LTS fluestænger
rasmusmagelund

Besked: #1
LTS fluestænger
Er der nogen, som kender noget til LTS X1 Zalt fluestænger.
Eller andre af deres stænger ?

http://www.lts-flyfishing.dk/FLUEST-NGER.html
(Denne besked var sidst ændret: 19-02-2014 af 11:37 rasmusmagelund.)
19-02-2014 11:33
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: LTS fluestænger
(19-02-2014 11:33)rasmusmagelund Skrev:  Er der nogen, som kender noget til LTS X1 Zalt fluestænger.
Eller andre af deres stænger ?

http://www.lts-flyfishing.dk/FLUEST-NGER.html

Jeg købte engang en lang laksespinnestage på supertilbud i Almas. Den var monteret med en fluehjulholder Huh, der dårligt kunne holde fast på et fastspolehjul. Syrstadcirkusset er i mit hoved en videreudvikling af LOOP-konceptet - Billig produktion i østen, masser af reklamegejl og så nogen himmelråbende høje priser, så man kan føle sig sikker på, at det er det bedste af det bedste, man lige har anskaffet sig. Jeg troede for længst, at foretagenet var gået nedenom, det har vist haltet gennem adskillige år. Den danske hjemmeside virker ikke særlig prof(?). Den norske test fortæller heller ikke meget om stængerne. Men derfor kan der jo godt være tale om fine stænger, jeg ville dog ikke købe uden at have set og kastet.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
19-02-2014 13:39
rasmusmagelund

Besked: #3
Så er det nok ikke lige sådan en man skal investere i, det ser umiddelbart heller ikke ud til de kan prøves nogen steder, det er der nok en grund til Wink
19-02-2014 15:42
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(19-02-2014 15:42)rasmusmagelund Skrev:  Så er det nok ikke lige sådan en man skal investere i, det ser umiddelbart heller ikke ud til de kan prøves nogen steder, det er der nok en grund til Wink

Ja, som du nok kan se, så ville jeg holde mig fra grejet, men det skal dog siges, at andre roste nogen af produkterne, da de i sin tid kom frem.

19-02-2014 15:50
123

Besked: #5
(19-02-2014 13:39)Brandt Skrev:  Den danske hjemmeside virker ikke særlig prof(?).

Jeg ved ikke noget om LTS grej, men der virker en anelse betænkeligt at det er en kvinde (ældre sandsynligvis ud fra navnet, Inge Lise.) der står som ejer? På mig virker det som om det er noget der er sat op i konens navn for at undgå at manden kan fratages firmaet eller evt. kan starte firma op igen efter konkurs eller lign. Det er naturligvis rene spekulationer fra min side, men hvor mange kvinder i DK har reelt så meget interesse i fiskegrej at de importerer grej? Interessant Smile
19-02-2014 15:53
123

Besked: #6
Det skal i øvrigt tilføjes, at de lokale laksetosser i vores forening roser grejet til langt op over skyerne og jeg tror det mindst lige så godt/ringe som alt andet du kan finde. Der er vist nogle kult stænger blandt de LTS pinde.
19-02-2014 15:55
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #7
Thomas, Inge Lise er lige så fisketosset som mange mænd.
Jeg mødte hende, manden og deres LTS grej på en demodag ved Karup å. Det er udemærkede stænger men imo er deres dyreste, for dyre. Zalt'en ligger svjh i mellemprislejet og virker ganske fornuftig hvis man kan forliges med farven.
19-02-2014 16:16
Adversering
123

Besked: #8
(19-02-2014 16:16)Jakob Hansen Skrev:  Thomas, Inge Lise er lige så fisketosset som mange mænd.
Jeg mødte hende, manden og deres LTS grej på en demodag ved Karup å. Det er udemærkede stænger men imo er deres dyreste, for dyre. Zalt'en ligger svjh i mellemprislejet og virker ganske fornuftig hvis man kan forliges med farven.

Fedt! Smile Det virkede bare lidt mystisk på mig, men rart at man kan blive klogere. Takker Wink
19-02-2014 16:41
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Eneste af de nuværende stænger jeg har prøvet er 15 fods across'en fed stang!
Jeg ser frem til at prøve nogen af de andre til Skjern å lystfisker festivalen til Maj.

Lidt rigeligt salgsgas, men derfor kan det sagtens være udemærkede stænger.

Mvh
Lasse, hvis kone importerer grej, og vidst kan fiske og kaste røven ud af bukserne på hovedparten af mændene i landet...

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
19-02-2014 16:42
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(19-02-2014 15:53)Mayfly Skrev:  Jeg ved ikke noget om LTS grej, men der virker en anelse betænkeligt at det er en kvinde (ældre sandsynligvis ud fra navnet, Inge Lise.) der står som ejer? På mig virker det som om det er noget der er sat op i konens navn for at undgå at manden kan fratages firmaet eller evt. kan starte firma op igen efter konkurs eller lign. Det er naturligvis rene spekulationer fra min side, men hvor mange kvinder i DK har reelt så meget interesse i fiskegrej at de importerer grej? Interessant Smile

Jeg må indrømme, at præcis samme spekulationer ramte mig, da jeg besøgte siden Blush Godt at vide, at tanken kun var ren spekulation Smile

19-02-2014 19:12
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #11
Jeg har kun personlig erfaring med en LTS X2 10 fods #7, som jeg for en del år siden forsøgte mig med som kyststang. Det var den efter min (og mine håndleds) mening ikke optimal til - hvis jeg på det tidspunkt havde fisket i åer efter havørred, er jeg ikke sikker på at den var blevet solgt igen.

Flere af min fiskekyndige bekendte har kun godt at sige om LTS X1 serien i tohåndsudgaverne (det er en serie, som efterhånden har nogle år på bagen) og hvis ikke priserne var så afsindigt høje, tror jeg fint de kunne blive et alternativ til andre tohåndsstænger - for mit vedkommende.

Brugtpriserne har som regel været til at sluge - oftest på niveau med Loop, Guideline mv.

Rygtet vil vide, at LTS nu er skilt fra Loop og at de har sænket priserne betragteligt på deres stænger i samme ombæring.
http://fluefiske.net/loop-og-lts-skiller-lag/

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
20-02-2014 14:08
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
(19-02-2014 19:12)Brandt Skrev:  Jeg må indrømme, at præcis samme spekulationer ramte mig, da jeg besøgte siden Blush Godt at vide, at tanken kun var ren spekulation Smile

Jeg kan jo ikke redegøre for hvorfor det er hende der har navn på firmaet. Jeg kunne bare ved selvsyn se at hun ihvertfald ikke manglede eget grej Wink
20-02-2014 18:16