Môrrumsåen sverige + Laks
Nils Andersen

Besked: #1
Môrrumsåen sverige + Laks
Halløj.

Familien planlægger en ødegårds ferie uge 30, i Hallebro sverige. Jeg kigger self hurtigt efter fiske muligheder, og til min store overraskelse ligger Môrrumsåen kun 40 minutters kørsel fra hvor vi skal væreSmile

Men nu er det store spørgsmål bare, om jeg som almindelig fynsk kyst fluefisker har grejet, til at komme i nærheden af at kunne fange min første laksSad

Jeg har min Sage Xi3 klasse 7, og en Grey`s klasse 9 er det forsvarligt????
03-03-2014 16:35
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: Môrrumsåen sverige + Laks
Ja det er da muligt. Men du vil nok få følelsen af at komme til kort, hvis en af 10+erne napper din flue! Og chancen for at lande fisken, ville nok ikke være voldsomt stor. Men din stang er jo en kraftig sag, du kan godt slippe afsted med at presse fisken en del med, så det ville også være forsvarligt (i mine øjne), med henblik på udsætning (jeg går ud fra det er det du mener, når du skriver "forsvarligt")

Mvh Stefan Skovbo
04-03-2014 12:07
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #3
RE: Môrrumsåen sverige + Laks
Fuldt forsvarligt, og i slut juli hvor der typisk er lav vandføring og varmt vand slet ikke en dårlig idé.

Eneste problem vil være at det kan være svært at styre linen med de korte stænger.

Og så vil jeg anbefale at du øver dig godt og grundigt på speykast over begge skuldre inden du tager afsted, antallet af steder med plads til overhåndskast er få i Mørrum.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
04-03-2014 17:11