Foråret der kom...
Frederik

København N
Besked: #1
Foråret der kom...
Min fiskemakker Thomas Thacker og jeg var på en tur idag hvor vi ikke var de store optimister da vi så vandet. Driv is alle steder og kun enkelte mindre huller helt uden is, så stedet vi valgte at fiske gav helt sig selv, ingen kloge overvejelserSmile

Det var kun Thomas fjerde tur med flue og han havde stadig ikke mærket en fisk på fluen, så det var ham vel undt da han efter kun 10 minutters tid så en fisk i overfladen lidt nede ad kysten men indenfor kastevidde, han kastede til den og fluen ramte lige oveni stedet hvor fisken havde været oppe og han fik straks en opstramning. En fin grønlænder kom i nettet uden problemer og iøvrigt ret hurtigt da Thomas nok gerne ville være sikker på ikke at miste den første.

[Billede: P3080004.jpg]

Vi fiskede nu videre med tro på at der faktisk var fisk i det stille klare vand og efter meget kort tid var der fisk på Thomas hjemmebundne flue igen, denne gang med lidt mere størrelse på.

[Billede: P3080009.jpg]

Igen var fisken kroget perfekt og Thomas kunne lande sin 2. fluefangede Havørred og iøvrigt nye flue PR på 1,5 kilo

[Billede: P3080014.jpg]

Nu måtte det så være min tur til at komme til fadet så jeg passerede Thoas så jeg også kunne kaste over det sted hvor de 2 tidligere fisk blev taget og efter få kast kom der en trykbølge på hver side af hvor min flueline landede på vandet og et par indtag blev afløst af opstramning. Den kæmpede egentlig fint med det var en nedgænger på et par af halvtreds cm som blev genudsat. Der gik ikke mange kast før både Thomas og jeg igen havde et par opstramninger men ingen fast fisk. Jeg fik endnu en som jeg fik fightet helt ind før den spyttede fluen ud så den susede forbi mit hoved, men der skulle en kort pause på stranden til før det blev min tur til en blank spisefisk, ikke så stor som Thomas, men fin fight endda med et enkelt spring ud af vandetShy

[Billede: P3080016.jpg]

Derefter døede det ud så fiskene blev renset og vi kunne vende hjemad efter vores bedste tur sammen, både når det kommer til spin eller flue, så fantastisk at det skulle blive på flue når nu vi begge er så grønne i flue gametCool. Det var simpelthen så spændende at vi mange gange så fisk i overfladen og efterfølgende kunne få dem til hugget, det vil vi gerne have mere af, ja tak!

[Billede: P3080035.jpg]

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
08-03-2010 19:44
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Foråret der kom...
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Herligt!!!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
08-03-2010 20:03
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
Herlige billeder og tillykke til Thomas med de fine fangster! Big Grin Big Grin

Jeg skal lige høre, den der blå slange fra hans skulder, er det så man kan gå og smådrikke saftevand under fiskeriet, oder?

Mvh
Stig
08-03-2010 20:09
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Pæne fisk ! ... Big Grin

Usædvanlig god stil ham Thomas kører udi fluestang Wink
08-03-2010 20:18
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Virkelig flot med fiskene..

Det varmer jo helt og giver endnu mere fiskefeber.. hehe.. Tillykke med dem

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
08-03-2010 20:28
Thomas Thacker

Besked: #6
Tak for det, så kom der sgu hul på :-)
Og ja, slangen er til forsyninger...

(Denne besked var sidst ændret: 08-03-2010 af 21:30 Thomas Thacker.)
08-03-2010 20:38
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #7
Tillykke med fiskene Big Grin Det er altid rart med lidt flex på klingen Cool
08-03-2010 20:49
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #8
FEDT Frederik og så på det nye gear....
Satme i orden når det hele bare spiller. godt gået :-)

/Allan

http://www.customflies.dk
08-03-2010 21:31
Rasmus Bech

Randers
Besked: #9
Super fedt !

Tillykke med de fine fisk... Vil satme snart fange nogle blanke, istedet for de skidtfisk Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
08-03-2010 22:13
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #10
Simpelthen lækre fiskebilleder Big Grin
Tillykke til dig også Frederik

Mvh
Stig
08-03-2010 22:50
Frederik

København N
Besked: #11
Takker
Ja Allan, det er lækkert lige at få testet det nye grej af med lidt action, og det var debut for fangst på selvbundne fluer, fedt at se at de faktisk virker ligeså godt som jeg troede de villeCool Den flue jeg fik den blanke på var en min kæreste havde udvalgt farver og materialer til, så det gjorde også hende lidt stolt!

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
08-03-2010 22:56
Thomas Thacker

Besked: #12
Skat, hvad tror du der vil virke i morgen?
Ja ok, det kan jeg godt se, det tror jeg måske godt du kan have ret i - det skal næsten prøves...
Vi ses....
Angel
08-03-2010 23:24