Vejret i DK via webcam
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #1
Vejret i DK via webcam
Hey Alle,

Faldt lige over dette link http://www.kblvejr.dk/Web_kamera_1.htm da jeg søgte på "kyst" webcams for at kunne holde øje med om vejrudsigten nu osse holder hvad den loverHuh eller sneen stadig ligger og fylder hvor den ikke skalAngry Disse er over Kaløvig ved bådelaug så vidt jeg lige kunne snuse mig frem til. Vælg web kamera 2 for en anden synsvinkel - super fint, opdateres hver 5 sekund Cool

Ellers har DMI en lille samling rundt omkring i landet her http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm, husk at vælge webcam i højre side og trykke på de område du vil tjekke i landetExclamation Dog er der nogle der opdateret meget langsommere end andreDodgy

Har andre noget lignende kunne det være dejligt at kunne holde sig lidt orienteret - det behøves nødvendigvis ikke lige at være kystwebcams, det kunne osse være åer eller fjordeRolleyes

Cheers,

Kent - der drager af sted til Frederikshavn for at prøve lykkenTongue

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
10-03-2010 12:09
Adversering
LasseC

Aalborg
Besked: #2
RE: Vejret i DK via webcam
Lækker info...

Lad os høre om du får noget ud af Guldkysten i det kolde nord. Har ofte set vadefiskere på stykket lige inden byen. Dog aldrig selv haft fornøjelsen trods opvækst i Frh..
10-03-2010 12:29
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #3
RE: Vejret i DK via webcam
Hey Lasse,

Vejrudsigten holdt stik 0% i dag - den skyfri himmel var ren tåge hele tiden jeg var i vandetAngry Vinden var osse noget hårde en forventet, så ikke helt optimaltDodgy

Dog havde jeg en helt fin oplevelse med sæler deroppe - jeg spottede en sæl godt 20-25m bag mig og observerede den for nogle sekunder inden den forsvandt - lavede et nyt kast og kiggede lige en gang mere om sælen var der endnu! Til min store overraskelse vendte sælen rundt i samme øjeblik mindre end 3 meter fra migIdeaIdea Jeg blev lidt forskrækket over situationen - regner dog ikke med at den ude efter mig, men blev selv forskrækket da jeg flyttede migHuh Kan ikke lige mindes at jeg har hørt om sæler angribe fiskere - har i?? Lidt efter dukkede der en mere op og de fulgte mig et stykke tid på max 20m afstand...
Måske jeg havde placeret mig på deres ædeplads??

Fiskene var dog som støvsuget fra pladsen - om et var grundet sælerne eller temperaturen i vandet lader jeg være usagtConfused

Pladsen skal dog prøves igen lørdag formiddag - så byd endelig ind hvis der er andre der vil med???

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
10-03-2010 19:08