Skum i C&F-æske
Magnus Ørum

Besked: #1
Skum i C&F-æske
Hejsa

Kan det lade sig gøre at skifte skummet i alle C&F-æsker? Min æske er 10 år gammel og flere steder i skummet er der efterhånden kommet lidt rust, som ikke skal springe på nye fluer. Jeg har vistnok en model 3550 (har den ikke ved mig i øjeblikket)

Hvis man ikke kan, hvilken model bruger I så til kysten? Udvalget er blevet lidt større, siden jeg købte min nuværende.
20-01-2014 19:13
Adversering
ZZZ

Fraværende
Besked: #2
RE: Skum i C&F-æske
(20-01-2014 19:13)Magnus Ørum Skrev:  Hejsa

Kan det lade sig gøre at skifte skummet i alle C&F-æsker? Min æske er 10 år gammel og flere steder i skummet er der efterhånden kommet lidt rust, som ikke skal springe på nye fluer. Jeg har vistnok en model 3550 (har den ikke ved mig i øjeblikket)

Hvis man ikke kan, hvilken model bruger I så til kysten? Udvalget er blevet lidt større, siden jeg købte min nuværende.

Hej Magnus.

Der kan godt købes skum til din æske C&F skum men om det kan betale sig ved jeg ikke.
Selv bruger jeg et par af 2555 modellen, da jeg synes de passer godt i lommen, til mit kystfiskeri.

Mvh
Henning
20-01-2014 19:48
Swebbe

Besked: #3
(20-01-2014 19:48)HM51 Skrev:  Hej Magnus.

Der kan godt købes skum til din æske C&F skum men om det kan betale sig ved jeg ikke.
Selv bruger jeg et par af 2555 modellen, da jeg synes de passer godt i lommen, til mit kystfiskeri.

Så vidt jeg husker, er alle disse skumindsatser til deres systembokse, der er beregnet til at udskifte skumindsatserne, der sidder på en tynnd plasticplade. De normale bokse er, så vidt jeg ved, ikke lavet til at få skiftet skum og det kan vist heller ikke sådan lige købes i løsvægt?

- Jeppe Lyngsø
20-01-2014 20:06
Magnus Ørum

Besked: #4
Tak for jeres svar.

Det lyder som om, at jeg skal ud og have mig en ny. Så kan den gamle blive brugt til andre fluer.

Hvilken vil folk anbefale? Jeg bruger fluer i størrelsen fra Pattegris til kobberbasse og vil gerne kunne nøjes med én æske.
21-01-2014 13:15
Jakob Rasmussen

Viborg
Besked: #5
Det kommer lidt an på dit behov Smile Om du er minimalist, og holder dig til få sikre mønstre, eller du er den kreative, der har boksen fyldt med fluer fra a til z Smile Vil anbefale at gå ned i den lokale shop, og se deres bokse, så kan du lynhurtigt danne dig et overblik over, hvilken boks der vil være det rette valg for dig Smile
21-01-2014 16:48
JTHL

Aalborg
Besked: #6
Jeg kan anbefale de nævnte C&F system bokse, Så kan du selv indrette den med det skum som passer til de fluer du vil have med dig.

Eks. en plade med pattegrise, en til små streamers og en helt 3. til store tobis fluer/børsteorme. Så kan du selv skifte pladerne, til den passende sæson.

Med venlig hilsen
Jan
21-01-2014 17:17