[Afsluttet] Forumtur Lagan, Sverige 24-26 september 2010
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #13
RE: Forumtur Lagan september 2010
(01-03-2010 23:20)kjgizmo Skrev:  Stig, du skal uden tvivl med.. Smile

Hvordan er gennemsnit vægt? Anbefalet grej til stedet ? Smile Mere lige sådan general interesse, og så jeg ved hvad sommerens + ferie penge skal bruges på .. Big Grin

Hej Klaus

havørred: almindeligt kystgrej #6-8
laks: 10' #8 eller lettere 2-hånds

Jeg har ikke styr på spinnegrejHuh

.. der står meget mere om det på linket - så det er nok nyttigt at tjekke derSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
01-03-2010 23:22
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #14

Hvordan er gennemsnit vægt? Anbefalet grej til stedet ? Smile Mere lige sådan general interesse, og så jeg ved hvad sommerens + ferie penge skal bruges på .. Big Grin

Jeg VIL med Blush De der +10kg laks der vises på deres hjemmeside hiver en del i mig.. Wink
Min største fisk er en havørred på de 1700 gram Angel

Ang. grej til stedet så faldt jeg over dette på deres side, da jeg snuste rundt derinde: http://www.laxfiske.org/Utrustningstips/...gstips.htm - ved ikke om det kan bruges?

Venlig jyske hilsner herfra Wink
01-03-2010 23:24
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #15
(01-03-2010 23:22)Martin Brøndum Skrev:  Hej Klaus

.. der står meget mere om det på linket - så det er nok nyttigt at tjekke derSmile

venligst
Martin

Har også kun flue, så det skulle nok være til at overkomme.. Big Grin Super, ja jeg fandt også lige lidt lige efter mit indlæg, men altid godt med lidt erfaringer fra folk isteden

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
01-03-2010 23:25
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #16
Lækkert..

Jeg er helt sikkert også med på at komme afsted og endelig få prøvet kræfter med Sverige.. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
01-03-2010 23:28
Daniel Heinrichsen

Besked: #17
(01-03-2010 23:22)Martin Brøndum Skrev:  

Hej Klaus

venligst
Martin

Hey martin

Normalt bliver der brugt let grej i starten af sæsonen og svære grej fra når laksen indfinder sig...

2 håndsgrej er normalt det de fleste går med. gerne en klasse 8-9 stykker, men en 7'er kan osse gøre det Smile

af spinnegrej er det helst stænger fra 9-11 fod og gerne noget der kan kaste et 40 gram lod ud midt i åen, helst med et spin-rig eller møre-silda blink (dog uden spin-rig Tongue)...

af liner klarer man sig fint med enten en intermidiate eller synke 2/3 lidt efter hvor i åen!

Mvh
Daniel
01-03-2010 23:33
Daniel Heinrichsen

Besked: #18
(01-03-2010 23:24)Stig Sørensen Skrev:  

Jeg VIL med Blush De der +10kg laks der vises på deres hjemmeside hiver en del i mig.. Wink
Min største fisk er en havørred på de 1700 gram Angel

Ang. grej til stedet så faldt jeg over dette på deres side, da jeg snuste rundt derinde: http://www.laxfiske.org/Utrustningstips/...gstips.htm - ved ikke om det kan bruges?

Venlig jyske hilsner herfra Wink

Hey Stig

Jeg har mistet et par fine fisk i den å.

Har osse set et par stykker af de rigtig store svin, du ved dem på +10 Wink

så der er potentiale for at du kan gøre din pr. for "ædelfisk" lidt større Wink

Mvh
Daniel
01-03-2010 23:38
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #19
COOL med så positiv interesseCoolSmile

I må meget gerne melde ind med bil ja/nej - så samler jeg op i forbindelse med en mere formel tilmeldings runde om et par ugerSmile
(Jer der i givet fald kommer til at køre med på Rævens 245 slicks bør vide, at øsen skal skubbes op over de hvide striber på vejen, hvis den skal starte i regnvejrTongue)

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
01-03-2010 23:50
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #20
Hej Martin

Det lyder som en super idé

Foreløbigt er jeg med - og kan sikkert også stille bil tilrådighed fra Randers.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
01-03-2010 23:53
Daniel Heinrichsen

Besked: #21
Bil. Meget sikkert nej, med mindre jeg kan lokke nogle af mine venner med?

Ellers har jeg tænkt mig at plage sitet med opdateringer med store blank laks ligesom så snart sæsonen starter deroppe... Tongue

så skal i nok glæde jer til turen Smile

Mvh
Daniel
02-03-2010 00:01
Thorsen

Århus C
Besked: #22
Nu er jeg jo forholdsvis ny her på forum, men jeg føler mig ret godt til pas og vil absolut ikke være afvisende for sådan en tur, det er vel kun laksen der bidder. Kan sikkert også stille 1 stk Peugeot 206 SW til rådighed for de der skal med fra Århus og omegn.

Er dog ikke fluefisker, som de fleste herinde, men det kan jo være at sådan en tur kan overbevise mig til at bruge mine surt optjente penge på at få raget mig mere metal og kulfiber sammen til en i forvejen velopbygget grejsamling.

Mvh Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
02-03-2010 00:26
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #23
(02-03-2010 00:26)Thorsen Skrev:  Nu er jeg jo forholdsvis ny her på forum, men jeg føler mig ret godt til pas og vil absolut ikke være afvisende for sådan en tur, det er vel kun laksen der bidder. Kan sikkert også stille 1 stk Peugeot 206 SW til rådighed for de der skal med fra Århus og omegn.

Er dog ikke fluefisker, som de fleste herinde, men det kan jo være at sådan en tur kan overbevise mig til at bruge mine surt optjente penge på at få raget mig mere metal og kulfiber sammen til en i forvejen velopbygget grejsamling.

Mvh Lars

Hej Lars

Du skal være hjertelig velkommenSmile
Og det er da garanteret MINDST lige så effektivt at spinne de sydsvenske laksCool

venligst
Martin
(... som godt nok elsker at fumle med fluegrej - men som har fuldstændig den samme respekt for enhver anden, der formår at få en fisk til at hugge på en kunstig agnSmile )

Venligst Martin

Malala Yousufzais
02-03-2010 00:33
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #24
Thorsen> Tag da bare spinnestangen med. Det tror jeg også jeg vælger at gøre. Jeg har kun en #7/8 stang, og skulle den helt store laks bide på, skulle stangen vist være liiige i underkanten?

Så vil jeg hellere være sikker med spinnestangen Big Grin
02-03-2010 00:37