Orvis ST-7-S kender du den?
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #1
Orvis ST-7-S kender du den?
Hey fluetosser,

Jeg har fundet denne line frem i gemmerne - kan dog ikke lige huske eller google mig frem til hvad den hedder til efternavnHuhHuh

[Billede: 11032010418.jpg]

Jeg købte den for ca. 2-3 år siden hvor den lå som en udgået/frasorteret line mener jeg - her er lidt info:

Vægt: 16gr.
længde: 12,2m
Farve: mørke grøn

Nogen der kan kende den???

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
11-03-2010 17:27
Adversering
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #2
RE: Orvis ST-7-S kender du den?
Ingen der har en ide om hvad det kan være for en lineHuhHuh

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
12-03-2010 00:38
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
Hej Kent

Joh .. det det må være et 1-hånds skydehoved i ca. synke 2 beregnet for en klasse 7 stangBlush
Mange vil nok mene, at det er lidt langt - jeg ville nok klippe det ned til ca. 10 meter og bruge det i #5/6
Det vil være fint, hvis man gerne vil ned og jage ørred i høllerne på 1-2 meter pænt strømmende vand Smile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
12-03-2010 00:49
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #4
Lige på pletten MartinTongue

Jeg har ikke klippet i linen endnu - har brugt det på et par ture for lang tid siden, derfor de loops man kan se på billedetExclamation Dette var før jeg blev bevidst om det at klippe i linerneConfused

Jeg syntes osse det er noget langt - så skal helt klart have det forkortet, ca nogenlunde til de 10m som du nævner.

Wodden laver man egentlig loops på synkeline? Mener jo ikke lige at der er en flettet line i synke?

Cheers,

Kent

by W.C. Fields
12-03-2010 01:03
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
(12-03-2010 01:03)Kent Hansen Skrev:  Wodden laver man egentlig loops på synkeline? Mener jo ikke lige at der er en flettet line i synke?

Cheers,

Kent

Hej Kent

Jo de har flettet kerne - men ellers virker de strømper du har sat på vel fint?
Jeg udskifter bare plastic rørene med beviklinger af nylon eller bindetråd, hvis jeg bruger demSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
12-03-2010 01:13
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #6
Hmm - jeg har godt nok ikke lige tjekket den pågældende line - men mener bare at huske noget om at der mest bruges monofilkerne på synkeliner? Eller husker jeg forkert?

Har bare haft nogle uheldige oplevelser med strømperne hvor de pludseligt er forsvundetAngry Heldigvis har jeg dog ikke tabt fisk ved samme lejlighedConfused

Cheers,

Kent

by W.C. Fields
12-03-2010 01:18
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
(12-03-2010 01:18)Kent Hansen Skrev:  Hmm - jeg har godt nok ikke lige tjekket den pågældende line - men mener bare at huske noget om at der mest bruges monofilkerne på synkeliner? Eller husker jeg forkert?

Har bare haft nogle uheldige oplevelser med strømperne hvor de pludseligt er forsvundetAngry Heldigvis har jeg dog ikke tabt fisk ved samme lejlighedConfused

Cheers,

Kent

Almindelige synkeliner har flettet kerne - det er klare int-liner, eller sinktip-liner med klar int-spids, der har monokerne. (Som hovedregel)

Jeg har aldrig mistet en "loop-sok", men foretrækker langt splejsede løkker. Du kan helt sikkert google et af stederne, hvor det vises hvordan man gør. Eller søg ovre på 123nu.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
12-03-2010 01:25
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
Enig med Brandt - igen?Dodgy

Du kan iøvrigt sagtens lave løkker på monofil kerne (Jakob Hansen laver nogle rigtig fine nogen!).
Jeg lægger bare den monofile kerne dobbelt. Så laver jeg en tynd bevikling med monofil - bare sådan, at løkken lige er dannet. Så giver jeg både kernen og bevilklingen en gang superlim. Dernæst skynder jeg mig at vikle videre i den våde lim (det hedder ikke 15 sekunders for ingenting Cool ) - derved bliver både kerne og bevikling låst med superlim .. hvis sådan en line nogensinde falder fra hinanden .. så bliver det ikke i fordi løkken går opAngel

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
12-03-2010 01:33
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #9
Jeg foretrækker osse hjemmelavede løkker 100% - det er jo så nemtBlush

Det kan da godt være at jeg skal lave en lille søger - det kunne jo være der var en flinker sjæl der har lavet en billedserieCool

Ellers har jeg da lidt at øve mig på når linen skal klippes ned fra 12,2m til ca. 10mIdea

Cheers,

Kent - der lige har set at vandet har en temperatur på 5,1 i FredrikshavnExclamationExclamation DMI

by W.C. Fields
12-03-2010 01:42
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #10
(12-03-2010 01:03)Kent Hansen Skrev:  Lige på pletten MartinTongue

Jeg har ikke klippet i linen endnu - har brugt det på et par ture for lang tid siden, derfor de loops man kan se på billedetExclamation Dette var før jeg blev bevidst om det at klippe i linerneConfused

Jeg syntes osse det er noget langt - så skal helt klart have det forkortet, ca nogenlunde til de 10m som du nævner.

Wodden laver man egentlig loops på synkeline? Mener jo ikke lige at der er en flettet line i synke?

Cheers,

Kent

Hej Kent

Jeg laver mine løkker med krympeflex. De er små og lækre og fantastisk holdbare. Jeg trækprøver altid med en Salter vægt, og har aldrig haft problemer. De smutter gennem øjerne så let som igenting. Der er intet der hænger i.

Se evt. : http://www.scandicangler.com/?t=1||&mod=...&aID=36711

Hilsen

Lars T.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
12-03-2010 09:48
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #11
Hey Lars,

det ser jo ganske lækkert ud det der - små og fine! Hvilken størrelse krympeflex bruger du?

Køber du dem et bestemt sted på nettet eller hvordan?

Cheers,

Kent

by W.C. Fields
12-03-2010 10:59
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #12
(12-03-2010 10:59)Kent Hansen Skrev:  Hey Lars,

det ser jo ganske lækkert ud det der - små og fine! Hvilken størrelse krympeflex bruger du?

Køber du dem et bestemt sted på nettet eller hvordan?

Cheers,

Kent

Hej

Jeg bruger noget, som egentlig er beregnet til noget karpegrej. Det hedder ESP Rig Shrink 3 - 1. Men almindelig klar krympeflex i 3-1 eller 2,6 - 0,8 kan også fint bruges.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
12-03-2010 13:26