Grej til Lagan
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Grej til Lagan
Jeg har nu fundet stang og hjul jeg vil medbringe til turen. Nu skal jeg så have kigget på linevalg. Jeg aner ikke en brik om elv-fiskeri og Lagan så hjælp søges.

Hvilke synkehastigheder skal jeg bruge?
Køber man bare hele hoveder til to-håndsstænger eller skal jeg bekymre mig om at klippe dem ned?
Hvilke fluer skal jeg anskaffe ?

Kan der iøvrigt vades i elven?
07-03-2010 20:23
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Grej til Lagan
Hey Jacob Smile

Angående liner... så helst en intermidiate eller en synke 2/3 stykker Smile
Det er lidt efter hvor i elven du fisker... Men de 2 liner klare det meste i Lagan...! Tongue

Angående hvilker fluer er jeg ved at tage nogle billeder og lave binde beskrivelser til hvad jeg normalt bruger i Lagan... Tongue
Men for at give et kort svar, så går man ikke forkert med en uldsok!

Mvh
Daniel San
07-03-2010 20:27
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Personligt vil jeg vælge en Intermidiate / flydende line og så noget synk2 (eventuel forlængelse med poly) som Daniel også skriver. Så kan du klare det meste elve fiskeri

Nogen gode forfang og eventuelle let belastede fluer, så kommer du til at dække den uden problemer. Smile

Skal også nok lige se om jeg kan finde lidt billeder af fluer der kan være rigtig gode til elv fiskeriet

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
07-03-2010 20:31
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Tak i to Smile

billeder og bindebeskrivelser behøver i ikke. Jeg binder alligevel ikke selv Wink med en flok navne på fluerne, er jeg sikker på at min yderst kapable fluebinder nok selv kan finde ud af resten Smile
07-03-2010 20:38
Daniel Heinrichsen

Besked: #5
angående om der vades i elven!

De fleste steder fisker de fra land. Laksen går tæt på egen bred (og modsatte selvfølgelig)...
SÅ man kan fint klare sig uden, har jeg hvertfald gjordt. Men tager dem selv med (og på) da jeg godt kan finde på at gå i vand til knæene...

Men men man skal passe meget på med at vade i Lagan! for det er ikke en nem elv at vade i IdeaIdeaIdea

Mvh
Daniel
07-03-2010 20:39
Daniel Heinrichsen

Besked: #6
(07-03-2010 20:38)Jakob Hansen Skrev:  Tak i to Smile

billeder og bindebeskrivelser behøver i ikke. Jeg binder alligevel ikke selv Wink med en flok navne på fluerne, er jeg sikker på at min yderst kapable fluebinder nok selv kan finde ud af resten Smile

Hehe, gør det nu mest også for hyggens skyld!

men man kommer langt med uldsokken der!
eller gerne nogle fluer med noget rødt i og/eller med nogen flash i !!! det plejer at virke Tongue

Beiss fluer er selvsagt heller ikke dårlige!

Mvh
Daniel San
07-03-2010 20:41
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
Hey Jakob. Må man høre om stang og hjul du har valgt?

Mvh
Stig - der bare prøver på at neddæmpe sin grejfeber Big Grin
08-03-2010 22:08
Adversering
Rasmus Bech

Randers
Besked: #8
Jeg har noget grej som jeg evt. vil låne ud til Lagan turen, idet jeg ikke selv kan tage med.

Stænger: Scierra Avalanche 12.6 #8/9
Gary Loomis STINGER GLX 13' #8/9
Guideline Salar 12.6 #8-9 (Hvis jeg finder en ny top.. lortebildør!)

Hjul: Loop Hightec #8-11
Scierra Avalanche #9-10
Haselgrove Edge #6-8

+ Div liner til stængerne.

Jeg vil gerne låne det ud til en som selvfølgelig passer på det Smile Men jeg er ikke selv en kælling med mit grej, det er jo til for at blive brugt Big Grin Big Grin

Mvh Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
08-03-2010 22:33
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #9
(08-03-2010 22:08)Stig Sørensen Skrev:  Hey Jakob. Må man høre om stang og hjul du har valgt?

Mvh

Så hjælper det sgu da ikke at høre om endnu mere grej ? Tongue

Min SAGEofili vandt og den ska naturligvis have et hjul af svensk byrd Big Grin

Jeg får lidt tilbage i Skat så det ryger vist på den omgang...
Linerne bliver nemme nok at finde ... det er straks sværere med det skide fluevalg Huh
08-03-2010 22:35
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(08-03-2010 22:35)Jakob Hansen Skrev:  Linerne bliver nemme nok at finde ... det er straks sværere med det skide fluevalg Huh

Hej Jakob

Prøv lige at følge det link jeg lagde til lagan i starten af tråden (det er så'n oldnordisk en, hvor jeg ikke kan linke til undermenu'erne) - men der er et valg til højre der hedder fluer .. hvis du viser din binder det - så er han beskæftiget i et par dageBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
08-03-2010 22:40
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
(08-03-2010 22:35)Jakob Hansen Skrev:  
(08-03-2010 22:08)Stig Sørensen Skrev:  Hey Jakob. Må man høre om stang og hjul du har valgt?

Mvh

Så hjælper det sgu da ikke at høre om endnu mere grej ? Tongue

Min SAGEofili vandt og den ska naturligvis have et hjul af svensk byrd Big Grin

Jeg får lidt tilbage i Skat så det ryger vist på den omgang...
Linerne bliver nemme nok at finde ... det er straks sværere med det skide fluevalg Huh

Synes du fluevalget er svært ???

Jeg synes det nemt, specielt i lagan...
Husk på at det er den har fluen i vandet der fanger fisken, ikke den der ikke kan bestemme sig til hvilken flue han skal ha på forfanget! Tongue

Mvh
Daniel
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(08-03-2010 22:33)Rasmus Bech Skrev:  Jeg har noget grej som jeg evt. vil låne ud til Lagan turen, idet jeg ikke selv kan tage med.

Stænger: Scierra Avalanche 12.6 #8/9
Gary Loomis STINGER GLX 13' #8/9
Guideline Salar 12.6 #8-9 (Hvis jeg finder en ny top.. lortebildør!)

Hjul: Loop Hightec #8-11
Scierra Avalanche #9-10
Haselgrove Edge #6-8

+ Div liner til stængerne.

Jeg vil gerne låne det ud til en som selvfølgelig passer på det Smile Men jeg er ikke selv en kælling med mit grej, det er jo til for at blive brugt Big Grin Big Grin

Mvh Rasmus

Hej Rasmus

.. det er fandme god forum stil det derSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais