,

Det bliver da vist kke billiger end det sæt du har linket tilCool Men du skal stadigvæk købe liner.

Jeg kender både stang og hjul af omtale, men har aldrig kastet med det, men mon ikke det sagtens kan bruges med det rigtige line setup, stang længden og line klassen er helt perfekt til hjemlige forhold samt til sensommer turen..........

Ellers har jeg et par sæt du kan prøve lige så snart vi kan mødes ved åenBig Grin

Venligst

Claus
06-03-2010 13:13
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Hej og tak for svar.
Jan P> Mange tak for tilbudet, det er rart der er så mange bruge der gerne vil låne mig et sæt Big Grin Vi får lige se hen over sommeren om det bliver nødvendigt eller ej.

Grunden til at jeg allerhelst vil købe et billigt brugt sæt, er at jeg hen over sommeren kan blive fortroligt med det. Modsat hvis jeg kommer til at skulle låne, så står jeg der i Lagan og bøvler rundt med sættet Angel

Claus> Ang. manglende line, så har jeg tænkt mig hjemmeklippet skydehoved, fra Artisan = 50kr,- ? En 26-30 gram spiller vel meget godt, tænker jeg?

Nu har jeg ikke prøvet 2-hånds endnu, men jeg kunne ikke forstille mig at den pinke Lawson Crosswater ville være særlig velegnet?
Ville en blød braided skydeline ikke være nemmest at arbejde med for en nybegynder?

- Og skulle nogen have prøvet Kinetic stangen, så må I gerne komme frem i busken Big Grin

Mvh
Stig
06-03-2010 13:46
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
Bare en skam, jeg kan intet finde om Kinetic Alta - hvilken kulfiber, aktion, velegnet til spey etc. Øv, er ellers billigt.
06-03-2010 14:30
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #8
Hej Stig.

Kender ikke kinetic sættet,men jeg vil gå efter noget mere kendt i et billigt pris leje,så som Loop Yellowline eller multi.

Ang. længde på skydehoved afhænger det jo af hvor meget plads man har.
06-03-2010 14:48
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #9
Hej Esben og tak for svar.

Jeg har lige været inde og snuse rundt på SKAT.dk og de er sgu så flinke, at de vil give mig lidt småpenge igen ;-)

Så hvis en venlig sjæl herinde, falder over et _udemærket_ brugt 2-håndsæt så må man meget gerne give mig en besked.
Jeg tjekker naturligvis brugtmarkedet nettet over, men jeg ved jo ikke rigtig hvad der er et godt køb eller ej.

Kunne man mon finde noget til de maks 1200 kroner?

Mvh
Stig
06-03-2010 17:38
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #10
Det kan man sikkert,prøv hos Låsby svendsen Tongue

Det vil jeg tro hvis man støvsuger de forskellige sider, en pind der og et hjul der,det er sikkert muligt og du har jo god tid.
06-03-2010 19:12
Rasmus Bech

Randers
Besked: #11
Kig efter et Scierra Avalanche sæt. Det burde ku findes til de ca de penge. Og der får du meget for pengene..
Eller et alternativ er Jan P's Yellowline. (Har godt nok luret lidt på den selv, hehe) Og lav dine egne skydehoveder. Et godt bud på et godt billigt hjul er Haselgrove Edge eller måske http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat...yhed!.html
Købte selv Edge hjulene i #3-4 - #5-6 - og #6-8 som reservehjul. Og de er faktisk mere ude af poserne end Lamson og div andre. Dejlig lette, supergod bremse og stort set ingen vedligeholdelse.
Men som sagt, så får du virkelig meget for pengene hvis du går efter Scierra i øjeblikket. Men er sikker på at Kinetic sættet vil fungere upåklageligt, med de rette liner osv.

Har du prøvet at kaste med en 2 hånds kanon før ?

Rasmus - som fangede en 124 cm gedde igår Big Grin

06-03-2010 19:47
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
Prøv da at smide en købsannonce op med en ca. pris og se hvad der kommer af tilbud ?
(Denne besked var sidst ændret: 06-03-2010 af 20:00 Jakob Hansen.)
06-03-2010 19:59