Fiskesteder ved Frederikshavn?
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Fiskesteder ved Frederikshavn?
Halløjsa!

Ja nu er jeg på camping, igen. Bliver også sidste gang i år Wink

Denne gang på Nordstrand Camping lige i udkanten af Frederikshavn, nord.

Camping pladsens placering: http://www.google.com/maps?ie=UTF8&t=h&l...22638&z=16

Der er mulighed for at låne cykler, så har mulighed for at komme lidt væk Wink Er der nogle gode steder i nærheden? Der skal være plads til at svinge en fluekæp, da det er det eneste jeg har med (og waders).

En havørred midt i måneskinet, havde jeg ikke noget i mod Big Grin

På forhånd tak.
13-07-2009 09:41
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #2
RE: Fiskesteder ved Frederikshavn?
Hej Stig kør til strandby og kør til venstre ved første vej efter jernbane skinderne ,og så til højre ved første vej som hedder strandvej du kommer til et skilt med badning på høre side men fortsætter lige ud et godt stykke vej .så kommer der et blindvej skilt ,der fortsætter du også lig ud .på højre side kommer der en markvej med indkørsel for motorkøretøjer forbudt,kør ind af den ca 100m der er parkerings mulighed ,og så ser du en masse sten i vandkanten .Find dig en god sten at stå på,og vær forsigtig.fiskene går helt ind i stenene .Syd for stenene kan der vades .Vælger du st vade der så skal du ud over den første fordybning .jeg var der for en uge siden og så fisk men knækkede min stang og ødelagde spolen på mit hjul,så det blev til kaffe drikkeri i stedet. K/B VH Niels

MVH Niels
13-07-2009 10:39
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
Hej igen Stig Fredrikshavns havnemole ved den nordlige mole er der et rev som jeg tror de kalder busser revet,man kan se stenene og der står mand og kaster.Jeg har ikke selv fisket der men kender folk som har.Er du villig til at køre lidt, så prøv Buttervej i skagen der er fanget helt vildt med bars i år,to mand fra hirtshals omegn fangede over 100 stk på en tur.Ved fyret i Hirtshals er der også gode muligheder for fisk som ,mult bars og havørred,og der er 45km til begge steder VH Niels

MVH Niels
13-07-2009 11:15
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #4
(13-07-2009 10:39)Niels O Haugset Skrev:  Hej Stig kør til strandby og kør til venstre ved første vej efter jernbane skinderne ,og så til højre ved første vej som hedder strandvej du kommer til et skilt med badning på høre side men fortsætter lige ud et godt stykke vej .så kommer der et blindvej skilt ,der fortsætter du også lig ud .på højre side kommer der en markvej med indkørsel for motorkøretøjer forbudt,kør ind af den ca 100m der er parkerings mulighed ,og så ser du en masse sten i vandkanten .Find dig en god sten at stå på,og vær forsigtig.fiskene går helt ind i stenene .Syd for stenene kan der vades .Vælger du st vade der så skal du ud over den første fordybning .jeg var der for en uge siden og så fisk men knækkede min stang og ødelagde spolen på mit hjul,så det blev til kaffe drikkeri i stedet. K/B VH Niels

Hej Niels. Det lyder spændende! Jeg fik Googlet mig lidt frem, og det lader til at de sten bliver kaldt for "Rønnerne".

Håber jeg får tid/lyst i aften til at komme afsted Big Grin Det ligger jo kun lige et par hundrede meter væk fra pladsen Wink
13-07-2009 14:27
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
Jeg fik fisket fra en kl 21 til kl 24 i går aftes. Vadede syd for "Rønnerne" og forsøgte at komme så langt ud som muligt. Kom til at flugte med enden af Rønnerne.
Der gik ikke lang tid før den første lille havørred gik fri fra vandet ret frem ude, lige en 10-15 meter ude for kasteevne.
Nå ja, fiske løs, vandet var klart så der var god sigtbarhed, så mon ikke fiskene nok kunne se min lille rejeflue?
Men intet skete. Kort tid efter sprang endnu en havørred fri fra vandet fra samme område, bare med lidt mere kød på.

Mørket brød langsomt på, og mens jeg stod og nød den flotte havudsigt med flotte skyformationer langs horisonten, sprang en FED havørred op lige ud for enden af stenbunken Rønnerne.
Den var nok ikke meget mere end en 50-55cm, men hold op en konditionsfaktor den måtte have haft. Den lignede mere end amerikansk fodbold der 'poppede' op af vandet, end en torpedo-formet fisk Wink

Så var det nok, nu måtte jeg ud på de sten at stå, og det kom jeg så. Men nu var det blevet godt mørkt, og i min desperation for lidt flex på klingen brugte jeg mere tid på at skifte flue end at fiske Angel

Jeg prøvede til sidst en sort cigar der laver kølvand efter sig, men intet virkede.

Jeg skal med garanti ud i aften igen!
God tips modtages naturligvis! Big Grin

Min nul-turs stime på +40 ture fortsætter Big GrinUndecided
14-07-2009 10:48
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #6
Hej Stig ja men så var der da fisk i området,jeg tror ikke du skal bruge pattegrisen, så hellere noget mere grå eller grønligt hvis du bruger rejer. jeg tror frede eller magnuser + juletræet,og selfølgelig sorte til den mørkeste tid er et godt valg .VH Niels

MVH Niels
14-07-2009 13:31
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #7
strandby
Hej Stig der bliver fanget mange fisk i strandby hele foråret det er helt klart en god plads. Kjul strand (kjul stenen) lige så der bliver fanget rigtig store og gode fisk hele foråret

MVH Niels
15-07-2009 01:11
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #8
Jeg prøvede lige en 1½ time i går aftes igen uden held. Et enkelt lille nap, var det det eneste action jeg fik.

Kan jeg komme tidligt op i morgen tidlig vil jeg afsted igen. Må da snart være heldig Big Grin
Var i øvrigt en anden fluefisker på stenene, der vist heller ikke var heldig med fiskene.
15-07-2009 19:15
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #9
Hejsa Stig...
Med den gå på mod du viste den gang vi var ude, håber jeg snart dine ture bliver til fisk med hjem. Håber at du for en dejlig dag ude i baljen.
Har du nogle ide om hvornår vi evt. kan stævne videkilde igen, for der har jeg jo lige et opgør med en havørred. Ja jeg smed en, da jeg skulle have den med ind på land. Det var dog ik en "kæmpe, men den var da over mål.
16-07-2009 01:18
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #10
Hjemme igen fra camping ved Frederikshavn.
Det blev ikke til nogen friskfanget nordjysk havørred, i denne omgang Undecided
17-07-2009 16:32