Hvilken fisketaske?
Andersen

Besked: #1
Hvilken fisketaske?
Hey folkens. Smile

Jeg skal til at have ny fiske taske, hvad bruger i, og hvad kan i anbefale..? Huh
Jeg fisker over alt, og kan ikke finde ud af om det skal være, med stol, uden stol, skulder taske, rygsæk, eller hvad det skal.. Håber i kan hjælpe med til inspiration.. Angel

Mvh. Jakob Andersen.
06-03-2010 17:39
Adversering
Morten H

Besked: #2
RE: Hvilken fisketaske?
Hej Jakob.
Jeg kan ikke anbefale en rygsækstol, medmindre du sidder meget ned under dit fiskeri.
Den er elendig at have på ryggen og faktisk ikke særlig god at sidde på.

Jeg bruger selv en almindelig Eastpack "gammel skoletaske".
Hvis det skal være vandtæt skal du måske overveje en Simms Dry Creek Day Pack http://www.simmsfishing.com/site/dry_cre..._pack.html
Men så er det naturligvis list dyrere
Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
06-03-2010 18:56
Thorsen

Århus C
Besked: #3
Det kommer helt an på hvad du skal bruge din taske til. Er det vadefiskeri er Simssen rigtig god til opbevaring af ting du skal holde tøre.

Bruger selv en Wildhorse tech pack fra Fishpond, der er tonsvis af lommer til æsker og andet lir i selv frontvesten og dejligt med plads i ryggen til mad, grej og en ekstra jakke. Den er god hvis man skal vade langt og længe og gerne vil have alt med, men skal du vade dybt (over livet) bliver den våd bagtil. Det jeg godt kan lide ved tasken er at jeg kender den ud og ind og ved hvor jeg har tingene i de mange lommer. Har den altid pakket så den er klar til en tur på kysten.

http://www.fishpondusa.com/wildhorse.cfm

Den er ikke billig og standard prisen ligger på 1300kr. Korsholm havde den vist på til 899 kr. ved deres sidste udsalg.

Til andet fiskeri hvor jeg ikke vader, har jeg bare en ganske almindelig skuldertaske fra ABU med bokse og hvad der ellers er af grej.

Jeg vil anbefale dig at prøve tasken i en butik, så du ved hvad du får og om den passer til dig.

Vh Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-03-2010 19:16
Rasmus Bech

Randers
Besked: #4
Ved ikke lige hva jeg kan anbefale..
Jeg har selv en "lykketaske" En gammel Fjallræv taske fra 80'erne, godt ramponeret. Men tager ik på fisketur uden!

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
06-03-2010 19:29
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jeg eeelsker tasker Heart

Jeg har selv lidt af hvert.

1: Rapala sling bag. Fiffig lille sag til spinnefiskeren. Den indeholder to blinkæsker og kan sidde på ryggen. Kan drejes om på maven når man skal rode i æskerne. Dog er remmen en kende kort til mit skrog Blush Jeg har iøvrigt prøvet at sælge den et par gange.

2: Fishpond shooting star chest/backpack. Den er god til at slæbe meget grej med i. Så kan man ved vandet klipse rygsækken af og bare bruge chestpack'en

3: San Juan vertical chestpack. Smart lille taske der lige kan rumme en flueæske og forfang og andre småting. Jeg har mest brugt at sætte den i bæltet til f.eks p&t fiskeri på varme dage når man absolut ikke gider slæbe på noget.

4: Simms G3 vest. Fed vest med uendeligt mange lommer. Tingene sidder tæt til kroppen og dasker ikke rundt. Kan dog blive lidt varm om sommeren. Jeg har somme tider oplevet at finde ting i lommerne som jeg enten havde glemt at have købt eller glemt hvor jeg havde lagt.

5: Simms bæltetaske. Den er helt ny og indkøbt med henblik på å-fiskeri. Har mange gode rum og plads til et par drikkeflasker også.

6: Shimano tribal gear bag. Den kan indeholde ALT. Det er din ryg der sætter grænsen for hvor meget grej du kan slæbe med denne. Den blev i sin tid indkøbt med karpefiskeri for øje. Det tog dog aldrig fart og nu bruger jeg den mest til rejser og til at pakke alt grej i når der skal fiskes.

Hvad der vil passe dig bedst, afhænger mest af hvilket fiskeri du bedriver. De har alle deres fordele og ulemper Smile
06-03-2010 19:56
dmj

København
Besked: #6
Helt enig med Jakob i dette spørgsmål.

Tasken skal vælges udfra hvilket behov du har og det er ikke nødvendigvis den samme taske der dækker alle behov.

Min bedste "taske" er min Simms Vertcal Master vest, for det meste kan jeg have alt hvad jeg behøver heri. Skal der slæbes lidt ekstra med i form af mad der skal grilles eller lignende har jeg et par rygsække der varierer lidt i størrelse.

Mit motto er helt klart at jeg helst vil pakke så let som muligt, da overskydende vægt blot er en hæmsko. Rygsækstole har jeg generelt ikke meget fidus til, mest fordi jeg endnu ikke er stødt på en der er behagelig at have på eller rent faktisk byder på en stol som er værd at slæbe med.

Jeg har lidt problemer med ryggen og jeg har ikke fundet nogen "fiskerygsæk" der er optimal i den henseende, der findes dog flere specialproducenter der gør det godt. Herunder MacPac og Osprey som mine personlige favoritter. De leverer tasker i forskellige størrelser, så de passer til dine behov.

...in a world where most men seem to spend their lives doing things they hate, my fishing is at once an endless source of delight and an act of small rebellion...
07-03-2010 17:22
Allan Baadsgaard P.

Besked: #7
(06-03-2010 19:56)Jakob Hansen Skrev:  Jeg eeelsker tasker Heart

Jeg har selv lidt af hvert.

1: Rapala sling bag. Fiffig lille sag til spinnefiskeren. Den indeholder to blinkæsker og kan sidde på ryggen. Kan drejes om på maven når man skal rode i æskerne. Dog er remmen en kende kort til mit skrog Blush Jeg har iøvrigt prøvet at sælge den et par gange.

2: Fishpond shooting star chest/backpack. Den er god til at slæbe meget grej med i. Så kan man ved vandet klipse rygsækken af og bare bruge chestpack'en

3: San Juan vertical chestpack. Smart lille taske der lige kan rumme en flueæske og forfang og andre småting. Jeg har mest brugt at sætte den i bæltet til f.eks p&t fiskeri på varme dage når man absolut ikke gider slæbe på noget.

4: Simms G3 vest. Fed vest med uendeligt mange lommer. Tingene sidder tæt til kroppen og dasker ikke rundt. Kan dog blive lidt varm om sommeren. Jeg har somme tider oplevet at finde ting i lommerne som jeg enten havde glemt at have købt eller glemt hvor jeg havde lagt.

5: Simms bæltetaske. Den er helt ny og indkøbt med henblik på å-fiskeri. Har mange gode rum og plads til et par drikkeflasker også.

6: Shimano tribal gear bag. Den kan indeholde ALT. Det er din ryg der sætter grænsen for hvor meget grej du kan slæbe med denne. Den blev i sin tid indkøbt med karpefiskeri for øje. Det tog dog aldrig fart og nu bruger jeg den mest til rejser og til at pakke alt grej i når der skal fiskes.

Hvad der vil passe dig bedst, afhænger mest af hvilket fiskeri du bedriver. De har alle deres fordele og ulemper Smile

Hey Jakob

Din Rapala sling bag er ikke nødvendigvis kun til spin. Boxene er monteret med velcro, så du ka købe et par store flueboxe, og smide lidt velcro på bagsidenIdea Wupti!

Mvh Allan
14-03-2010 11:31
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #8
Snupti!

Eller der kan være nogle rockerstore geddefluer i?

Det ændrer dog ikke på det faktum at mit skrog er for stort til den Wink
14-03-2010 12:09
Rejen

Gribskov
Besked: #9
Når der skal wades og affiskes "nye" kyststrækninger bruger jeg min Ortlieb waterproof http://www.ortlieb.de/index_white.php?la...search.php , den lille af dem. Den holder 100% alt dit gear tørt hvilket vil sige, at man ikke skal være bange for at ødelægge sit kamera eller sin mobiltelefon. Så er det bare ned med termokanden og afsted. Det har vist sig at være et af de bedre køb jeg har gjort mig i lang tid, var blevet så uendelig træt af at skulle placere min normale rygsæk på "stranden" hvorefter man så skulle tilbage og hente den hvergang man skulle videre.. alt for mange ekstra kilometer i benene som jeg er enormt glad for at have sluppet for nu. Flueæskerne etc har jeg alligevel i min wadersjakke eller fluevest, så jeg skal ikke ned i tasken hele tiden.

/Rejen

Kysten kalder
14-03-2010 23:42