Dobbeltkroge
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Dobbeltkroge
Findes der slet ikke gode dobbeltkroge til en rimelig pris ? Jeg syntes det er lige voldsomt nok med 7-8 kr. pr. stk Confused

Peter

"There is nothing permanent except change"

20-01-2014 18:06
Adversering
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #2
RE: Dobbeltkroge
jeg bruger dem her

http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=5167

de er købt fra eBay og mener at prisen er under 2 kr stykket hvis man køber 100 stk af gangen.. har dog købt sammen med nogle af de andre i foreningen..

du kan få et par stykker hvis du vil se dem med fingrene...

Mvh René Carlsen
20-01-2014 19:13
mads århus

Århus
Besked: #3
Hej Peter

Du kan prøve VMC kroge jeg syntes de er ok til prisen, ikke super men ok, pris og kvalitet hænger jo som regl sammen også når det handler om kroge.
http://www.uk-hooks.com/details.php?selected=63
Har godtnok kun prøvet de små størrelser 10,12,14 så vidt jeg husker er de forholdsvis tynde i wiren men det foretrækker jeg også.
Jeg har godtnok ikke nogen hjemme lige nu så kan desværre ikke sende dig en prøve, men skal da have strikket lidt fluer sammen inden 1. Marts så skal nok snart bestille, hvis du kan vente kan du få en prøve der.

Mvh Mads
(Denne besked var sidst ændret: 20-01-2014 af 21:11 mads århus.)
20-01-2014 21:10
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
Tak for svarene - de der VMC kroge ser ud som noget i den retning jeg leder. Hvorfor syntes du de kun er OK Mads ?

Peter

21-01-2014 09:25
mads århus

Århus
Besked: #5
(21-01-2014 09:25)PeterMulbjerg Skrev:  Tak for svarene - de der VMC kroge ser ud som noget i den retning jeg leder. Hvorfor syntes du de kun er OK Mads ?

Jeg syntes der er lidt med lakeringen på de sorte, som så også er de eneste jeg har prøvet, men det er nu ikke fordi de skaller.
Og tager du en håndfuld af dem og en håndfuld partridge double wilson kan man godt se at kvalitetskontrollen halter lidt på VMC ikke fordi de er kassable men de er ikke så ensartet som partridge.
Men det er nok 5 år siden jeg købte en ordentlig røvfuld af dem sist så der kan jo være sket meget siden da, men til den pris vil jeg ikke have noget problem med at købe dem igen.

Mvh Mads
21-01-2014 12:00
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #6
Nu er det ikke udstillingsfluer jeg skal binde (det er vist ikke realistisk), så bare de kan holde til at fange fisk, så er jeg tilfreds, så dem vil jeg kigge nærmere på. Tak for tippet Cool

Peter

21-01-2014 15:34
LCB

Besked: #7
På udstillingsfluer er det kun udseendet, der tæller - på fiskefluer tæller ALT Smile

Peter, skal du bruge fluerne til de små havørredåer i Vendsyssel, eller er du ved at binde til nogle større vande? Jeg spørger fordi jeg selv for mange år siden har fravalgt traditionelle dobbeltkroge til mindre åer - de fanger simpelt hen for meget drivende grøde, sidder for godt fast hvis (læs: når) man fanger modsatte bred og giver lettere bundhug.

Det gælder selvfølgelig alle typer og størrelser af vand, men problemet er mindre på større åer.

I små per fisker jeg med enkeltkroge eller rør med enkeltkrog eller en sjælden gang en opadvendt dobbelt krog.

Lars
21-01-2014 16:36
Adversering
noereng

Kibæk/ midtjylland
Besked: #8
Hej Peter

Jeg har i mange år brugt VMC db kroge (9909 BK) jeg har efterhånden fået et par fisk på den op til 106 cm..... og den holder... den er elgant,tyndwiret,ensartet og billig..... jeg må dog tilstå at det kun er prisen der har afholdt mig fra salar krogen da jeg bedre kan lide mine fluer på den let buede krog....
fra i år skal fluerne bindes på salar eller Patriot(som den LCB bandt T&L på ) da jeg er skåret ned til 2 mønstre og der ikke eksperimenteres så meget mere......men thumbs up til WMC krogen fra mig....
nogen der ved om korsholm eller seatrout har Patriot i deres sortiment ??

K&B fra det midtjyske

Kristian
21-01-2014 20:21
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #9
Det lyder godt med endnu en stemme til VMC krogen Cool

Jeg er egentligt ikke i gang med at binde noget på dobbeltkroge - jeg binder på Kamasan B175 til Lerkenfeldt lige nu - men jeg faldt over dobbeltkrogene og undrede mig over at en dobbeltkrog skulle koste 7-8 kroner når man kan få en enkeltkrog til 1 krone - så skulle man vel kunne få en dobbelt krog til et par kroner.

Når det så er sagt så spekulerer jeg lidt på at vende tilbage (med mit fiskeri altså) til vestjylland og så var en dobbeltkrog måske ikke nogen dårlig idé Smile

Peter

21-01-2014 20:55
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(21-01-2014 20:21)noereng Skrev:  Hej Peter

Jeg har i mange år brugt VMC db kroge (9909 BK) jeg har efterhånden fået et par fisk på den op til 106 cm..... og den holder... den er elgant,tyndwiret,ensartet og billig..... jeg må dog tilstå at det kun er prisen der har afholdt mig fra salar krogen da jeg bedre kan lide mine fluer på den let buede krog....
fra i år skal fluerne bindes på salar eller Patriot(som den LCB bandt T&L på ) da jeg er skåret ned til 2 mønstre og der ikke eksperimenteres så meget mere......men thumbs up til WMC krogen fra mig....
nogen der ved om korsholm eller seatrout har Patriot i deres sortiment ??

K&B fra det midtjyske

Kristian

Hej Kristian
hvis det er din plan at bruge Salar til Skjern å, så skal du være meget forsigtig,når du klemmer modhagen. Det har flere gange resulteret i en manglende krogspids, når jeg har klemt modhagen på denne krog. Hærdningen er til den hårde side. Af samme grund bruger jeg den ikke mere.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
21-01-2014 22:29
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #11
Jeg har ikke prøvet dem, men Veniard har nogle 'private label' dobbelt lowwater kroge, som er billigere end det, du nævner. Det er noget med 9 pund for 25 kroge.

http://www.ussingbech.dk
21-01-2014 22:43
Henrik D. Christensen

Besked: #12
Hej,
Jeg er ikke voldsomt fjollet med dobbeltlroge, i hvertfald ikke i DK - jeg syntes gangen i vandet bliver mere "død" i forhold til på enkelt krog eller som let rørflue.

I hurtigt strømmede vand med stive materialer som egernhale og bucktail er det en anden sag. Jeg plejer at købe lidt når der er tilbud hist og her. kan æstetisk bedst lide salar som jeg har en god sjat af efter jeg en gang købte en "krog lykkepose" hos Go-fishing - jeg syntes det var hver en krone værd af de 199.- den kostede. lidt af et sats måske, men for hulan der var mange forskellige kroge - bevares, også nogle pakker jeg næppe for brugt op da jeg ikke lige kan se hvad jeg skal bruge dem til.

Hvis du kan leve med helt lige skaft, så har jeg været fint tilfreds med kamasan (sort lakerede) - de var ikke voldsomt dyre, men heller ikke nogen æstetisk åbenbaring....

Mvh
21-01-2014 22:55